Søndag 26 er det blitt i Hong Kong

Futura

ScanFlyer Gold
Søndag 26 er det blitt i Hong Kong

Grått og overskyet her i HK på morgenen. Får håpe det blir finvær som i går, dog litt kald sur vind, så ingen går i T-Skjorte. I kveld, avgang kl 21.00 skal vi til Saigon med VietJetAir. Dersom man bestiller hos dem med 3 parts reisebyrå, kan man ikke tilleggsbestille noe som helst. Ikke reservere sete, ikke lege til bagasje og ikke mat ombord, som visstnok skal være bra, til en grei pris om man forhånds bestiller. Alt må gjøres i innsjekk til en høyere pris. Flighten er på 2:40, men pga tidssone lander vi 22:30. Vi skal bo på Ibis Airport, skal være 410 meter fra terminalen. Så får vi se om vi i morgen tar en tur til sentrum av Saigon, før vi drar tilbake til flyplassen. Vi fortsetter i morgen kl16.00 med VietJetAir til Vientiane i Laos. I dag er det forøvrig bare 2 uker til vi er hjemme i furet værbitt.
I går tok vi Star ferry over Victoria Harbor til Hong Kong øya, der vi spiste frokost, en sub på SubWay, så buss 15 til The Peak. Turen tok nærmere en time og kostet 13HK$/pers vi var ca 2 timer på toppen, kjøpte en is og Muffin på McD. Køen til "fløybanen" ned var såpas lang og med turistpris på rundt 150nok tok vi heller buss ned igjen også. Det var en del kø, men det kom ny buss ca hvert 5 min. 5 busser kom og lastet opp og vi ville få plass på nr6. Da ble det en blokkering på den smale veien som går opp til The Peak, så da kom det ikke ny buss på nesten 30 min. Vi kom oss på bussen og fikk sitte sammen i 2 etg og kjørte ned. Tok sin tid det også da det er trangt for 2 busser å møtes. Så ferge over sundet og gikk til Hostellet, og handlet litt på veien. Har egentlig ikke så mye planer for dagen, vi får se, vi får se.
Ha en god søndag, med eller uten planer.

Re: Søndag 26 er det blitt i Hong Kong

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Kaffe og forum - kanskje en sjokoladebit før jeg kanskje legger meg litt igjen…søndager uten alt for mange planer er ekstra best. Middag med opphavet på Kolbotn i ettermiddag/kveld. Bring it on:-)

God morgen fra Asker. Planen er en tur til Tjøme. Men før den tid går det i espresso. Ha en fin dag.

God søndag fra Oslo S/Bjørvika. Sovet sånn passe på Operahotellet til luemannen fra Hallingdal.

Straks litt frokost, før man tar Mazdaen en tur utenlands

Ha en god en :)

Morgen fra LPA!

Solen skinner, det er 20 grader og man skal selvsagt reise videre!

På loungen her sto det en stor plakat om at de IKKE hadde noen avtale med SAS, tydeligvis mange som har spurt… hehe.

Skal selv reise med Edelweiss til Zurich, og som Senator var det både fasttrack og lounge. Store forskjeller gitt…

Dere får nye dagen alle sammen!

Kim

God og trøtt morgen fra Lufthansa kantina på LHR T2. Nærmer seg boarding til Oslo og gleder meg mer til å komme hjem enn til 2+ timer i 2B. 2 relativt sjefsbrisne Nordmenn her, som skal på samme fly. Hadde vært sjukt stas om de har 2A og 2C. :)

Vel... ha en best søndag

God morgen fra vinterland. Nydelig frokost over og hele familien er på hver sine idretter. Fru Sud har et lite åpent vindu mellom 16.30 og 18.00 mellom tennis og volleyball så da skal det serveres en gedigen vellagret culotte. Undertegnede skal vise frem byen til besøk fra DXB. Søndager ass..

God søndag fra Las Vegas. Får kanskje lufte bilen en tur, uvisst hvor enda. Det virker som helt bortsett fra i sørenden på The Strip så er gatene tomme på kveldstid for folk. Men får vel dra en tur downtown i kveld da , det er vel mer autentisk enn det Stripa er og særlig når jeg har lyst på en øl så må jeg nok bruke Uber/Lyft. Problemet er ikke at gatene er tomme i seg selv men at de som er ute på gatene kanskje er up to no good, selv om Vegas i stor grad er tryggere enn mange steder i USA vil jeg tro.

Back