Spanair reduserer

Desverre så blir det vel MD80 som parkeres hos Spanair også (?)

Ja, dessverre. En liten MD-anekdote; for et par helger siden satt fruen og jeg på terrassen i Asker og nøt både sol og en drink. Da observerte jeg i løpet av kort tid hele 3 MD´er på vei sørover ut fra OSL, ble nesten litt nostalgisk gitt..
 
Og de ni rutene som legges ned er Madrid-Wien,
Madrid-München, Madrid-Girona, Madrid-San Sebastián, Madrid-Granada,
Madrid-Oviedo, Barcelona-Zurich, Bilbao-Málaga og Bilbao-Jerez
 
Det er vel først og fremst MD-87ere som går ut. Uansett en nødvendig beslutning, så gjennstår det å se om det er nok eller om det fortsatt vil være overkapasitet i det spanske markedet
 
Last edited:
Det er vel først og fremst MD-87ere som går ut. Uansett en nødvendig beslutning, så gjennstår det å se om det er nok eller om det fortsatt vil være overkapasitet i det spanske markedet

Det nye hurtig tog nettet i Spania begynner nok også å ta sin del av innenriks markedet.
 
Det nye hurtig tog nettet i Spania begynner nok også å ta sin del av innenriks markedet.

Riktig, men det toget er relativt dyrt og det dyreste alternativet da jeg skulle fra Madrid til Barcelona i mai, men jeg er overasket hvis det ikke kommer ytterligere kutt i Spania også hos Spanair, itillegg til de andre
 
Hvorfor lar ikke SAS Spanair fly for dem på alle ruter mellom syd-europa og Norden? Regner med at Spanair har litt lavere kostnader.
 
Hvorfor lar ikke SAS Spanair fly for dem på alle ruter mellom syd-europa og Norden? Regner med at Spanair har litt lavere kostnader.

Så er det dette med utestasjonering av folk da - det er ikke helt billig det heller
 
Så er det dette med utestasjonering av folk da - det er ikke helt billig det heller
Nei, ser den. Men f.eks mellom spania og norden burde det være mulig å fly uten å plassere ut for mye folk. Men man bør kanskje ha med en skandinav på flightene og da kommer det jo litt kostander?
 
Så er det dette med inn og ut i stedet ut og inn - og medfører flytider som passer dårlig for turister. Ut og inn gir også mer tid på destinasjonen.
 
Storg: er en håndfull nordmenn/skandinavere som jobber som
bl.a. CC i Spanair. Disse er da selvsagt bosatt permanent
i Spania/Balearene/Kanariøyene, som naturlig nok er ett
krav for å få jobb i Spanair. Spesiellt på charterrutene som Spanair
flyr på oppdrag for bl.a. Ving osv., er det ofte minst én
skandinavisk-talende CC ombord.
 
Storg: er en håndfull nordmenn/skandinavere som jobber som
bl.a. CC i Spanair. Disse er da selvsagt bosatt permanent
i Spania/Balearene/Kanariøyene, som naturlig nok er ett
krav for å få jobb i Spanair. Spesiellt på charterrutene som Spanair
flyr på oppdrag for bl.a. Ving osv., er det ofte minst én
skandinavisk-talende CC ombord.

Men da er det jo bare å sette opp Spanair på rutene til norden da. Det vil kunne styrke begge "selskaper".
 
Back
Top