Spørsmål ang reise KRS-CPH-HAU

ClassOne

Handelsreisende
Medlem
Spørsmål ang reise KRS-CPH-HAU

Heisann.

Jeg har følgende reiseplan neste lørdag:

30AUG 1235 SK2881 H DEP KRISTIANSAND (NONSTOP)
1335 OK ARR COPENHAGEN
Operated by CIMBER AIR
Arrival terminal 3
Meal: Food/beverages for purchase
Duration: 1:00

30AUG 1500 WF 295 K DEP COPENHAGEN (NONSTOP)
1640 OK ARR HAUGESUND
Departure terminal 3
Duration: 1:40

Spørsmålene er:

Sjekker jeg inn bagasjen for hele turen? Eller må jeg hente og sjekke inn på nytt i Køben?

Turen er bestillt av et reisebyrå via jobb, kan jeg logge meg inn på SAS sine sider og velge sete, pluss legge inn EB nummeret der?

Hehe, liker ikke når andre bestiller for meg ser du, vil helst bestille selv og ha full kontroll:)

På forhånd takk for hjelpen

Re: Spørsmål ang reise KRS-CPH-HAU

Dette var da en dyr måte å komme seg til Haugesund på! Frem og tilbake er dobbelt så langt!

Så lenge du har en billett kan du sjekke inn baggasjen hele veien. Det er ikke noe problem. Så da kan du bare oppholde deg i transittområdet på CPH.

For å velge sete hos SAS må du vente til 22 timer før avreise, når internett innsjekken åpner. Hvis du flyr på fleksible billetter kan man velge sete på forhånd, men det må gjøres via reisebyrået. EB nummeret må du nå be dem legge inn når du er på flyplassen.

God tur!

BF:cool2

Det er vel ikke en strekning som passer så bra for å fly, nei. Men det er da ikke såå mye kortere via Oslo eller Bergen. Eller KRS-BGO-OSL-HAU som var et annet alternativ som kom opp da jeg prøvde å søke nå...

EB nummer kan SAS på 05400 lägga in åt dig före resan, eller hur Scanor?

Får shoppet taxfree i det minste :lol:

Hadde en lignende opplevelse for mange år siden. Skulle reise OSL-SVG og rimligste alternativ var faktisk OSL-CPH-SVG :D Så hvis man har tid og ork og synes det å fly er morsomt så er det jo et kupp :)

Det er vel ikke en strekning som passer så bra for å fly, nei. Men det er da ikke såå mye kortere via Oslo eller Bergen. Eller KRS-BGO-OSL-HAU som var et annet alternativ som kom opp da jeg prøvde å søke nå...

Nei, det er ikke den beste strekningen, men får jo fylle opp posen med en flaske og 2 da :)

Ja, både taxfree, bonuspoeng tjent og penger spart ved å fly OSL-CPH-SVG istedenfor OSL-SVG :) Sikkert ikke politisk korrekt å velge en slik rute med tanke på utslipp og drivstoffbruk, men den gang var ikke miljø noe særlig på dagsorden ^_^

Skjønner ikke at dette nødvendigvis er så galt. Hvis en sjekker på sas.no denne dagen, så er alternativet via OSL. Disse har avg 06:10 og 15:55 med hhv 4t og 5t flytid. Dermed er en fremme 4 timer tidligere med denne routingen, og hvis noen betaler han pr. time, så blir jo fort dette mye billigere for den som betaler dette gildet. :)

I gode gamle dager fløy visst personell fra OSL og sikkert FBU også til TRF via CPH...

Men kjøpt får han nok (selvom det egentlig er ganske interessant med de nye BPene SAS bruker...

Får shoppet taxfree i det minste :lol:
QUOTE]

Bortsett fra at han ikke har lov til å bringe taxfree inn i landet, da. Det er smugling det.

Smugle gjør man da ikke? ;)

Uansett, takk for hjelpen, det blir artig å prøve 2 selskaper jeg ikke har flydd med før. Cimber og Widerøe. Hvilket fly kan jeg forvente fra Cimber Air på KRS - CPH ?

Får man handlet tax-free på enten Cimber Air eller Widerøe?

Back