Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Re: Spørsmål stilles for kvalitet og sikkerheten til tidlige 737NG
Finn Erik, det er et godt eksempel, det finnes garantert flere. At flyene ikke eksploderte, er jo selvsagt det viktigste, så sammenligningen her blir jo litt merkelig. Turkish flyet traff bakken med voldsom kraft og hjulene ute. Utrolig at det gikk så bra som det gjorde.
Ett kjapt søk viser seg at A320 serien også brekker, noe jeg ser på som naturlig når såpass mange tonn med stål går i fjæra. Se f.eks. på dette bildet her (3 fatalities): http://www.airdisaster.com/photos/ei-taf/2.shtml
Så jeg tror ikke dette er et NG problem.
Det er klart at bekymringen er dersom det får konsekvenser in flight. Håper at det kommer betryggende forklaringer/get the hell outta here
fra de ansvarlige partene og flyselskapene som benytter flytypen.
Er litt interessert i en kommentar fra Dag når han får sett dokumentaren. Jeg tipper at de sjekker for korrosjon på C sjekker da alt er strippet ned. Det bør jo da være en ikke sak?
Finn Erik, det er et godt eksempel, det finnes garantert flere. At flyene ikke eksploderte, er jo selvsagt det viktigste, så sammenligningen her blir jo litt merkelig. Turkish flyet traff bakken med voldsom kraft og hjulene ute. Utrolig at det gikk så bra som det gjorde.
Ett kjapt søk viser seg at A320 serien også brekker, noe jeg ser på som naturlig når såpass mange tonn med stål går i fjæra. Se f.eks. på dette bildet her (3 fatalities): http://www.airdisaster.com/photos/ei-taf/2.shtml
Så jeg tror ikke dette er et NG problem.
Det er klart at bekymringen er dersom det får konsekvenser in flight. Håper at det kommer betryggende forklaringer/get the hell outta here

Er litt interessert i en kommentar fra Dag når han får sett dokumentaren. Jeg tipper at de sjekker for korrosjon på C sjekker da alt er strippet ned. Det bør jo da være en ikke sak?