Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Trdfly

Moderator
Medlem
Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

South Korean carriers Air Busan, Air Incheon, Asiana Airlines, Eastar Jet, Jeju Air, Jin Air, Korean Air, and T'way Air have voluntarily signed an agreement with the country's Ministry of Land, Infrastructure, & Transport (MLIT) in which they have pledged to replace any aircraft in their fleets that are older than twenty years of age.

The convention aims to improve the country's overall safety standard as well as enhance fuel efficiency.

The MLIT said that of the 264 jets owned and operated by South Korea's eight commercial carriers only fourteen were older than twenty years of age including: Korean Air with four B747-400s; Asiana with two B767-300s and six B747-400(F)s; and Air Incheon with two B737-400(F)s.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/37483-south-korean-carriers-pledge-to-replace-older-jets
 
Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Fly over 20 år representerer neppe noe sikkerhetsproblem? Litt merkelig begrunnelse.

Air Koryo bør iallefall krysse fingrene for at det ikke blir noe koreansk gjenforening i nærmeste fremtid :-)
 
Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Fly over 20 år representerer neppe noe sikkerhetsproblem? Litt merkelig begrunnelse.

Air Koryo bør iallefall krysse fingrene for at det ikke blir noe koreansk gjenforening i nærmeste fremtid :-)


Vel, nå er det vel Tu-204 og An-148 som er hovedflåten til dette selskapet og alle disse flyene er levert etter 2007, så det er vel neppe noe problem!
 
Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Vel, nå er det vel Tu-204 og An-148 som er hovedflåten til dette selskapet og alle disse flyene er levert etter 2007, så det er vel neppe noe problem!

Air Koyo har kun to av hver av disse flytypene i flåten sin. Det er mulig det kun er disse som er i trafikk for tiden.
 
Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Det hjelper jo ikke med nye fly når pilotene ikke klarer lande dem.....
 
Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Det hjelper jo ikke med nye fly når pilotene ikke klarer lande dem.....


Air Koryo har en grei sikkerhetstatistikk, med den siste (kjente) ulykke i 1983. Det er sikkert uvant og eksotisk for oss å fly med dem, men for min del hadde jeg ikke engstet meg for å fly med dem ;)
 
Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Air Koryo har en grei sikkerhetstatistikk, med den siste (kjente) ulykke i 1983. Det er sikkert uvant og eksotisk for oss å fly med dem, men for min del hadde jeg ikke engstet meg for å fly med dem ;)

Trur Someone her tenker på Asiana sine to krasjlandinger (B777 og A320)
 
Re: Sør Korea setter krav til flåte under 20 år

Aha - jeg misforsto. Den skjønner jeg bedre!
 
Back
Top