SommerLørdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
SommerLørdag:-)

God morgen fra Ris. Kaffe, forum og papiraviser før turen går innom opphavet for litt mere kaffe og vafler…så blir det buss for tog til byen og toget opp til OSL… Derfra sørger Helvetic for å ta oss til den nederste delen av fastlands Europa. God sommer:-)

Re: SommerLørdag:-)

God morgen fra et grått Oslo. Får nok med oss Prideparaden når den passerer Grønland. Etter det rømmer vi byen… Da blir det vennelag med grilling litt ute i provinsen. Ha en strålende helg[emoji3]

God morgen fra Lillestrøm.
Nykvernet kaffe i koppen, ferieuka har startet, og utpå eftan tar OS oss til Wien i biz. Fin dag ønskes alle! :)

Morn fra Tønsberg. Etter litt diskusjon med minstemann fikk jeg sove helt til kl 7. I kveld blir det barnevakt så man kan ut for å kjenne på livet på Brygga sammen med kona, begynner å bli på tide, er jo tredje sommeren vi bor her.

Mornings fra Asker. Høstlig start på dagen, men er varslet bedring etterhvert. En del av en gris skal tilbringe noen timer over kullet i kveld. Ha en fin dag.

God lørdag morgen fra "hytta" også. Vært oppe og sluppet inn gartneren og vaktmesterfyr. Nå er det kaffe og litt hjemmekontorering.

Deilige slappe dager. :)

Ha en super lørdag, og god tur til @EB

God ettermiddag fra Oslo. Fikk plutselig en gratisbillett til Tons of Rock i går og da gikk det jo som det måtte gå, litt mye godsaker i glasset og det kjennes litt i dag.Men skal på jobb i morgen tidlig så kan ikke akkurat ta den helt ut. Jeg er ikke all verdens glad i store folkemengder så Pride utgår for min del. Joda det er mange på Tons også for all del, men billetten jeg fikk er til VIPen også så der kan man sitte i ro og mak når det er behov.

God ettermiddag fra byen med fly kode HEL.

Fuktig vær og fuktig livsstil. Er visst Pride her borte også så det er mye folk i gatene og mye folk overalt. Forklarer hvorfor hotellene var litt dyrere enn forventet. Noe som fikk meg til å bo 3km unna sentrum for å få en hyggelig pris.

God helg.

FQTV

Varm morgen i SC. Men jeg fryser. A.K.A. manflu. Jeg dør nok snart nå.

Velvel .. Vi kan jo feire at det er 20 år siden jeg var i Anchorage ...

Attachments

• N151.jpg
    N151.jpg
    50.6 KB · Views: 154

God morgen fra San Fransisco.. nå en ny favoritt-by. Ble en maget intens sightseeing i går til fots, Cable Car og bil. Fikk vel med det meste, og ble satt ut over hvor vakker og spesiell denne byen er. Lunsjen. Ved vannet i Sausalito ble også episk med nydelig mat og service. Føler ryktene om byens undergang er noe overdrevet. (Je, jeg vet det er slitne bydeler, men vi så vel tre uteliggere selv om vi var "over alt") Amerikanerene er seg selv og pælmer komplimenter rundt seg.

Nå er det snart meget tidlig frokost og nedover Highway One til Pebbles Beach for lunch og videre til Santa Ynez Valles. Nevnte jeg at jeg elsker USA?

God morgen fra San Fransisco.. nå en ny favoritt-by. Ble en maget intens sightseeing i går til fots, Cable Car og bil. Fikk vel med det meste, og ble satt ut over hvor vakker og spesiell denne byen er. Lunsjen. Ved vannet i Sausalito ble også episk med nydelig mat og service. Føler ryktene om byens undergang er noe overdrevet. (Je, jeg vet det er slitne bydeler, men vi så vel tre uteliggere selv om vi var "over alt") Amerikanerene er seg selv og pælmer komplimenter rundt seg.

Nå er det snart meget tidlig frokost og nedover Highway One til Pebbles Beach for lunch og videre til Santa Ynez Valles. Nevnte jeg at jeg elsker USA?

Ganske mange vi prater med her (senest den søramerikanske hotellsjefen) sier at byen har forbedret seg her drastisk siste fire måneder - dette er nok ikke det pressen ønsker å fremheve.

San Francisco er en fin by, men prisnivået for hoteller der er jo helt hinsides til tider. Det sketchy området som kun ligger et steinkast unna Union Square som turister kan om de ikke vet hvor de går bevege seg inn i er jo Tenderloin. Ellers er de fleste sketchy områder i San Francisco utenfor gangavstand for turister, men man kan kjøre gjennom dem med BARTen på vei til flyplassen. South San Francisco og lignende bør man holde seg unna.

Men ta fergeturen til Alcatraz om du ikke har gjort det, det er helt magisk å bare se San Francisco fra den siden og. Og alcatraz har sin historie på mange måter.

Last edited:

Nevnte jeg at jeg elsker USA?

Ja San Francisco er verdens peneste by. Hvis du reiser nedenfor San Jose og ser opp mot San Francisco er den helt nydelig å se på.

Last edited:

Endelig en natt med uforstyrret søvn, den lille Italienerinnen kom hjem i går etter en uke med svigermor og søstre på Oregon kysten og dermed kunne vi handle Cannabis produktene vi trenger for å roe ned de 2 firbente som er vettskremte over fyrverkeri.

Mens jeg venter på Statsborgerskap har vi besluttet at jeg blant annet ikke skal handle på det lokale Dispenseriet.

Allerede på tirsdag “flytter” vi ned to Cannon Beach, hvor fyrverkeri er totalt forbudt og det håndheves meget bra. Møter meget gode venner med firbente som også flykter.

Ganske mange vi prater med her (senest den søramerikanske hotellsjefen) sier at byen har forbedret seg her drastisk siste fire måneder - dette er nok ikke det pressen ønsker å fremheve.

Det har vel mer med hva du leser og hører på ;) San Francisco’s utvikling omtales veldig mye Podcasts som Hard Fork, Pivot og On with Kara Swisher.

Hva skjedde for 6 måneder siden ? Jo San Francisco fikk en ny ordfører Daniel Lurie som driver byen meget godt. Og hvem som sitter i det Hvite Hus har 0 null å si, US President har ingen innflytelse eller kan bestemme noe som helst av politikk i Amerikanske byer.

Forbedringene i San Francisco har pågått lenge, det startet med at min Sjef Marc Benioff (vi har hovedkontor i San Francisco - hint den høyeste bygningen !) Marc utfordret Jack Dorsey til å bidra økonomisk til å få kontroll over hjemløsheten - noe som ikke kan løses i løpet av måneder, men tar år - og dette har virket meget bra. (Jack Dorsey var Twitter CEO - og Twitter HQ lå i en del av byen som hadde de største utfordringene med hjemløshet.)

Så dette har pågått lenge med resultatene en ser i dag og ja ordfører skifte var rett man på rett tid (og Daniel Lurie er en moderat Demokrat).

En slapp lørdag har det vært her i sør.
Overskyet og mye vind gjorde meg doven. Nå i kveld har det klarnet opp og blitt deilig. Så jeg har sprettet bursdagschampagnen og feirer meg selv så godt jeg kan her for meg selv.

Skål, kozmonauter!

At Roy’s ??

God lørdags ettermiddag fra Chile. Vinterlig og 15 grader i dag. Må komme oss opp i skibakkene i løpet av de neste par ukene. Fine forhold. Ut å teste en ny bistro i kveld.

Back