• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spår SAS-aksjen ned 30 prosent

Re: Spår SAS-aksjen ned 30 prosent

I og med at man opererer med rekordhøy loadfaktor for tiden, sliter jeg litt med logikken. Jeg tror vi går mot en knallsommer for alle. Det ser ut som at de har sett seg blind på økningen over Atlanteren og ikke tar i betraktnng at trafikkutviklingen er langt sunnere i andre sektorer. Jeg tror heller at Europa vil følge USA hvor man nå ser en økning i yielden som er kraftigere enn kapasitetsøkningen.

Og dette sier jeg til og med helt gratis .... :rolleyes:
 
Re: Spår SAS-aksjen ned 30 prosent

Det har vært en stor overkapasitet i det danske markedet, dog, men her har det situasjonen blitt en helt annen nå da Transavia har meldt pass. Jeg klarer heller ikke helt å følge logikken i artikkelen, det ser jo endelig ut til at SAS har fått orden i butikken og at det meste ligger til rette for drive sunt fremover.
 
Re: Spår SAS-aksjen ned 30 prosent

Vel, hadde artikkelen blitt publisert for ett-to år siden, hadde jeg ikke hatt problemer med å støtte konklusjonen. Men det har faktisk skjedd ganske mye i positiv retning for SAS de siste seks månedene som artikkelen ikke reflekterer. Den negative trenden (fra 2008) i etterspørsel ser ut til å være snudd, samtidig som kostnadene er redusert. Så blir det veldig spennende å se hvor gode SAS faktisk er til å kombinere fortsatt kostnadsreduksjon med nye satsinger. Klarer de det vil også resultatene komme - noe som selvsagt også vil reflekteres i aksjekursen.
 
Last edited:
Re: Spår SAS-aksjen ned 30 prosent

Det går vel på det at SAS møter tørrere konkurranse på flere av rutene sine f.eks. Stockhom-Malmø/Gøteborg?

Men jeg tror også yieldfallet vil stoppe opp med unntak av enkelte ruter som eksempelvis over og i Finland.

Ellers er det viktig å være klar over at sas ikke er alene om å kutte kostnader om dagen. Og Transavia blir erstattet av økt kapasitet av andre aktører.
 
Re: Spår SAS-aksjen ned 30 prosent

Naja, om SAS aksjen virkelig faller 30% fra dagens niveåer, som er alrede grise-billig, dette har jeg vanskeligheter å tro på. Ellers vil SAS ende opp som penny-stock.
 
Re: Spår SAS-aksjen ned 30 prosent

Hva som sies og hva som gjøres/skjer i finansverdenen er jo som kjent ofte to forskjellige ting. "Såkalte" analyser tjener iallefall ikke til småsparernes fordel, alt for å få kursen dit de store vil ha den.
 
Back
Top