Spotter alert OSL 20/4 (767-400)

Det er vel noe frakt på vei over vel?

Kan være maskinen som en gjeng mediateknikere fra TV2 har chartret for å komme seg hjem igjen. De har visstnok vært en sånn messe i LAS, og der ble hele gjengen stående fast inntil de fant det for godt å chartre eget fly for å i det minste komme seg til Europa. Ble snakket om på P4 i dag morges, da de også har noen teknikere som skal med flyet.

Kan være maskinen som en gjeng mediateknikere fra TV2 har chartret for å komme seg hjem igjen. De har visstnok vært en sånn messe i LAS, og der ble hele gjengen stående fast inntil de fant det for godt å chartre eget fly for å i det minste komme seg til Europa. Ble snakket om på P4 i dag morges, da de også har noen teknikere som skal med flyet.

Det kan godt stemme .. det var snakk om 180 seter.

Fantastisk moro at det kommer B764 til Oslo, det viser også at CO tar ruta på alvor selv nå i denne ekstraordinære situasjonen.

All ære til CO, ikke misforstå, men når nesten alle andre flyplasser i Nord-Europa som CO trafikkerer unntatt OSL og ARN er stengt, så er det lett å ta "OSL ruten på alvor":p

Har noen kontakter på kontoret som kommer over med Berg-Hansen maskinen.

Prisen er "kostpris" og er rundt 20.000 pr. sete.

All ære til CO, ikke misforstå, men når nesten alle andre flyplasser i Nord-Europa som CO trafikkerer unntatt OSL og ARN er stengt, så er det lett å ta "OSL ruten på alvor":p

Det hadde fremdeles vært enkelt å fortsette å fly B752 på OSL selv om de to andre er stengt og latt B764 gått der den pleier. Så jo, jeg gir tommelen opp!

Det hadde fremdeles vært enkelt å fortsette å fly B752 på OSL selv om de to andre er stengt og latt B764 gått der den pleier. Så jo, jeg gir tommelen opp!

Vel, nå er jo endel av flyplassene hvor 764 normalt brukes stengt......;)

Re: Spotter alert OSL

Hei Martin!

Nå står det Ship #59 (Altså NXXX59. Dag fyller sikkert ut X'ene).

Det tar jeg på et tegn på at noen har vært inne og gjort endringer på flighten, men ikke kansellert den.

Ja, da jeg skrev det forrige innlegget var det ship 060, men naa viser routingen 059 (N69059)...

Dag

24 stykker på venteliste nå ser jeg. Og jeg fikk plass :). Drar ut til EWR straks for å være klar. CO damen i telefonen sa det er myyyye folk på flyplassen i dag.

Vel, det er jo stor fare for at flyet ikke kan gå den normale routingen, og siden rekkevidden er bedre på en 764 enn en 752, "kjøper" man seg litt sikkerhet ved å benytte 764. Det er heller ikke så vanskelig å få kabalen til å gå opp siden såpass mange avganger til Europa blir kansellert.

Ser de har satt opp 764 til ARN også. Her gjelder det nok å få folk og cargo over dammen, samt ha litt rekkevidde i tilfelle noen røyker litt mye plutselig.

Kommer en 737, vil tippe en -800, fra Miami Air på morraskvisten også.

07:00 Reykjavik BSK622 BSK

Den kommer nok litt senere, tipper jeg .. ser at de har filet flightplan til til Lajes, så de har tydeligvis valgt en sørlig rute ...

Og her er kanskje første bilde av dagens CO38 som går EWR-OSL,dvs ship 59 B764. skal se om jeg åfr tatt noeen bilder inni også.

Dersom den går... ;)

DSC_0048.jpg

Attachments

• DSC_0048.jpg
    DSC_0048.jpg
    62.5 KB · Views: 337
Last edited:
Vel, det er jo stor fare for at flyet ikke kan gå den normale routingen, og siden rekkevidden er bedre på en 764 enn en 752, "kjøper" man seg litt sikkerhet ved å benytte 764. Det er heller ikke så vanskelig å få kabalen til å gå opp siden såpass mange avganger til Europa blir kansellert.

Trodde faktisk ikke at de brukte -400 på tranatlantisk i det hele tatt, men det er kanskje Delta jeg tenkte på?

Er "kostpris" normalt så høy hvis full 737 (180 pax), noen som har peil ?

Antar at også kostpris er høyere i en situasjon som denne med mange strandede fly etc., samt på kort varsel, enn en nøye planlagt charter ellers.

Back