Spørsmål angående EBG - service i kabinen

Re: Spørsmål angående EBG - service i kabinen

Jeg opplevde å bli spurt om å oppgradere på poeng ved gate OSL-MUC i juni. Dette var etter at jeg hadde spurt om oppgradering ved innsjekk.

Har også hørt om andre som har oppgradert på poeng intra-europa hos SK de siste månedene.
Dog virker det som de bruker den vanlige poengsummen (10.000/30.000) så det kan vel diskuteres hvor bra value dette er innenfor Europa.

Jeg er United Gold og sist jeg fløy ble jeg oppgradert fra Genève til New York med Swiss. Jeg har også blitt oppgradert på Uniteds egne flyvninger. Oppgradering er svært vanlig i USA for statuskunder, men på endel av cash cow ruter som JFK-SFO/LAX oppgraderes der langt sjeldnere da disse som regel er smekkers. Her er det også tre klasser ombord.

Har også hørt om andre som har oppgradert på poeng intra-europa hos SK de siste månedene.
Dog virker det som de bruker den vanlige poengsummen (10.000/30.000) så det kan vel diskuteres hvor bra value dette er innenfor Europa.
10.000 poeng for å sitte i et midtsete på en 3-rader, foret med kald laks akkompagnert av billig Cava. Trolig den verste bruken av poeng!

Jeg blir oppgradert hver eneste gang når jeg flyr Thai, men har kun blitt oppgradert en gang med SAS, og det var en flygning fra London til Oslo for noen år siden.

EBG er helt ubetydelig ombord på SK.

Lurer på hvordan Gullkortinnehavere "Senatorer" hos Lufthansen opplever service og oppmerksomhet.

Har vi noen her inne som kan dele erfaringer om dette her blandt oss i den gemene hop?

Eller i andre programmer/ selskaper for den saks skyld. Hadde vært morsomt med en sammenligning for å se om vi stakkarer med EBG egentlig har noe å klage over sammenlignet med de andre.

BF:cool2

Kan fortelle om min erfaring som PC Silver hos Qatar. Fløy JNB-OSL retur forrige uke og fikk fin service på bakken i JNB med lounge og business-innsjekk (koffert på 30 kg uten å fnyse på nesa). I DOH brukte jeg silver-loungen som er crappy for å si det mildt. Fikk business class-tag på kofferten så fikk den raskt utlevert i OSL. På returen fikk jeg utrolig hyggelig service i bag drop-innsjekk (sto i businesskøen men denne var opptatt så ble henvist til bag drop), med lounge, fast track og tag. Etter vi var airborne fra OSL ble jeg ønsket personlig velkommen av ei fin lita flyvertinne og fikk velge hovedrett først, dette ble jeg veldig positivt overrasket over. Begge flyvningene til og fra OSL var omtrent på 50 % kapasitet så hadde god plass, men på flightene til og fra JNB var det smekkfullt, men fikk ledig sete ved siden av meg begge gangene. Vet jo ikke om dette hadde noe å si pga status eller ikke, men greit var det jo :-)
Oppgradering var det ikke snakk om, ikke spurte jeg og ikke fikk jeg. Har en del turer ned neste år som gull og kan melde fra da om det er noen forskjell :-)

Jeg blir oppgradert hver eneste gang når jeg flyr Thai, men har kun blitt oppgradert en gang med SAS, og det var en flygning fra London til Oslo for noen år siden.

EBG er helt ubetydelig ombord på SK.

Hver eneste gang?? Wow :wow:

Dette er ikke bare et sas-fenomen. Som FB plat fikk jeg aldri noe ekstra på bakken eller i lufta med AF og KL. Selvsagt tilgang til lounge, men det står jo i vilkårene. Hos partner NW var det derimot veldig bra, et år hadde jeg 13/14 oppgraderinger. Dette var både dom og tatl.

Dette er ikke bare et sas-fenomen. Som FB plat fikk jeg aldri noe ekstra på bakken eller i lufta med AF og KL. Selvsagt tilgang til lounge, men det står jo i vilkårene. Hos partner NW var det derimot veldig bra, et år hadde jeg 13/14 oppgraderinger. Dette var både dom og tatl.

Rart, en jeg kjenner er FB Plat for life og han flyr mellom AMS og LIM utallige ganger i aaret, og han faar omtrent alltid oppgradering. Kona var med paa noen av flightene, og ogsaa hun fikk upgrade. Tydeligvis ganske hit-and-miss paa hvem som faar hva i de fleste selskapene..

Folkens, når det gjelder oppgradering (op-up) er det fullstendig ruteavhengig og belegget på flyet. Er det overbooket i monkey og ledig foran så står statuskunder først i køen.

Folkens, når det gjelder oppgradering (op-up) er det fullstendig ruteavhengig og belegget på flyet. Er det overbooket i monkey og ledig foran så står statuskunder først i køen.
Liten rettelse: På SK longhaul er det først Optiontown, deretter status;)

Rart, en jeg kjenner er FB Plat for life og han flyr mellom AMS og LIM utallige ganger i aaret, og han faar omtrent alltid oppgradering. Kona var med paa noen av flightene, og ogsaa hun fikk upgrade. Tydeligvis ganske hit-and-miss paa hvem som faar hva i de fleste selskapene..

Dersom det hadde vært korrekt, hadde jo ingen kjøpt biz billetter ;)

Fra back in the days, hadde jeg en relativt god oppgraderingssuksess med SAS long haul, på short haul, kan de jo flytte gardina, så ikke veldig ofte.

Vil vel si at 1 av 5 flighter i Y eller M ble oppgradert, 1 av 3 fra ARN til ORD. Ellers brukte jeg poeng

ARN-ORD har vært en klassiker med op-ups for meg :)

Back