• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotteåret mitt, Flesland og Bergen

Scandinavian

ScanFlyer Gold
Spotteåret mitt, Flesland og Bergen

Tenke jeg skulle slenge meg på bølgen av summeringstråder for 2009. Har ikke blitt så mye spotting i år, så får håpe 2010 blir et bedre år for det. :)

IMG_0036.jpg

Vi hadde faktisk snø i fjor også. :o
IMG_0073.jpg

IMG_0104.jpg

IMG_0232.jpg

Er såpass heldig å bo rett under innflygningen til ENBG(Grønneviksøren), så av og til trenger man ikke gå lengre enn til soveromsvinduet for å spotte.
IMG_0010.jpg

IMG_0071.jpg

Storebror SAS med A340, lillebror Norwegian med 737 og minste mann Widerøe med Q400. :lol:
IMG_0099.jpg

Et stort høydepunkt på Flesland i år var A340 flygningene til SAS, håper det blir mer av de i 2010.
IMG_0042-2.jpg

IMG_0026.jpg

IMG_0032.jpg

Fokker 50 er vel kommet til siste verset i karrieren, Flesland kommer til å bli en virkelig annerledes plass når de forsvinner. Jeg personlig kommer til å savne de.
IMG_0045-2.jpg

Det var etterlyst mer helikopter her på forumet, og helikopter har vi nok av på Flesland.
IMG_0033.jpg

IMG_0036-2.jpg

IMG_0031-2.jpg

IMG_0348.jpg

IMG_0225.jpg

Re: Spotteåret mitt, Flesland og Bergen

Har hatt diverse privatfly på besøk, denne her skulle visst tilhøre Ted Turner.
IMG_0103.jpg

IMG_0391.jpg

An124 er alltid velkommen. :)
IMG_0543.jpg

IMG_0232-2.jpg

Avslutter med et av luftambulansen som drar på et nytt oppdrag. :)
IMG_0010-2.jpg

Sånn, det var det, da kan ulvene og sauene her få si hva de mener om bildene mine. ;)

Last edited:

Veldig interessant samling, takk for det! Håper også at SAS forsetter med A340`ene i 2010 (anybody knows?), da blir det en tur med reportasjevognen nordover...

hei å hå

H

Flotte bilder! :) Håper SK sin A340 for en gangs skyld kommer ned til SVG også! :D

Veldig bra serie! :) Mye og godt variert - fin plass, Flesland! =) Håper at SAS 343 kommer innom OSL også - vi savner 345 fra TG nå

Flotte Bilder Kristoffer! Likte veldig godt F50 bildet og det closeup bildet av S-92 :)

Nice! Nå vet jeg hvilket navn som skjuler seg bak "Scandinavian". Kjente igjen bildene fra Facebook...

På det fjerde bildet ser det ut som registreringen er LN-KKS. Er det synsbedrag ?

Fantastisk oppsummering av ditt spotteår fra Bergen:) Fint og variert.

Veldig bra bilder!
Kult at du har med bilder av a340'en til SAS, jeg personlig har sett veldig lite av den her på forumet :D Bra at du tok den med. Likte også helikopter bildene, spesielt de av sikorskyen til Norsk Helikopter :)
Veldig bra!!

Ahh!
Veldig flotte bilder! Sylskarpe og med gode utsnitt ikke minst ;)

Men;
"Er såpass heldig å bo rett under innflygningen til ENBG"
ENBG? :p

Aha! Har aldri hørt om den ICAOn før sjø :)

Men som sagt; utrolig fine bilder! :)

Virkelig flott bilder du har fått i løpet av året! Klare, skarpe og varierte! :D

Imponerende bildesamling. Samt noen veldig bra helikopterbilder ;)
Ser ut som det har vært et godt "fangst år" på Flesland.

Må bare slutte meg til her og si at det var flott serie fra Flesland med A340 og greier.:up:

Steike flotte bilder, vi får håpe at 2010 bringer med seg mange og varierte fly til Flesland.

Yngve

Back