• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spanair

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Lite informasjon på nettsidene til Spanair angående servicekonseptet deres. Tenker da på rutene mellom København og Barcelona/Madrid.
Noen som vet hvordan dette er "bak gardinen"?
Ett sted står det ingen mat/drikke, mens andre steder opplyses det om mat. Må en evt betale for drikke?
Flyvningene er vel code-share med SAS, men dem har vel eget servocekonsept ombord.

En kollega av meg fløy cph-mad, og hun sa at mat måtte betales for.. Hvorvidt drikke var gratis sier historien ingenting om.

Som syns på min signatur så är Spanien mitt favoritresemål. Jag har i år åkt med Spanair mellan Stockholm och Barcelona i maj. Ut åkte jag i turistklass och där får du betala för allt utom de tidningar som blivit över. Hem bonusuppgraderade jag mig till business och då ingår allt:
- tre rätters måltid med drycker
- drink innan avgång
- drink(ar) efter måltiden
- tidningar
Servicen på flighten var förstklassig precis som de andra tillfällen jag åkt med Spanair i business.
För den som tycker mat, dryck och service är viktigt på en flight så är det ävrt att betala 500 SEK extra för business med Spanair (tillägg för enkel resa). Inrikes i Spanien så är skillnaden mellan turist och business mycket liten...

Hmm, da jeg fløy JK MAD-OSL i september i fjor, fikk vi både mat og drikke gratis i økonomiklasse... Var en meget behagelig tur.

Back