Spille Lotto - vinner aldri jeg...!

Hei Harald :)

Takk for at du har tatt deg tid til å ta disse flotte bildene, samt at du deler dem med oss !
Du har alltid noen gode kommentarer på lur, i samspill med fantastiske motiv og bilder.
Jeg håper lysten til å fotografere kommer tilbake så snart som mulig.

De godeste hilsner fra Bergen :)

Regner med at kommer sterkt tilbake Harald, jeg ser gjerne flere bilder fra deg. Jeg må si jeg skjønner din frustrasjon over disse tingene, men håper du får det på avstand og fortsetter din fotografering. Liker dine bildtråder og ditt varemerke, de flotte kommentarene selvfølgelig!:up:

Der kom bildene dine. Takk for sist :) Har i grunn mange ganger tenkt noe av det samme som deg i dritværet, men så får jeg veldig fine og hyggelige tilbakemeldinger.... Da er det påanijænn :D

Det meste har blitt skrevet så jeg sier meg bare ening med alle andre her jeg.
Dont give up!!

Hallo Harald! Du tar da så bra bilder uansett vær at det er da ingen grunn til å gi opp! For å ta det på min dialekt: "Sa bilda der syns i va fole bra!"

Et par av bildene, om man skal være ærlig, kunne nok gjerne ha blitt behandlet i et bedre bilderedigeringsprogram (uten at jeg vet hvilket program du har), eller kanskje du ikke var helt heldig med selve behandlingen...?

I det været du har tatt bilder i blir det lett til at at man får noen bilder som er uskarpe, så også her, men majoriteten av bildene er skarpe og det gjør bare serien mer imponerende! Fortsett med å ta bilder i skitvær du! Vi liker det vi ser.

Hallo Harald! Du tar da så bra bilder uansett vær at det er da ingen grunn til å gi opp! For å ta det på min dialekt: "Sa bilda der syns i va fole bra!"

Et par av bildene, om man skal være ærlig, kunne nok gjerne ha blitt behandlet i et bedre bilderedigeringsprogram (uten at jeg vet hvilket program du har), eller kanskje du ikke var helt heldig med selve behandlingen...?

I det været du har tatt bilder i blir det lett til at at man får noen bilder som er uskarpe, så også her, men majoriteten av bildene er skarpe og det gjør bare serien mer imponerende! Fortsett med å ta bilder i skitvær du! Vi liker det vi ser.

Tusen takk for det... Jeg tror ikke det står på billedbehandlingsprogrammet mitt, jeg bruker Nikon sitt Capture NX i fullversjon (som koster flere tusen kroner, men som jeg var så heldig å få med mitt kamera da Nikon gav de 500 første i verden som kjøpte D300 dette programmet gratis), så jeg kan nok ikke skylde på programmet... Noen av bildene var jeg ikke fornøyd med i utgangspunktet, de var allerede ødelagte i mine øyne - derfor kunne jeg like godt leke meg litt med dem... Så bildeprogrammet gjorde dem verken bedre, eller verre - de var allerede ødelagt...

H.

Last edited:
I feel your pain, brother!

Men hva med et Scanair-treff neste vinter på strandbaren ved Maho Beach, så kan man sitte der og drikke øl, prate skit og se hvem som klarer det beste bildet etter den 12. pilsen! :colgate:

Med litt planlegging trenger man ikke være lottovinner heller!

But seriously - jeg har sammenlignet flyfoto med fisking mang en gang ... jeg sto ved gjerdet på BFI i flere år uten å vite hva som kom som neste fly - eller når det kom. Det er tross alt ikke mange årene siden vi ikke hadde noen hjelpemidler som fortalte hva som kom og gikk ... og tenk på Fellowship da han sto på taket av parkeringshuset på FBU og vantro så konturene av en 747 komme nærmere og nærmere. Tenk den følelsen! Det er slike øyeblikk som holder oss gående til tross for enkelte bomturer og ditto skudd ...

http://www1.airpics.com/info.php?photo_id=4287

Harald! Jeg ønsker veldig mye at du ikke stopper med Fly fotografering! Det er som andre sier og det er HELT sant! Et Fryyyyyd for øyet, eller som vi sier: JYYSLA BRA bilder!

Vi har nå det været som kan være bra og dårlig. Men at det har "forfulgt" deg må være tilfeldigheter på høyt nivå. I sommer blir vi ihvertfall litt vær sikrere enn høsten og våren. Så da håper jeg du fortsetter med og gjøre de kjedlige fuglene vi har på Sola om til å se ut som det er et helt nytt fly - jo med dine redigeringer og kommentarer føles det ofte slik, og TAKK!:)

Håper virkelig du ikke gir opp, for bildene dine er av en super(!) kvalitet.
Og mange av bildene her inne kunne blitt brukt i reklame for selskapene. Du har jo blitt kontaktet før.

