Vi har jo stående tilbud om å plassere en hos Farmer. Han bor høyt og fritt over Mosjøen. Men vi må nok sende Egil opp på taket for å montere antenna ....Spørsmålet er vel mest hvor mye den forbedrer dekningen fra EVE og OSD ..
Hei alle medlemmer!
Hvis noen kan sette opp en liste på hva av utstyr som trengs for å få opp en stabil radar, ville det vært fint.
Selv bor jeg slik til at jeg sitter i stua og ser arr/dep på rwy 18, 36, 11 og 29. til ENZV.
Hvis noen kan sette opp en detaljert liste med utstyr (evt. pris) og forhandler(e) er det store muligheter for at jeg muligens kan full finansiere en fast "stabil" radar.
Mvh
sba8585
PS! Hvis noen er villig til å diskutere pr. mob/tlf. send en mail eller pm med ditt nummer.
Jag såg att du skickat ett PM, men jag har inaktiverat PM funktionen, föredrar att få mail, så har man alla PM/Mail på samma plats. Så skicka ditt meddelande igen till micke(at)flight24.com
sba8585 - velkommen til forumet! Håper ikke vi fremstår alt for mye som en landsby med gallere ...![]()
Från Flightradar24.com är detta mycket intressant och jag hjälper gärna till med antenn, kabel, dator och installation om forumet kan få ihop pengar till en radar.
Mosjøen? Er ikke det Midt-Norge?
Jeg tror ikke Mosjøen vil hjelpe så mye på dekningen. Et passende sted i Tromsø, eller litt lenger sør, tror jeg ville være bra.
Vi har ikke hørt noe mer om mulig radar i Berlevåg heller.
Hei alle
Hva er interessen for å sette opp en radar i den sørlige delen av Spania? Jeg får ikke helt tak i om det kun er i Norge det er interesse for slikt.
Min gamle far bor i en by som heter Jerez de la Frontera, og han har sikkert ikke noe i mot at jeg setter opp en liten stasjon med vær, webcam og flyradar på taket hans.
Dette er selvsagt gitt at jeg finner penger i en ellers trang lommebok (fordi jeg skal gifte meg til sommern).
Hvor mye datatrafikk raser ut fra en slik radarboks om man skal oppdatere med en frekvens som kan brukes til noe?
Edit: Hvis ikke det passer bedre å sette den på østsiden av Glomma på Fetsund.
Hvor står denne boksen ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.