Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?

Re: Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?

Ser ut som et ganske så vanlig strandhotell, men med litt høy prisklasse. Hverken spektakulært eller så veldig spesielt slik jeg ser det.

Edit: jeg tror på ingen måte det er noe dårlig hotell, men man kan antagelig finne flere hundre strandhoteller rundtom i verden som er til forveksling like. Prøv å finne ett hotell som ligner Marina Bay Sands!

Last edited:

Har bodd i telt som var innredet som hotellrom på en liten koralløy så jeg vet at telt kan være bra, men med livsfarlige dyr rundt meg ville jeg nok foretrukket å sove med mer enn en teltduk mellom meg og dem.

En skikkelig "safari lodge" som det ser ut til å være mange fine av i Afrika kunne jeg imidlertid tenkt meg å oppleve en gang.

"GTen"?

Rhino Walking Safaris og Plains Camp er virkelig en opplevelse. Var der på guttetur med pappa da jeg var 12, opplevde blant annet nesehorn på ca 30m avstand da vi gikk til fots. Kunne veldig godt tenke meg å dra tilbake dit en gang.

Rhino Walking Safaris og Plains Camp er virkelig en opplevelse. Var der på guttetur med pappa da jeg var 12, opplevde blant annet nesehorn på ca 30m avstand da vi gikk til fots. Kunne veldig godt tenke meg å dra tilbake dit en gang.
Har opplevd neshorn enda nærmere på safari, men da satte vi heldigvis i en høy bil. Den bare gikk bort til bilen og begynnte å tisse... noe utrolig mye.

Kunne ikke tenkt meg safari til fots, det høres ut som et forsøk på Darwin award. :D

Forslag til spektakulære safari lodges med ordentlige vegger mottas med takk.

Kunne ikke tenkt meg safari til fots, det høres ut som et forsøk på Darwin award. :D

Den kommentaren høres både ut som uvitenhet om dyreadferd, samt kunnskap om hvordan walking foregår

Det er også større sannsynlighet for at de stryker med i en trafikkulykke på vei til Kruger, enn at et dyr kommer inn i teltet ditt og tar en bit.

Lufthansas tilbud til Singapore satte inn nådestøtet for min del, årets 17 mai blir tilbringt i Singapore og på Marina bay Sands. Siden slutten av det planlagte oppholdet var betydelig dyrere hos Marina bay blir de to siste nettene tilbringt på Hilton Singapore Hotel..

Totalpris på alt landa på rett under 7k i sju dager. Fornøyd!

Lufthansas tilbud til Singapore satte inn nådestøtet for min del, årets 17 mai blir tilbringt i Singapore og på Marina bay Sands. Siden slutten av det planlagte oppholdet var betydelig dyrere hos Marina bay blir de to siste nettene tilbringt på Hilton Singapore Hotel..

Totalpris på alt landa på rett under 7k i sju dager. Fornøyd!

Er det med fly t/r og hotell?

Hvor bestilte du hotelloppholdene? 7k for 5 dager på MBS hørtes veldig billig ut, selv før fly og Hilton er trukket fra.

Noen som har bodd i Abraj Al-Bait Tower?

Hotels.com, de hadde bedre pris enn det MBS tilbød selv. Forresten, det er ikke noe forarbeid innen en Singaporetur i form av Visasøknader f. eks?

Ser ikke ut som at det er noe når jeg googler, men man vet aldri..

Forresten, det er ikke noe forarbeid innen en Singaporetur i form av Visasøknader f. eks?
Nei, bare pass på å ikke ha med deg tyggegummi eller annet tvilsomme saker.

Hotels.com, de hadde bedre pris enn det MBS tilbød selv. Forresten, det er ikke noe forarbeid innen en Singaporetur i form av Visasøknader f. eks?

*EDIT* robertaas slo meg med to minutter

Nei, du slipper visum for å reise til Singapore. Du får innreisekort på flyet som du må fylle ut, that's it.

