• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Africa Sør Afrika-tråden

Re: Sør Afrika-tråden

Ikke bo på waterfront, i hvert fall ikke det som er «core» waterfront. Radisson-hotellet om du ønsker å bo der, og ikke ønsker bruke for mye. Pass da på å bestille sjøutsikt, ellers virkelig ikke ta bryet ellers med å bo der.

Vi liker Mount Nelson veldig godt, men da best å betale for garden-suitene. Noen år siden vi bodde der, vet ikke hva de koster nå. De har et adults-only basseng.

Verdt å bo en natt eller to i/rundt Franschoek; mange hyggelige B&B som er som hoteller og ikke koster en formue. Åpenbart område for vinsmaking. Verdt å ta turen til Swartland, men tror man da må arrangere en del tastings på forhånd (i hvert fall de som er verdt turen).

Om du tar turen til vinland, sterk anbefaling for Glen Carlou, deres high-end viner er veldig bra, men mest for uteterrassen og maten. Noen år siden vi var der, men alltid likt det.

Takker så mye.. Waterfront ser faktisk ikke veldig fristende ut. Etter råd fra noen kunder som er der relativt ofte så har vi så langt bestemt oss for Camps Bay, og et hotell der som heter The Bay Hotel som ligger på stranden. Da blir det både litt "syden" og en god base for alt man må få med seg på disse dagene..

Re: Sør Afrika-tråden

Takker så mye.. Waterfront ser faktisk ikke veldig fristende ut. Etter råd fra noen kunder som er der relativt ofte så har vi så langt bestemt oss for Camps Bay, og et hotell der som heter The Bay Hotel som ligger på stranden. Da blir det både litt "syden" og en god base for alt man må få med seg på disse dagene..

Du har rett i at det blir litt syden. Vurder da heller Clifton Beach om kun for færre mennesker. Mitt største problem med Camps Bay er at man er litt utenfor allfarvei og å komme seg inn til CT kan være vanskelig. Det sagt, CT er ikke verdt mer enn en dag egentlig, men restaurantene er bra der så kan være du må gi opp måltid eller to der.

Antar fortsatt at Test Kitchen og Roundhouse er bra å bestille.

Skvatt litt da jeg så i appen at det faktisk er bare er 12 dager til bursdagen som er avreisedagen... FruS ble enda mere paff og ble litt Valborg "Næ, det går ikke det, hakke en tråd å ha på meg" med noe annen sosiolekt. Par råd til ønskers.. Det ble til slutt et meget bra hotell i Constatia så det blir basen.

- Noen sier man bør leie bil.. Hvor trygt der det? Er det en feil sving og så er det natta?
- Dyre klokker.. Er det hel no-go og legge igjen i Norge, eller "bare" safen på kvelden?
- Vi er 90% sikre på å bruke en hel dag på denne semi-safarien de her to-tre timer nordover. Er dette bare en dyrehage, eller verd det?
- Noen skikkelig kule restaurante?
- Hvilken vingård for langlunsj og vintesting?
- Felere råd?

Det blir den slitne 787 upper class ned, men fikk booket om KLM new business hjem.. 11 timers daglfight blir merkelig.

Nå er det mange år siden jeg var i Sør-Afrika. Men leide bil de to gangene vi var der og uten problemer. Det eneste rådet vi fikk var at om noen prøver å stoppe dere, eller dere kommer over en ulykke eller en havarert bil - ikke stopp. Rolexen ville jeg absolutt lagt igjen hjemme.

Nå er det mange år siden jeg var i Sør-Afrika. Men leide bil de to gangene vi var der og uten problemer. Det eneste rådet vi fikk var at om noen prøver å stoppe dere, eller dere kommer over en ulykke eller en havarert bil - ikke stopp. Rolexen ville jeg absolutt lagt igjen hjemme.
Hmm.. Tror du også liker V8 bedre en hårføner.. Man kan leie denne rakkeren i 8 timer for 2000 kroner.. Hadde jo vært veldig gøy hvis man ikke blir robbet: https://cobraexperience.activitar.com/services/6023?adults=2&children=0&date=2025-10-11

Har faktisk aldri (med vilje) kjørt på feil side av veien før.

Hmm.. Tror du også liker V8 bedre en hårføner.. Man kan leie denne rakkeren i 8 timer for 2000 kroner.. Hadde jo vært veldig gøy hvis man ikke blir robbet: https://cobraexperience.activitar.com/services/6023?adults=2&children=0&date=2025-10-11

Har faktisk aldri (med vilje) kjørt på feil side av veien før.
Den hadde jeg slått til på! De lager og har laget ganske mye kule biler i SA. Uten sammenligning for øvrig, leiebilen vår var en VW Minibus av den siste typen med hekkmotor. Ingen boxer bak der, men en Audi rekke femmer😀

Din booking inspirerte oss til å bestille en tur i november :). Vi valgte, til tross for mitt råd, også Camps Bay da hoteller vi betalte $3-400 for ca 10 år siden nå er $1500+…

Vi har bestilt Fyn og La Colombe rundt Cape Town samt Carne for at de har mange kjøttyper. Står fortsatt ved at Glen Carlou i Paarl er verdt turen (men har ikke vært der på noen år).

Bil - nesten verre uten i mitt syn. Ikke kjør for mye etter det har blitt mørkt.

Ikke bruk noe som er meget flashy, dvs klokker, vesker etc som tiltrekker oppmerksomhet.

Back