Southwest i Business Select

Vi faar se. Jeg gleder meg ihvertfall og siden det har vaert mye pepper om SAS intercont, skal jeg by paa en aerlig og innholdsrik rapport

Vel .. jeg er tilfeldigvis også av den oppfatning at det burde være mulig å kjøre en kjapp drinkerunde mens maten varmes ... andre selskaper klarer det, så hvorfor ikke SAS?

Dersom jeg faar velge, flyr jeg NW eller CO. Ellers blir det naturlig nok en god del AA og UA siden jeg bor i Chicago. Denne uka ble det to flighter med UA, en med AA, en med WN og to med NW. Den suverent hyggeligste flighten var NW fra MSP-ORD, 1A paa en A319. Meget god plass, gode seter. Crewet foran var straalende, serverte hva man enn maate oenske foer take off, masse snadder i snackskurven etter take off. Landet foer rute paa ORD.

Neste uke blir det NW til MSP i F paa tirsdag, retur med UA paa onsdag. Og selvsagt SAS i C ORD-CPH paa torsdag!

Så Northwest er ikke lenger Northworst?

Nei, de er Delta ;-)

Maa aerlig talt innroemme at NWA er ett flyselskap som jeg har faatt veldig sansen for etter rundt 50 flighter med dem i aar. 100% oppgraderingssuksess, glimrende service med glimt i oeyet, stabilt paa alle flighter. Gode IT loesninger/nettsider med mulighet for ombooking.

Flighten i dag for eksempel: Loungedama paa ORD er jeg paa fornavn med naa. Hun kunne i morges fortelle at det var 2 ledige seter i F og at 1B ved siden av meg var blokkert. VEl ombord kom en hyggelig purser foer avgang med varm kaffe eller annen drikke for dem som oensket det. Vi fikk beholde koppene under de-icing (eller de-kattevasken). Oppe i luften kommer de rundt med en kurv med frukt, muffins, chips mm gratis for pax i F paa en 45 minutter lang tur.

Plenty med drikke faar man ogsaa.

Turen hjem i morra gaar med UA. Der faar man ikke servert saa mye som en pose peanutter en gang og man maa pent betale med 500 milers for aa faa F. I tillegg har UA den stoerste andel med disgruntled employees i bransjen her i US and A

NWA blir savnet naar CO hopper av Sjyteam og inn i Star

Hvorfor blir nwa savnet ved at CO går inn i Star? Innen den tid så har jo Delta slukt nwa.

Hvorfor blir nwa savnet ved at CO går inn i Star? Innen den tid så har jo Delta slukt nwa.

Fordi jeg har Platinum status hos CO og samarbeidet de to har naa er genialt. Man faar samme benefits i begge selskapene naa, men det forsvinner jo naar CO gaar inn i Star.

Saa da har man plutselig 4 X Star Gold kort i lommeboka, men ingen status hos NWA/DL :(

Back