• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spørsmål om SAS Plus, endring og married segments

chrisljo

ScanFlyer Gold
Medlem
Spørsmål om SAS Plus, endring og married segments

Jeg vil reise XXX-YYY-ZZZ.

Søker jeg tilgjengelighet på XXX-YYY er det ledig i A og søker jeg YYY-ZZZ er det ledig i A, men søker jeg XXX-ZZZ får jeg laveste pris i P. Altså virker det som det er en egen tilgjengelighet mellom XXX-ZZZ. Jeg må da booke XXX-YYY-ZZZ i P.

Er det dette som er married segments?

Hvis jeg ønsker å endre billetten YYY-ZZZ, etter at jeg har flydd XXX-YYY, hvilken tilgjengelighet vil SAS ligge til grunn når jeg forsøker å endre billetten. Holder det å se på tilgjengelig i YYY-ZZZ, eller har man en løsning hvor segmentet man har flydd må taes hensyn til?

Re: Spørsmål om SAS Plus, endring og married segments

Tja, det der er egentlig O&D revenue management, men married segments er nok med for å håndheve det hele.

Det gjelder å maksimere inntjening og å gi seter til de markedene det er mest penger å tjene på. Det er mer å tjene på XXX-YYY-ZZZ enn XXX-YYY eller YYY-ZZZ.

Dersom du da booker XXX-YYY-ZZZ for å få et sete i A, og ønsker å kansellere et segment for å beholde A på bare f eks XXX-YYY, så vil married segments logic forhindre det. Det er helt enkelt ikke mulig å kansellere kun ett av de segmentene da dem har vært i kirka/registrert partnerskap og nå hører sammen. Det er until death do us part for de segmentene - alle eller ingen.

Re: Spørsmål om SAS Plus, endring og married segments

Tja, det der er egentlig O&D revenue management, men married segments er nok med for å håndheve det hele.

Det gjelder å maksimere inntjening og å gi seter til de markedene det er mest penger å tjene på. Det er mer å tjene på XXX-YYY-ZZZ enn XXX-YYY eller YYY-ZZZ.

Dersom du da booker XXX-YYY-ZZZ for å få et sete i A, og ønsker å kansellere et segment for å beholde A på bare f eks XXX-YYY, så vil married segments logic forhindre det. Det er helt enkelt ikke mulig å kansellere kun ett av de segmentene da dem har vært i kirka/registrert partnerskap og nå hører sammen. Det er until death do us part for de segmentene - alle eller ingen.

Ok, men i dette tilfelle ønsker jeg bare (muligens) endre YYY-ZZZ, ikke kansellere noe segment. Spørsmålet er hvordan tilgjengelig styres når deler er flydd.

Back