• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Southwest i Business Select

Vi faar se. Jeg gleder meg ihvertfall og siden det har vaert mye pepper om SAS intercont, skal jeg by paa en aerlig og innholdsrik rapport
 
Vel .. jeg er tilfeldigvis også av den oppfatning at det burde være mulig å kjøre en kjapp drinkerunde mens maten varmes ... andre selskaper klarer det, så hvorfor ikke SAS?
 
Dersom jeg faar velge, flyr jeg NW eller CO. Ellers blir det naturlig nok en god del AA og UA siden jeg bor i Chicago. Denne uka ble det to flighter med UA, en med AA, en med WN og to med NW. Den suverent hyggeligste flighten var NW fra MSP-ORD, 1A paa en A319. Meget god plass, gode seter. Crewet foran var straalende, serverte hva man enn maate oenske foer take off, masse snadder i snackskurven etter take off. Landet foer rute paa ORD.

Neste uke blir det NW til MSP i F paa tirsdag, retur med UA paa onsdag. Og selvsagt SAS i C ORD-CPH paa torsdag!

Så Northwest er ikke lenger Northworst?
 
Nei, de er Delta ;-)

Maa aerlig talt innroemme at NWA er ett flyselskap som jeg har faatt veldig sansen for etter rundt 50 flighter med dem i aar. 100% oppgraderingssuksess, glimrende service med glimt i oeyet, stabilt paa alle flighter. Gode IT loesninger/nettsider med mulighet for ombooking.

Flighten i dag for eksempel: Loungedama paa ORD er jeg paa fornavn med naa. Hun kunne i morges fortelle at det var 2 ledige seter i F og at 1B ved siden av meg var blokkert. VEl ombord kom en hyggelig purser foer avgang med varm kaffe eller annen drikke for dem som oensket det. Vi fikk beholde koppene under de-icing (eller de-kattevasken). Oppe i luften kommer de rundt med en kurv med frukt, muffins, chips mm gratis for pax i F paa en 45 minutter lang tur.

Plenty med drikke faar man ogsaa.

Turen hjem i morra gaar med UA. Der faar man ikke servert saa mye som en pose peanutter en gang og man maa pent betale med 500 milers for aa faa F. I tillegg har UA den stoerste andel med disgruntled employees i bransjen her i US and A

NWA blir savnet naar CO hopper av Sjyteam og inn i Star
 
Hvorfor blir nwa savnet ved at CO går inn i Star? Innen den tid så har jo Delta slukt nwa.
 
Hvorfor blir nwa savnet ved at CO går inn i Star? Innen den tid så har jo Delta slukt nwa.

Fordi jeg har Platinum status hos CO og samarbeidet de to har naa er genialt. Man faar samme benefits i begge selskapene naa, men det forsvinner jo naar CO gaar inn i Star.

Saa da har man plutselig 4 X Star Gold kort i lommeboka, men ingen status hos NWA/DL :(
 
Back
Top