Sommerlørdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Sommerlørdag:-)

God morgen fra gamlebyen i Giovinazzo. Kun 24 grader nå klokken 6 - og vi skal ikke lenger opp enn 33 i dag. Nå ut på en grei morgentur før espresso og cornetto på piazza`n. Blir nok liggende på solseng og i vannet resten av dagen. Spis is:-)

Re: Sommerlørdag:-)

God morgen fra havet.

Nattevakten snart over. Sove vekk mesteparten av dagen og våkne til biff og kaker til frokost i ettermiddag før det er nattevakt igjen. Det var denne helgen.

Fikk booket Hilton i Gdansk til neste helg. Så er det meste i boks til den turen. Fortsatt God Helg

FQTV

Mornings fra Thon Hotell Storo. Straks ned for å sjekke ut frokosten. Også må vel noen barn hentes etterhvert. Ha en fin dag.

God morgen fra Majorstuen. Løpetur unnagjort og nå venter ferske croissanter. Nyt løprdagen.

God morgen fra BW Hotell Gyldenløve på Kongsberg. En helt OK frokost med egg, bacon, røkelaks og eggerøre er nettopp fortært. Nå er det kaffe for å kurere litt gruff etter gårsdagens festligheter. Fredagens kuleste kulturelle innslag var med rockebandet Yesterdaze med en lokal helt på vokal. Overraskende bra[emoji106]
4f83589d7fc438b1bb45eb82655ac70e.jpg

God lørdag fra Oslo eller god og god. Jeg skal på to nattevakter, og det står i smsen jeg har fått fastvakt. Noe som kan bety to ganske lange seige netter, potensielt med pasienter som ikke vet hvem eller hvor de er. Det er et viktig arbeid, men tidvis krevende. Eller det kan være terminale. Vi får se vi får se.
Problemet med fastvakt nattestid er at det kan være å se på folk som sover eller det kan være mye trøbbel. Det blir liksom aldri perfekt. Natten blir ganske lang i begge tilfeller. Men det mest optimale for pasientens del er at de får sove. Denne gang blir det uansett på Riksen - i en korridor som jeg tror et forummedlem med "pandionstatus" er ganske godt kjent i. En slik pandionstatus håper jeg at jeg aldri oppnår for å si det sånn, det holder å jobbe der.

Last edited:

God morgen fra BW Hotell Gyldenløve på Kongsberg. En helt OK frokost med egg, bacon, røkelaks og eggerøre er nettopp fortært. Nå er det kaffe for å kurere litt gruff etter gårsdagens festligheter.

Min datter var også på festlighetene i byen i går. Hun hadde ingen god morgen for å si det slik. Hun var skikkelig fyllesyk og nøyde seg med en paraset til frokost.

God morgen fra Kongsberg.

Her bøtter det ned og det blir nok en ganske rolig dag i dag. Litt ting som skal ordnes før morgensdagens dåp til barnebarnet. Går det tomt for regn i himmelen skal jeg prøve å få gått meg en tur i dag.

Problemet med fastvakt nattestid er at det kan være å se på folk som sover eller det kan være mye trøbbel. Det blir liksom aldri perfekt. Natten blir ganske lang i begge tilfeller. Men det mest optimale for pasientens del er at de får sove. Denne gang blir det uansett på Riksen - i en korridor som jeg tror et forummedlem med "pandionstatus" er ganske godt kjent i. En slik pandionstatus håper jeg at jeg aldri oppnår for å si det sånn, det holder å jobbe der.

Hehe, joda det er korridorer jeg er meget godt kjent i på Riksen og da særlig Nyre og gastromedisinsk sengepost. Forhåpentligvis blir det ikke behov for å besøke den nå i sommer. Neste planlagte sjekk blir i september. Pandionstatus i helsevesenet er absolutt ikke noe å trakte etter. Man tar liksom ikke milagerun for å oppnå det. :D Hadde foretrukket å være helt frisk og normal pasient. Men når det nå først er så galt at jeg ble rammet av alvorlig sykdom, så er jeg virkelig glad for at jeg bor i Norge og at vi har den oppfølgingen som vi har i landet.

Best første feriemorgen fra Lillestrøm. Fytti katta, dette er bra og 5 uker ferie venter.

Ikke noe mer å si om saken. :)

Ha en best lørdag

G'morgen, ja .. Her har man allerede rukket både en dusj og en lur, så nå er det bare å vente på en håndverker som skal gjøre ting jeg ikke kan.

25 grader allerede, 90% luftfuktighet ... ble kort tur med pelsdotten i dag. Nå ligger hun her og nyter aircondition-vifta.

Ikke sikker på hva dagen bringer ellers, men det pleier å løse seg selv, enten til min eller andres tilfredsstillelse. Mest andres.

God morgen fra Kongsberg.

Her bøtter det ned og det blir nok en ganske rolig dag i dag. Litt ting som skal ordnes før morgensdagens dåp til barnebarnet. Går det tomt for regn i himmelen skal jeg prøve å få gått meg en tur i dag.

Hehe, joda det er korridorer jeg er meget godt kjent i på Riksen og da særlig Nyre og gastromedisinsk sengepost. Forhåpentligvis blir det ikke behov for å besøke den nå i sommer. Neste planlagte sjekk blir i september. Pandionstatus i helsevesenet er absolutt ikke noe å trakte etter. Man tar liksom ikke milagerun for å oppnå det. :D Hadde foretrukket å være helt frisk og normal pasient. Men når det nå først er så galt at jeg ble rammet av alvorlig sykdom, så er jeg virkelig glad for at jeg bor i Norge og at vi har den oppfølgingen som vi har i landet.
Ja det er viktig. Man skal ta vare på alt fra enkle benbrudd til de mest kompliserte sykehistoriene der ute. Ikke alt som er like lett. Uansett godt du føler deg ivaretatt. :)

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Hei fra tennis-hall.. Grillet vel ca 200 burgere i går og cafe-vakt i dag. Alt mens junior spiler kamper i alle retninger. Heldigvis varer dette junior-NM bare fem dager.

Masse mexe-mat senere i kveld skal smake.

Hva i all verden får man til å overnatte på Storo? :wow:

Som Martin er inne på, når man er på Over Oslo på Grefsenkollen og shuttlebussen slipper en av ved Storosenteret, var det langt mer praktisk å rusle 100 meter ned dit enn å styre med å komme oss hjem til Asker.

Back