LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Re: "Norwegian sjekker sine fly, SAS avventer."
Det var dette med at denne er flyttet til småprat-seksjonen og hvor mye en med det kan forvente da at den blir flyrelatert.
Men for å prøve å beholde denne tråden innenfor faget så har Martin Skaatun tatt et veldig bra bilde som illusterer hvilken lap joint det gjelder
http://www.airliners.net/photo/Untitled-(Scandinavian-Airlines/Boeing-737-505/1496350/L/
Ut fra bildene jeg har sett av Soutwest-flyet og det det henvises til i NTSBs youtube-video, så er det lap jointen i posisjonene kl. 11 og 13 (hvis en tenker kroppen som en klokke) det er her snakk om, og om det er i midtseksjonen eller i seksjonen bak vingen er vanskelig å se ut fra bildene. Dette bildet er tatt fra en Aloha 243-side og det er hvilke deler plater den mistet, men det er snakk om lap joint S4-L som sviktet på Southwests 733
Vedlagt har jeg også indikert lap jointen med rødt i vedlagt tegning.
Jeg tror vi må støtte BSSW i at det helt klart blir en AD som dekker alle Classic 737, ja en dog NGene hvis de ikke har andre dimensjoner på platetykkelse, annen metall-legering, annen avstand mellom hull, annen type fastners, annen forsenkingsteknikk (som at en unngår knife edge), annen type lim/forsegling mellom platene, osv.
Dette med lap joints er et hett tema, og i løpet av de siste tre årene er det minst fem ADer som omhandler temaet 737 og lap joints (både Classic og NG).
Det var dette med at denne er flyttet til småprat-seksjonen og hvor mye en med det kan forvente da at den blir flyrelatert.
Men for å prøve å beholde denne tråden innenfor faget så har Martin Skaatun tatt et veldig bra bilde som illusterer hvilken lap joint det gjelder
http://www.airliners.net/photo/Untitled-(Scandinavian-Airlines/Boeing-737-505/1496350/L/
Ut fra bildene jeg har sett av Soutwest-flyet og det det henvises til i NTSBs youtube-video, så er det lap jointen i posisjonene kl. 11 og 13 (hvis en tenker kroppen som en klokke) det er her snakk om, og om det er i midtseksjonen eller i seksjonen bak vingen er vanskelig å se ut fra bildene. Dette bildet er tatt fra en Aloha 243-side og det er hvilke deler plater den mistet, men det er snakk om lap joint S4-L som sviktet på Southwests 733

Vedlagt har jeg også indikert lap jointen med rødt i vedlagt tegning.
Jeg tror vi må støtte BSSW i at det helt klart blir en AD som dekker alle Classic 737, ja en dog NGene hvis de ikke har andre dimensjoner på platetykkelse, annen metall-legering, annen avstand mellom hull, annen type fastners, annen forsenkingsteknikk (som at en unngår knife edge), annen type lim/forsegling mellom platene, osv.
Dette med lap joints er et hett tema, og i løpet av de siste tre årene er det minst fem ADer som omhandler temaet 737 og lap joints (både Classic og NG).