Sommerjobb som check-in agent?

...åsså har du jo en flygal gjeng som oss her inne i ryggen... go for it, u can do it!!!!!!

Takk for støtten :) Da søker jeg likevell. Det værste som skjer er jo at jeg ikke for noe interjuv ;) Og om jeg for interjuv kan jeg jo smiske med BA silver card, siden Menzies er BA agent :D :P

Poenget er vel at erfaring alltid vil trekke opp -- men rent faktisk trengs ikke mange dagene opplæring for å være oppe å gå i jobben. Et annet mulig aber med Academic Work -- Proffice hadde vel i sin tid ikke betalt opplæring(kurs) (hvilket lovligheten av antagelig kan bestrides, men de kalte det vel "utdanning") -- betaler Academic Work under opplæring?

Angående check-in vet jeg ikke, men flere jeg jobber sammen med jobbet tidligere for AW/Røros fikk ikke betalt opplæring via AW for ramp handling hvertfall.
Men jobbet for Menzies før på ramp, og der fikk man betalt for opplæring, samme får man hos SAS hvor jeg er nå.

Last edited:
Angående check-in vet jeg ikke, men flere jeg jobber sammen med jobbet tidligere for AW/Røros fikk ikke betalt opplæring via AW for ramp handling hvertfall.
Men jobbet for Menzies før på ramp, og der fikk man betalt for opplæring, samme får man hos SAS hvor jeg er nå.

Det sto: betalt to ukers utdaning full tid i 2 uker i ansonsen .

Det sto: betalt to ukers utdaning full tid i 2 uker i ansonsen .
Da ville jeg ikke bekymret meg. Ihvertfall tidligere var det enklere å få høyere stillingsprosent i Røros enn det det var hos Menzies (og en del ex-Menzies-ansatte begynte hos Røros) -- det kan jo potensielt være en faktor å ta med seg.

Jeg innbiller meg at kun normale ansatte i Røros Flyservice som vurderes til gate managers.

Det stemmer veldig godt. Det er kun faste ansatte i Rfly som idet hele tatt får søke om å bli Gate Manager. Om du isåfall blir det, blir det kommunisert ut om at det kjøres kurs. Da bes alle, uansett om du har vært ansatt lenge eller ikke, bedt om å sende en søknad hvor utvalgte ledere ser gjennomm søknaden og kaller inn til intervju om du blir vurdert. Jeg var heldig og få bli Gate Manager for en god stund tilbake, og husker prosessen var "tung", i tillegg til kursene, opplæringen, erfaringen ect. Men du bør søke uansett Sondbjo, har du en fot innenfor luftfarten, får du umiddelbart tilgang til en helt annen verden reisende ikke ser :-)

Last edited:
Nå har jeg vært på interjuv på Gardermoen. :) Det gikk bra, og var igenting å grue seg til ;) De sa jeg fikk svar på mandag eller senest tirsdag, om jeg for jobben eller ikke så jeg venter i spenning.

Gratulerer! Ditt liv er herved ødelagt ... Hilsen en som aldri klarte å komme seg ut av bransjen til tross for flere forsøk ... :p

Beklager hvis jeg ikke er helt oppdatert her: var det Menzies eller Røros du fikk jobben hos?

Gratulerer uansett :)

Jeg ønsker veldig gjerne å søke på de nevnte stillingene her, men jeg besitter ikke egen bil, men vet at det er mange som jobber som dette uten å besitte bil, hvor stor er sjangsene for å bli vurdert likevel? (Jeg bor 1min unna flybussen som starter klokken 4 om morningen)

Det er vel ikke noen som krever at du har bil, men du må ha sertifikat og du må kunne være på plass når skiftet ditt begynner .. om du bruker bil, båt eller trehjulssylkkel er opp til deg.

Jo, det er krav for å jobb i Rfly siden vaktene kan starte før første flybuss kommer. Men det er ikke nødvendigvis et absolutt krav, det er folk som har fått jobb uten. Men om du får jobb, og ikke har bil, så må du forberede deg på å dra opp med siste flybuss/tog før vakten din starter og sitte på OSL og ugle et par timer.

Tidligste vaktene hos Roeros begynner 0330 om sommeren, og 0415 og 0430 er det normale for check-in....foer forste buss kommer. Hva soeren er det vi har holder paa med?

Back