del 3 - treije epesode...
Bare en liten visning hvordan forholdene var, dette bildet er tatt bare sekunder før landing 1R, altså svært nær bakken og han som prøver å fotografere. Man kunne høre lyd i det fjerne, men så ingen ting - plutselig kom det et sterkt lys ut av tåka, og med ett var alt over, både lyd og fly satte nedslag og jeg satt igjen og skjønte ingenting...
Baltic`s -300 fant også et hull i himmelen, hvor de kunne vise frem Ruter sin nye sponsor-farge...
Desverre har vi mistet min kjære lille 4-motors mini-elefant på Sola, en større med 2 var visst bedre enn enn mindre med 4... Liker veldig godt denne lille maskinen jeg...
Jeg tok alt av maskiner jeg kunne komme over, siden muligheten var så begrenset - derfor blir det en del rødt/hvitt/blått maskiner i del 3... MEN; flyene var så utrolig rene og pene, pga -som Tom sa - de har jo vært opptil en time og mer i verdens største vaskehall...! Det var kjekt å se at t.o.m. den begredelige gråfargen til SAS faktisk var ren og pen og faktisk litt flott...
Og selvfølgelig noen norske (ps: alle bildene er forskjellige maskiner...)
Så kom det en Sweedish for å frakte væresyke norwegians til the midocean, denne gang med orange skjær i den opprinnelige påskefargen...
Finnair
Det var en merkelig opplevelse, etter at Stein Putz var gått, å sitte igjen alene oppe på Vollen, i dårlig vær og en skumring som ubønnhørlig nærmet seg. Helt alene var jeg forresten ikke, det kom en annen bil opp - hvor sjåføren satt og leste avisen en halvtime, så kjørte han igjen...
Han som var på Påskeøya, var også på Påskegardermoen, men ny og frisk blåfarge ble han atter plassert langt bak i leksa, på en gammel -300... Kanskje Kjos, som mange andre, ikke mener at Hey. er den store oppdageren han selv mente at han var...
Nei, nå skal jeg ikke påtvinge dere mer SAS og NORW, nå er det fredag og Nytt på Nytt...
hei å hå
H