Spørsmål om priser på flyreiser for barn.

rampen

ScanFlyer Silver
Spørsmål om priser på flyreiser for barn.

Jeg har et spørsmål til dere som er inne på priser for flyreiser. Jeg har for noen dager siden bestilt en flybillett for meg selv med SAS, og brukte da mine bonuspoeng jeg har opparbeidet i EuroBonus programmet. Etter jeg bestilte reisen har min minste gutt på 7 år ønsket å bli med meg på denne turen, og jeg ringte SAS i dag og bestilte billett til han sammen med meg, og prisen ble da litt i underkant av 2300.- kr t/r. Etterpå sjekket jeg med Widerøe om prisen, og fant da ut at en ungdomsbillett på samme reisen koster der ca 1100 kr, altså under halvparten av hva jeg betalte hos SAS. Nå er vel en 7 åring under gruppen for ungdomsbillett, men noen som vet grunnen til at forskjellen er så stor?

Re: Spørsmål om priser på flyreiser for barn.

Jeg går ut ifra at du bruker 24-timers angrefristen hos SAS og kvitter deg med barnebilletten? Det skal nemlig være kurant å bestille ungdomsbilletter selv for barn under 12, se chat under:

Chat utskrift 24.03.2011

WF: Hva kan jeg hjelpe deg med? How may I help you?
vbirk: Heisan, jeg tenkte bare verifisere at det fortsatt er slik at
så lenge man reiser sammen med barn, så er et OK at barn reiser på
ungdomsbillett selv om de er under 12?
WF: det stemmer

Last edited:
Re: Spørsmål om priser på flyreiser for barn.

Takker;-) Jeg snakket nå med SAS som også har ungdomsbilletter i sitt system, og det er riktig at et barn kan reise på ungdomsbillett. Så da er ny billett bestilt og betalt, så får jeg bare håpe pengene for den andre billetten jeg kanselerte nå er på konto før jul;-)

Back