Ifølge takeoff.dk kommer SAS med en ny strategi som man ikke har sett maken til i SAS sin historie. Dette er diskutert i denne tråden her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=109859
Jeg oppretter denne tråden for at folk skal komme med innspill om hva de TROR kommer til å skje... Blir 4excellence kraftig akslerert, kastet på dør? Ser vi Core SAS 2.0? Tenker det er greit at dette har en egen tråd, slik at hovedtråden blir litt ryddigere, og de faktiske titak kan diskuteres. Vist moderatoerne synes dette er en dårlig ide, så står de fritt til og slette tråden, eller flytte den der de føler for. Jeg lover, jeg blir ikke sint
For min del så håper jeg noen av de konkrete tiltakene blir dette:
- Ny hjemmeside med bedre funksjonalitet for å få ned antall kundehenvendelser per telefon
- App lanseres med samme begrunnelse som punktet over
- Kundeservice tas in-house igjen, gjerne etter modell etter WIAS. God kundeservice er viktig og lange telefonkøer må unngås.
- Ny langsiktig flåtestrategi: Bestillinger på Airbus 350, Airbus 320 NEO(allerede bekreftet) og CSeries skal inn. Boeing fases ut. Dette støttes selvsagt av en emisjon
- Blue1 innlemes fullstendig i SAS
- En rekke nye ruter lanseres
- Det kuttes kraftig i administrasjon, der bl.a SAS-IT outsources
- CPH styrkes som hub, gjennom flere direkteruter til skandinavisk, polske og tyske byer...
- Alle flighter skal betjenes med minimum antall crew....
Kort oppsumert: 4excellence består, men kostnadskuttene blir større enn først planlagt.
Jeg oppretter denne tråden for at folk skal komme med innspill om hva de TROR kommer til å skje... Blir 4excellence kraftig akslerert, kastet på dør? Ser vi Core SAS 2.0? Tenker det er greit at dette har en egen tråd, slik at hovedtråden blir litt ryddigere, og de faktiske titak kan diskuteres. Vist moderatoerne synes dette er en dårlig ide, så står de fritt til og slette tråden, eller flytte den der de føler for. Jeg lover, jeg blir ikke sint

For min del så håper jeg noen av de konkrete tiltakene blir dette:
- Ny hjemmeside med bedre funksjonalitet for å få ned antall kundehenvendelser per telefon
- App lanseres med samme begrunnelse som punktet over
- Kundeservice tas in-house igjen, gjerne etter modell etter WIAS. God kundeservice er viktig og lange telefonkøer må unngås.
- Ny langsiktig flåtestrategi: Bestillinger på Airbus 350, Airbus 320 NEO(allerede bekreftet) og CSeries skal inn. Boeing fases ut. Dette støttes selvsagt av en emisjon
- Blue1 innlemes fullstendig i SAS
- En rekke nye ruter lanseres
- Det kuttes kraftig i administrasjon, der bl.a SAS-IT outsources
- CPH styrkes som hub, gjennom flere direkteruter til skandinavisk, polske og tyske byer...
- Alle flighter skal betjenes med minimum antall crew....
Kort oppsumert: 4excellence består, men kostnadskuttene blir større enn først planlagt.
Last edited: