Spanair charter Tromsø-Las Palmas

Re: Spanair charter Tromsø-Las Palmas

Nå har det vel ikke vært noe Premiar siden 2002 da.

Var med Novair til Lanzarote i jula med a321 og trangere fly har ikke jeg vært borti. Selv om jeg bare er 183 så fikk jeg ikke en papirbit mellom knær og setet forran.

Sorry, Primera Air hette det visst (sjekket billetten). Men trangt var det uansett.

Jeg skal fly Spanair ARN-BCN om et par uker, det er også en A321. Har booket Y-klasse på rad 4, så regner med at det blir godt og trangt :) Såvidt jeg kan se finnes det ikke noen business-klasse på flyet, bare Economy og Economy Extra.

På returen BCN-ARN (også A321) er jeg derimot booket på business-class (D-klasse) på rad 2, skal bli interessant å se hvordan det er.

På turen ARN-BCN vil jeg egentlig ta en avgang senere på dagen som jeg er ventelistet på, det merkelige med den senere avgangen er at det er plenty av plasser ledig på Economy, men pga jeg behöver en flexibel billett så må jeg stå på venteliste for plass i Economy Extra. Virker som Spanair har et fast antall plasser for Business/Economy Extra, virker rart å "tvinge" folk til å betale en billigere billett når man er villig til å betale mer. Er det vanlig?

Skipskatta: Spanair leverer et godt charterprodukt, selv om de
desverre har puttet inn fler seter i sine maskiner de senere år -
er i allefall A321-maskinene noen av de nyeste de har i flåten.
Snittalderen på de fem A321-200 maskinene er 9.3 år og slett
ikke ille, til sammenligning er snittalderen på MD-80 flåten til
samme selskap hele 21.3 år. God tur!

Selv om hele kabinen er økonomiklasse, er det forskjell om man sitter lengre framme? Er det bedre plass framme i kabinen?

Back