Spleiselag for ny(e) radar(er)

Glimrende dekning rundt Vegas - Vancouver er litt mer begenset, ser det ut som ... keep'em coming!

Jag vill inte lova något, men jag tror vi har täckning i Seattle snart.

Vakkert ..! Har vaert i kontakt med et par radareiere paa vestkysten, men det var et par underlige skruer som hadde mildt sagt spesielle ideer om tilknytning ... de foretrakk aa sitte med egne bokser og samle reg'er og bytte seg imellom som om det var frimerker eller mynter .. :lol:

Jag vill inte lova något, men jag tror vi har täckning i Seattle snart.

Portland er online! :up: Den har bra dekning og dekker også høyeregående trafikk rundt Seattle. Hadde vi fått en boks i Eastern WA hadde vi fått suveren dekning av Boeings testflighter.

Vegas er forøvrig nede nå ...

Portland er online! :up: Den har bra dekning og dekker også høyeregående trafikk rundt Seattle. Hadde vi fått en boks i Eastern WA hadde vi fått suveren dekning av Boeings testflighter.

Vegas er forøvrig nede nå ...

Det fixer vel du, hvis ikke må jeg bruke kontaktene mine for å flytte Boeingfabrikken!!

Hehe - tror Wizard har bedre kontakter enn meg. De gutta jeg sporet opp faller inn under kategorien 'sære' ... "Jeg bytter reg med deg, men vi deler ikke med noen andre' .. :rolleyes:

Så bare flytt fabrikken til Portland, du ... ;)

Har nettopp bestilt Scanair Radar 2. Den kommer til å bruke noen uker til Norge, for å spare på porto og gebyrer.

Den første skal bli hetende ENBR. Foreløpig har den veldig begrenset dekning, ettersom testing av software og installasjon skjer i stua til ph-ndr. Skal flyttes snart.

ph-ndr har kanskje en status?

Den første skal bli hetende ENBR. Foreløpig har den veldig begrenset dekning, ettersom testing av software og installasjon skjer i stua til ph-ndr. Skal flyttes snart.

Hva med å feste en transponder på ph-ndr, sånn for testformål? :lol:

Hehe. Maskinen er klar, programvaren er installert, og så langt vi kan se fungerer ting. G-COLE spurte om jeg kunne få boksen med WLAN, og det ordner vi jo, så den står og laster ned drivere og slikt for det nå. Regner med at den kan kjøres ut i morgen.

-A

Nu är även Istanbul, Turkiet och Melbourne, Australien online.
En till radar med bättre täckning är på gång i Vancouver.
Jag undersöker varför Las Vegas är nere.

Radardekningen begynner å få oppmerksomhet .. Radarvirituel har fått litt oppmerksomhet hos Seattle P-I, men jeg har sendt forfatteren email og gjort oppmerksom på at det er litt konkurranse på dette feltet ...

http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/196415.asp?source=rss

Here's a fun new toy for tracking air traffic in close to real time.

RadarVirtuel.com uses data from contributing people and companies with ADS-B receivers.

Og i dag ser jeg at det har blitt dekning på Kanariøyene hos flightradar24.com, så da kan vi følge fly fra OSL til f.eks TFS og LPA hele veien :devot:

Ser ut som at radaren står ved LPA. :spin

Back