Sparte vi de kronene også.....

Re: Sparte vi de kronene også.....

De kunne reist på 1. klasse for min del. Men det er da et sympatisk trekk at de vet å oppføre seg i tråd med litt av det som er deres idealer, i motsetning til "hotellkongen" som satt på Skavlan på fredag og prediket milljøvern og sparedusj.

Er helt enig i deres avgjørelse om at bizz class er godt nok. Håper Harald og Sonja også kommer fram til samme konklujon og skal de fly med SK har de jo ikke noe valg.

Hva er problemet med at de reiser på første klasse? Og hvem har problemer med det (bortsett fra republikaneren Isbamse ;) )?

Tja må si meg enig med KOG her, riktignok var dette bare Krompen, men når det gjelder Harald så:" Er man konge, så er man konge", det mener nå ihvetfall jeg

Om de flyr på business eller første bryr meg ikke... De får selv bestemme hvordan de skal disponere pengene. Når de velger business blir det mer penger igjen til andre formål - som kanskje er viktigere for dem...

Hadde heller ikke hat noe problem med at de fløy F, men synes det er greit at de modererer seg når det er staten som betaler. Der sparte de inn et sykehusdøgn eller to.

Jeg har egentlig aldri helt skjønt hvem som egentlig har behov for å fly F slik dagens C-klsser er, annet enn muligens for å kompansere for et kompleks eller to.

Originally posted by LCH

Hadde heller ikke hat noe problem med at de fløy F, men synes det er greit at de modererer seg når det er staten som betaler. Der sparte de inn et sykehusdøgn eller to.

Jeg har egentlig aldri helt skjønt hvem som egentlig har behov for å fly F slik dagens C-klsser er, annet enn muligens for å kompansere for et kompleks eller to.

Der tar du helt feil. Det er et annet budsjett.

Hilsen en som har jobbet i det offentlig et par år for lenge (fylke og stat... Hun jeg var gift med var kommune. Så jeg våger å påstå at jeg er meningsberettiget - og mene at fylkeskommunen burde nedlegges så fort som f.)

Som sagt lenger opp her, skal vi først ha en kongefamilie bør de behandles der etter. En kongefamilie skal være hevet over menigmann, ikke strebe etter å være mest mulig 'gjennomsnittsnordmann'.

Originally posted by LN-KOG

Originally posted by LCH

Der tar du helt feil. Det er et annet budsjett.

Hilsen en som har jobbet i det offentlig et par år for lenge (fylke og stat... Hun jeg var gift med var kommune. Så jeg våger å påstå at jeg er meningsberettiget - og mene at fylkeskommunen burde nedlegges så fort som f.)

Hehe, joda, ville vel heller ha frem hvor fullstendig unødvendig og dyrt F klasse egentlig er (uansett hvem som flyr)! :)

Originally posted by Blubird

Som sagt lenger opp her, skal vi først ha en kongefamilie bør de behandles der etter. En kongefamilie skal være hevet over menigmann, ikke strebe etter å være mest mulig 'gjennomsnittsnordmann'.

Vel, når selv de synes det er flaut, så må de da få lov til å reise litt billigere? :rolleyes:

Det blir uansett billigere at de flyr F enn at de har en Gulfstream som de fleste Kongehus MINST har å rutte med.

Jeg skjønner godt at de ønsker litt privacy ombord på fly, LH har jo opp til 70-80 C seter, mens de bare har 16 F seter. Når Kronprinsen da velger C, er jo det hans valg, jeg hadde helt klart forstått om han foretrakk litt mer private omgivelser i andre etage på en 744

Vi har ingenting med hva Kongen og Kongens familie bruker apanasjen til. Den PR jobben de gjør for landet vårt er verdt mye mer enn et par F billetter.

Synes det hadde vært helt på sin plass at "rem kongelige" hadde fløyet på First Class der det er tilgjengelig (hadde jeg vært LH hadde jeg oppgradert dem!). Med tanke på hvordan kongefamiliene i en del andre oljeland reiser, så ser jeg ikke problemet med at våre kongelige reiser på 1st.

Da Krompen og Mette Minus reiste på bryllupsreise husker jeg at de fløy LH A340 fra DUS til New York. Da var det skriverier om at de hadde business billett, men at LH oppgraderte dem til First class.

Jeg forstår jo tanken om at det oppfattes bedre om de flyr biz en 1st. Men som enkelte sier her, så ville jo et privatfly/bizjet kostet det mange dobbelte i forhold til en Firstbilllett.

Hvis ikke Kongen og Krompen skal kunne reise First class, så er det vel et spørsmål om hvem som egentlig skal kunne gjøre det.

Men i dette landet har vi jo mange bladsmørere som er så sutrete for at de alltid må fly turistklasse, og derfor er på hugget hver gang de hører om en offentlighetsperson som flyr biz og ikke minst First class.:rolleyes:

BF:)

Originally posted by LN-KOG

Hva er problemet med at de reiser på første klasse? Og hvem har problemer med det (bortsett fra republikaneren Isbamse ;) )?

Så lenge de driver og er kongelige må de gjerne reise på første for meg. Skal man først ha et tullete monarki kan man være skikkelig kongelig:lol:

Originally posted by Tommy777
Vi har ingenting med hva Kongen og Kongens familie bruker apanasjen til. Den PR jobben de gjør for landet vårt er verdt mye mer enn et par F billetter.

Mulig jeg har misforstått, men dette var vel et statsbesøk? Med andre ord, en tjenestereise som de ikke betales med apanasjen. (Når vi når først er inne på det med forskjellige budsjetter :p) Hva folk (kanske litt feil ord å bruke om Kronprinsparet, men jeg snakker om mennesker generellt nå) bruker sine egne penger på er det ihvertfall ingen som har noe med.

Men jeg klarer ikke å hisse meg opp uansett, enten de flyr F eller ikke. :)

De må få vel få lov til å bestemme selv, som alle oss andre. Jeg synes det er ganske imponerende iallefall... De er ganske normale, og leser Aftenposten og Vårt land slik som vanlige folk gjør....

Hilsen en som sto på Skaugum 1. Januar og mange flere dager iår...

Originally posted by KennethGS

Originally posted by Blubird

Vel, når selv de synes det er flaut, så må de da få lov til å reise litt billigere? :rolleyes:

Spørsmålet er hvem som har sørget for at det er flaut å fly dyrt. Nordmenn flest tenker jeg?

Back