Hadde 1 brødskive med salami på, i kofferten, og den klarte en sånn liten Jack et eller annet bikkje å snuse opp, slik at jeg måtte inn til immigration i PHL og forklare meg. Jeg hadde jo krysset av på immigration kortet som jeg fikk om bord, at jeg ikke hadde med matvarer. Fikk ikke noen bot, men de var ganske morske.
Vakuumpakket eller ikke - det er ikke lov å ta med kjøtt inn til USA. Om kontrollørene velger å se gjennom fingrene med det er en helt annen sak, men reglene er klare. Jeg har en kompis som ble stoppet med en del vakuumpakket fenalår i bah
Gasjen, og det tok lang tid før han slapp å måtte åpne bagasjen hver gang han kom inn i landet.
Det kan jo hende at tollerne som var på jobb den dagen bare syntes den så veldig god ut.Jeg deklarerte Strandaskinken min i fjor før 17. mai. Reiste via IAD. De konfiskerte den...![]()
Det er forskjell på fenalår og spekeskinke. Svinekjøtt (spekeskinke) 'in unopened containers' er tillatt fra Norge. Sau og storfe (fenalår) er ikke. Så kan man jo diskutere om vakuumpakket tilsvarer 'canned', som nevnes i bestemmelsene. Det virker som at vakuumpakket stort sett aksepteres.
Mer matrelaterte problemer:
Denne gangen tubeost (type skinke/rekeost på tube)
Go/no go?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.