Men tilbake til bildene her i denne posten.
FANTASTISKT!

Du har klart og redigere mange av dem til å treffe oss andre "mitt i linsa". Må som alle andre ta av meg hua (blir det vell) å bukke for deg!
Du takler været bra, og kjipt og høre at det forfølger deg sånn!

Stå på H!

Aleksander.

Ikke klag du, her er mange flotte bilder, jeg synes du har truffet kjempe fint med PIA-3 og MD-2, der har du noe å lage plakater av!

Nu skinnede solen fra en skyfri himmel, da Harald kørte i land i Frederikshavn :-) Der gik en dags tid inden vejrguderne var klar over, at Harald var i Danmark, men så begyndte det også at regne og blæse ;-)

På trods af vejret i og omkring Oslo, synes jeg faktisk, at det er helt fine billeder Harald har belønnet os med.

Peter

Harald - jeg spiller også lotto, men vinner ikke jeg heller. Men hadde jeg tatt like gode bilder som deg, hadde jeg gud hjelpe meg sluttet å spille lotto for lenge siden..... :D

Kjempefine bilder,bøyer meg i støvet :up: :up: :up:

Husk : Når man venter på regnbuen,må man forvente regn :)

del 3 - treije epesode...

Bare en liten visning hvordan forholdene var, dette bildet er tatt bare sekunder før landing 1R, altså svært nær bakken og han som prøver å fotografere. Man kunne høre lyd i det fjerne, men så ingen ting - plutselig kom det et sterkt lys ut av tåka, og med ett var alt over, både lyd og fly satte nedslag og jeg satt igjen og skjønte ingenting...
taake.jpg

Baltic`s -300 fant også et hull i himmelen, hvor de kunne vise frem Ruter sin nye sponsor-farge...
H10_0321.jpg

Desverre har vi mistet min kjære lille 4-motors mini-elefant på Sola, en større med 2 var visst bedre enn enn mindre med 4... Liker veldig godt denne lille maskinen jeg...
H10_0535.jpg

Jeg tok alt av maskiner jeg kunne komme over, siden muligheten var så begrenset - derfor blir det en del rødt/hvitt/blått maskiner i del 3... MEN; flyene var så utrolig rene og pene, pga -som Tom sa - de har jo vært opptil en time og mer i verdens største vaskehall...! Det var kjekt å se at t.o.m. den begredelige gråfargen til SAS faktisk var ren og pen og faktisk litt flott...
H10_0956.jpg

osl10.jpg

H10_0573.jpg

Og selvfølgelig noen norske (ps: alle bildene er forskjellige maskiner...)
H10_1014.jpg

H10_0564.jpg

H10_1047.jpg

H10_0492.jpg

Så kom det en Sweedish for å frakte væresyke norwegians til the midocean, denne gang med orange skjær i den opprinnelige påskefargen...
H10_1113.jpg

Finnair
H10_1154.jpg

Det var en merkelig opplevelse, etter at Stein Putz var gått, å sitte igjen alene oppe på Vollen, i dårlig vær og en skumring som ubønnhørlig nærmet seg. Helt alene var jeg forresten ikke, det kom en annen bil opp - hvor sjåføren satt og leste avisen en halvtime, så kjørte han igjen...
H10_0604.jpg

H10_0602.jpg

H10_0421.jpg

H10_1067.jpg

Han som var på Påskeøya, var også på Påskegardermoen, men ny og frisk blåfarge ble han atter plassert langt bak i leksa, på en gammel -300... Kanskje Kjos, som mange andre, ikke mener at Hey. er den store oppdageren han selv mente at han var...
H10_1229.jpg

Nei, nå skal jeg ikke påtvinge dere mer SAS og NORW, nå er det fredag og Nytt på Nytt...
H10_0464.jpg

hei å hå

H

Takk for tre fine serier her. Selv om været kanskje var litt vel tøft og urettferdig i påsken (da vil vi jo alle ha påskesol) så må jeg si at jeg setter mist like stor pris på gråværsbilder som dette (med kondensering fra vinger o.l.) enn de vanlige godværsbildene når det er "null problem" å få frem farger og fly. Her viser du hvertfall solid tålmodighet og fotokunnskap for å få frem dette til oss. Takk, igjen, for at du deler!

Hei, Harald! Jeg har ikke vært så lenge på dette forumet, men jeg ble fan av deg fra første dag! Suverene bilder, kommentarer, rapporter og i grunnen ganske vettuge synspunkter på mye også:) Du bare må fortsette! Hilsen Morten

Back