• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spanair for SAS-NO

Var ikke dette snakk om fly som noen andre skulle ha (Air Europa ???) Da må vel innredningen byttes ut. Vel hvis flyene var kommet så lang i produksjonen da.


Ingen av DY's leasede 737-800 var/er "white tails" dvs. ingen av dem var bygget naar DY overtok, saa ingen innredning aa bytte ute - mener at de blir bygget til DY's spesifikasjoner.

Naar det gjelder SAS heller jeg mot at det er et SAS problem, Kathrine Kanikke eller Vegard Vilikke i SAS ledelsen er langt mere opplagte kandidater til aa skape forsinkelser enn Boeing for tiden (med mindre vi ikke snakker om 787:p) Selv om Customer Supplied parts er forsinket saa bygges flyet, og staar aa venter paa delene.....normalt er det jo seter og innredning, selv om SAS muligens har en annen Cockpit utrustning tror jeg ikke at SAS bruker egne suppliers paa dette....
 
Og det er OK-WGY som kommer fra CSA. Er leid ut til 10.5 og skal fly på rutene til FCO, PMI, LIS og SVQ
 
Hui hui hui,
Mye mye spekulering her inne igjen.

Det har oppstodt noen sma leveranse-forsinkelser.
Det ma Boeing skylde delvis pa faktum at mange erfarene fagfolk ble trykked over til 7-8-7 programm for a fa leveranse-forsinkelser nede til den mest mulige minimum.

Forandre en specifikasjon etter deadline er enda dyrere enn a ta imot fly, og bygge det om. Grunnen til leveranse-forsinkelse er ikke en "change of config".

DY har vel omrokert paa noen av sine leveranser, dvs. det er jo ennaa ikke DY leveranser, men leasing selskaper og jeg mener at den neste nye -800 til DY kommer fra et annet leasing selskap enn opprinnelig planlagt

Dette er vill spekulasjon og falsk interpretasjon.

DY har ikke omrokkert noe annet en registrerings-merker for de flyene som de signerte leie-avtaler sist aret. Sa veldig enkelt er det... De neste DY leveranser er still on schedule.
 
Det maa vaere lov aa skrive litt rykter om DY uten aa bli beskyldt for "Vill Spekulasjon og Falsk Interpretasjon" - paa slutten av dagen maa vi husk at vi er et forum for fly interesserte, vi har ikke alltid 100% noeyaktig informasjon, men vi setter sammen saa godt vi kan....og noen ganger gaar det litt skeis andre ganger er det korrekt - f.eks. det er korrekt at ingen av DY's -800 er White Tails....I tillegg er denne traaden noksaa kritisk til SAS

Vi er her for aa ha det morro sammen, og ja vi har ikke 100% riktig informasjon, men vi gjoer saa godt vi kan....og ofte er det mere enn godt nok....
 
Last edited:
Back
Top