*SPEKULASJONSTRÅD*: Norwegian: Nye fly - nye destinasjoner
Den godeste Kjos har vel neppe tenkt å kjøpe inn nye fly for å la de stå på bakken, så dermed skulle det vel være duket for noen nye spennende destinasjoner i årene som kommer! Hva kan vi vente oss/håpe på? Noen forslag/drømmer fra undertegnede er:
Barcelona fra BGO/SVG/TRD: Barcelona er vel brukbart dekket fra Oslo, men dette må da være en by med potensiale fra distriktsbyene? Synes å huske noe om at det er vanskelig å få slots her, men lov å håpe.
BGO-CPH: SAS har monopol og priser deretter. Problemet her er vel at mye av trafikken er matetrafikk til SAS intercontinental.
AMS fra BGO/SVG/TRD: Mener å huske at DY skal ha fått tildelt slots her, men er ikke sikker. Stor trafikk fra mange flyplasser, men også her er vel mye av trafikken materafikk til KLMs interkontinentale ruter
BGO-Munchen el Frankfurt: Dersom en bergenser har lyst å fly Lufthansa interkontinentalt må han gjennom to kortruter først (via OSL el CPH). Neppe marked for en rute kun for dette, men Munchen er vel en destinasjon som kan være interessant i seg selv også. Frankfurt har jo mye finansvirksomhet, og dermed et mulig grunnlag for en forretningsrute.
Milano fra BGO/SVG/TRD: Mye samme argumentasjon som Barcelona, her er vel også flyplasstilgangen bra. Men helst ikke til Bergamo slik Ryanair gjør...
Tilslutt en litt mer usannsynlig drøm; DUBAI
Dubai tror jeg blir et enormt marked i tiden som kommer, men distansen er vel litt i overkant av hva man kan legge ut på med en 737-800 i følge Boeing. Warsawa er derimot innenfor rekkevidde; kanskje man kan lage en rute fra Warsawa med gjennomgående booking til norske (og andre) destinasjoner? Spørsmålet er vel hvordan et lavpriskonsept og 737 passer inn i folks tankesett rundt en såpass lang flytur.
Dette var noen forlag fra meg; kjør debatt!
PS! Dersom denne tråden finnes fra før er det fint om mod kan linke denne opp mot eksiterende tråd
Den godeste Kjos har vel neppe tenkt å kjøpe inn nye fly for å la de stå på bakken, så dermed skulle det vel være duket for noen nye spennende destinasjoner i årene som kommer! Hva kan vi vente oss/håpe på? Noen forslag/drømmer fra undertegnede er:
Barcelona fra BGO/SVG/TRD: Barcelona er vel brukbart dekket fra Oslo, men dette må da være en by med potensiale fra distriktsbyene? Synes å huske noe om at det er vanskelig å få slots her, men lov å håpe.
BGO-CPH: SAS har monopol og priser deretter. Problemet her er vel at mye av trafikken er matetrafikk til SAS intercontinental.
AMS fra BGO/SVG/TRD: Mener å huske at DY skal ha fått tildelt slots her, men er ikke sikker. Stor trafikk fra mange flyplasser, men også her er vel mye av trafikken materafikk til KLMs interkontinentale ruter
BGO-Munchen el Frankfurt: Dersom en bergenser har lyst å fly Lufthansa interkontinentalt må han gjennom to kortruter først (via OSL el CPH). Neppe marked for en rute kun for dette, men Munchen er vel en destinasjon som kan være interessant i seg selv også. Frankfurt har jo mye finansvirksomhet, og dermed et mulig grunnlag for en forretningsrute.
Milano fra BGO/SVG/TRD: Mye samme argumentasjon som Barcelona, her er vel også flyplasstilgangen bra. Men helst ikke til Bergamo slik Ryanair gjør...
Tilslutt en litt mer usannsynlig drøm; DUBAI
Dubai tror jeg blir et enormt marked i tiden som kommer, men distansen er vel litt i overkant av hva man kan legge ut på med en 737-800 i følge Boeing. Warsawa er derimot innenfor rekkevidde; kanskje man kan lage en rute fra Warsawa med gjennomgående booking til norske (og andre) destinasjoner? Spørsmålet er vel hvordan et lavpriskonsept og 737 passer inn i folks tankesett rundt en såpass lang flytur.
Dette var noen forlag fra meg; kjør debatt!
PS! Dersom denne tråden finnes fra før er det fint om mod kan linke denne opp mot eksiterende tråd