Jin Jiang hotel(tror jeg det heter) i det kommende Shanghai tower vil bli verdens høyeste. Ferdigstillelse i 2014

Hvor billig klarte du å få det? Finner ikke et rom under 1600.- kr natta via hotels.com

Jin Jiang hotel(tror jeg det heter) i det kommende Shanghai tower vil bli verdens høyeste. Ferdigstillelse i 2014
Håper da på å få til mange andre spektakulære hotellopphold før de åpner der. ;)

Vet ikke helt om jeg vil kategorisere Marina Bay Sands, seilet i Dubai eller andre Las Vegas lignende hotell spektakulaere. Snakker vi ekstraordinaere og spektakulaere luksushoteller, har jeg ganske mange aa komme med, mer enn de aller fleste. For meg er en hotellopplevelse mye mer enn utsikten, det er faktisk noe av det viktigste med hele turen

Fra turen jeg er paa naa, startet vi med Park Hyatt Tokyo som er ett av verdens beste hoteller.

Rom tildelt: Park Suite, 126 kvadrat, Mount Fuji view.

Stua
IMG_4837.jpg

Velkomstbrev
IMG_4838.jpg

Paakledningsrom og skap
IMG_4842.jpg

Entre
IMG_4841.jpg

Soverom
IMG_4836.jpg

Bad
IMG_4845.jpg

Amenities i massevis fra hoeykvalitets Aesop
IMG_4848.jpg

IMG_4846.jpg

Japsedass med varmekabler
IMG_4849.jpg

Vann som ble paafyllt daglig
IMG_4854.jpg

Last edited:

Stua fra annen vinkel
IMG_4975.jpg

Minibar
IMG_4982.jpg

Typisk asiatisk vannvarmer
IMG_4972.jpg

Japansk temekker
IMG_4875.jpg

Mer minibar
IMG_4870.jpg

Nypresset juice
IMG_4871.jpg

IMG_4872.jpg

Mer minibar
IMG_4869.jpg

IMG_4873.jpg

IMG_4863.jpg

Mye original kunst overalt
IMG_4876.jpg

Kunst i gangene
IMG_4879.jpg

Kunst i heisen
IMG_4904.jpg

Hoved restauranten
IMG_4880.jpg

Frokost (gratis for Diamonds)
IMG_4907.jpg

IMG_4908.jpg

IMG_4913.jpg

IMG_4914.jpg

Frokosten servert til minste detalj

IMG_4914.jpg

IMG_4916.jpg

Daglig amenity i suiten
IMG_4878.jpg

IMG_4877.jpg

Utsikt fra suite 4419
IMG_4861.jpg

Respektabelt utvalg til fornuftige priser i hotellets deli
IMG_4963.jpg

IMG_4964.jpg

Romservice frokost 2. dag

IMG_4983.jpg

IMG_4971.jpg

Boeker og kunst
IMG_4974-1.jpg

Teaser fra Park Hyatt Maldives, Hadahaa

Velkomst amenity
IMG_5358.jpg

Pool Villa 26 med privat strand
IMG_5356.jpg

Valgte aa si nei til overwater villa, mye mindre, ikke basseng og utrolig grunt rundt villaen, saa man kan ikke svoemme ut paa dagen (low tide)

Utendoers dusj

IMG_5359.jpg

Soverom
IMG_5355.jpg

Utsikt
IMG_5370.jpg

Gratis daglig Diamond sunset drinks og diverse snadder
IMG_5367.jpg

IMG_5366.jpg

IMG_5364.jpg

Hovedbassenget
IMG_5385.jpg

Mye god lokal mat servert (selvsagt dyrt her)

IMG_5373.jpg

More to come

Vet ikke helt om jeg vil kategorisere Marina Bay Sands eller andre Las Vegas lignende hotell spektakulaere. Snakker vi ekstraordinaere og spektakulaere luksushoteller, har jeg ganske mange aa komme med. Fra turen jeg er paa naa, startet vi med Park Hyatt Tokyo som er ett av verdens beste hoteller.
Det meste av det du legger ut her (personlig service, privat basseng, fin innredning og kunst, gaver, mat og drikke av meget høy kvalitet) har jeg opplevd på flere hoteller og det gir absolutt en fin opplevelse, men det utgjør ikke det jeg her vil kalle spektakulært eller unikt som man ikke kan oppleve mange andre steder. Jeg kunne som sagt tatt bilder som hadde vært tilsynelatende identiske fra flere hoteller jeg har vært på.

Hadde du for eksempel heller dratt til Conrad Maldives Rangali Island og tatt bilder fra restauranten de har under vann der så er det noe unikt og spektakulært som man ikke kan se mange andre steder.
conradmaldives7.jpg

Eller hva med et slikt rom?
005276-08-honeymoon-suites.jpg

Last edited:
Back