. men det er kun min oppfatning...
Den skulle komme fra lokal NOTAM (L). BRAG (Braking Action Good), BRAF (Braking Actin Fair), BRAP (Braking Action Poor) og BRAN (Braking Action Nil). Er jammen ikke sikker på om denne informasjonen legges til ATIS, men jeg trodde at NOTAM (L) ikke var inkludert i ATIS...?vet du om man har tilgang til informasjon om runway conditions annet enn braking condition på ATIS?
Sikkert mange ulike meninger om dette, men er det forsvarlig å bevisst ikke bruke mange av hjelpemidlene (bestemt av SOP) som Boeing gir deg? I dette tilfelle autobrakes? Skulle tro det ville ta bort ett av mange momenter man må tenke på når du toucher ned på en kort bane full av snø i medvind uten særlig stop/clearway i enden.the pilots said they applied the brakes manually as soon as they realized something was wrong, said Robert Benzon
ja dette var det jeg trodde også, og KDWH som jeg ofte flyr ut fra, legger inn disse NOTAM'ene etter ATIS. Les AIM manualen 5-1-3 a. 2. (b) der det står "Notam (L) information is distributed locally only and is not attached to the hourly weather reports...." ??? Jeg regner med at "hourly weather reports" er det samme som ATIS, men det er mulig jeg tar feil her...?NOTAM (L) pleier du (som oftest) å få på ATIS
Originally posted by Dag Johnsen
Hei igjen OMW...ja dette var det jeg trodde også, og KDWH som jeg ofte flyr ut fra, legger inn disse NOTAM'ene etter ATIS. Les AIM manualen 5-1-3 a. 2. (b) der det står "Notam (L) information is distributed locally only and is not attached to the hourly weather reports...." ??? Jeg regner med at "hourly weather reports" er det samme som ATIS, men det er mulig jeg tar feil her...?NOTAM (L) pleier du (som oftest) å få på ATIS
Dag
hvordan SNOWTAMs legges ut...?
Dette er jo unektelig et vanskelig system. Som du ser så legges informasjon fra SNOWTAM ut på ATIS i Norge, og man finner de online på www.ippc.no hvor det er veldig straight-forward å få full briefing for en flyplass.Jeg snakket med en kamerat som er dispatcher hos ExpressJet og han sa at de ofte må kontakte de enkelte flyplassene for å få runway condition, men i noen tilfelle er den tilgjengelig i ATIS.
Originally posted by BU662
Det hva man ikke erfarer er om spoilers ble deployed, eller ikke. Thrust reversers kan ikke effektiv bremse en fly, derfor trenger man spoilers. Ble de aktivert automatisk eller manuellt? Ingen info om dette.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.