Og i tillegg er PDX-radaren nede ... stusselig påske.
Og i tillegg er PDX-radaren nede ... stusselig påske.
Forslag til plassering av radar #2 mottas med takk...
Den burde være klar for utsending "plutselig". Eller "snart" eller noe.
Det ser forresten ut som spleiselaget ga ca 200 kr overskudd per radar. Dette kommer jeg til å overføre til NSFF, dersom ikke noen andre vil fortsette jobben med å samle inn penger til radarer.
Sola radaren er på vei opp igjen i løpet av dagen.
Skulle være nok med en radar i området vel ?
I området rundt Oslo er det 2-3 radarer som dekker, rundt Trondheim er det 2, Oslofjorden dekkes også av 2-3 radarer. Allikevel er det flekker med dårlig dekning.
Flere radarer i samme område gir redundans og nesten garantert bedre dekning på enkelte steder.
Værså god hiv opp en til på Sola du , Gustavf.
Du er jo moderator og ser hva som trengs å gjøres her og der,
men vent nå og se når min er koblet på innen dagens slutt.
To radarer på samme sted vil - så vidt jeg klarer å vri hjernecellene - ikke gi noen usedvanlig bedre dekning. Bare dobbeldekning. Ikke no galt i det om man "på liv og død" må ha dekning rundt Sola uansett vind, vær, strømbrudd og så videre - men det vil jo være "sløs" mtp. at det er mørke hull i andre deler av landet. (Og nei, nå driver jeg ikke bitter hinting mot Nord-Norge, men helt helt generelt sett). Man trenger jo ikke være i mot å sette opp en til radar i et område, men man må nå få kunne påstå at det er litt "unødvendig"...?![]()
En rask note om dekning i Bergen. Jeg har snakket med en kunde, og ser ut til å kansje kunne få gitt den et nytt hjem på denne lokasjonen:
http://www.bt.no/kamera/article210.ece (ligger lavt, men skal ha fri sikt 360 grader)
Dersom noen har ei god plassering i Nord-Norge, så er altså en radar foreløpig plassert i stua mi og er klar for videresending.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.