Re: Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?
Barbados er mitt andre hjem, og jeg får komme med et bidrag derfra:
Sandy Lane Hotel. Et relativt lite hotell (112 rom om jeg ikke husker feil), på vestkysten av øya. Du ser ikke hotellet fra veien, men du ser porten og muren som skiller hotellet som ligger på strandsiden, og golfbanen som ligger på landsiden.
Sandy Lane er et svært eksklusivt sted, og det er stort sett den britiske overklassen som kommer dit. Som tidliger skrevet her på forumet, så gikk jo concorden i rute mellom London og Barbados. De siste årene gikk concorden også fra NY til Barbados. Men vi vet jo alle hvordan det endte, desverre.
Om man seiler langs kysten, vil man kun skimte Sandy Lane så vidt mellom palmene. Hotellet er ikke høyere enn at det "ikke synes". Beliggende på en aldeles flostt strand. Og det er på denne delen av øya jeg tar en beach walk på et par timer, og bader litt underveis. Jeg har ofte forsøkt meg på å ta en dusj inne på hotellet for å spyle av litt saltvann. Noen ganger har jeg klart det, andre ganger har jeg blitt kastet ut. Det er litt sport i det for min del, noe galt må man jo gjøre
Legg merke til at om man skal booke Sandy Lane for juleferien, så tar de kun imot bestillinger på minimum 2 uker. Og da blir det DYRT.
Se litt på siden:
http://www.sandylane.com