• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Solfylt lørdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Solfylt lørdag

God morgen. Her ligger det an til tidlig avgang for en tur på langrenn. Ser imidlertid at det uansett ikke skal bli altfor varmt utover dagen, så kunne kanskje drøyd litt med DN. Tror kona har bestemt at hun vant kjøring til håndballkamp i ettermiddag. Det betyr fotballcup på meg i morgen tidlig.

Ha en strålende dag.

Re: Solfylt lørdag

God morgen fra Hvalstad. Her fikk jeg sove til 07, da yngstemann dukket opp på døren for å klage over at storebror ikke hadde vekket han. Besøk fra provinsen i dag, og siden vi skal diske opp med Meze så er det endel arbeid på kjøkkenet. Ha en fin dag

Glad lørdag fra Ris. Stelvio`n er lastet opp og tur til Grønmo er dagens første stopp. Så blir det handling på den originale Jacob`s slik at vi kan få en hyggelig brunch her. Opp og bort på middag i kveld - nedoverbakkene hjem tar vi til fots. Da starter vi:-)

God morgen fra Kongsberg.

Stille og fredelig her i dag på morgenkvisten siden resten av huset purker og sover. Fint vær i Kongsberg i dag med skyfri himmel og -1 grad. Lurer litt på om jeg kanskje skal prøve meg på litt skigåing igjen. Vi får se. Det er jo også sykt mye sport på fjernsynet i dag så det blir nok uansett noen timer på sofaen for å se på sport.

Morn fra Kolsås. Her går helgen til rydding slik at man kan presentere et sterilt og strøkent hjem til fotografen til uka. Kjenner det blir gøy å bo i et visningsobjekt med en 2-åring [emoji2957]

Vindfylt lørdag fra Lommedalen.
I dag blir det en tur ut for å handle, ett sykebesøk hos mine foreldre på 80. Min mor falt i Budapest på tirsdag men dro hjem og rett på Bærum Sykehus der det ble konstatert brudd i hånden som nå er gipset. Det blir også å rydde litt i huset, ellers ingen planer.

God formiddag fra Oslo.Her har man alt vasket klær, satt på oppvaskmaskinen, vært i butikken. Blir en kveldsvakt på sykehuset i dag og i morgen. Fikk en forespørsel om å ta nattevakt her denne helga, men sa jeg jo at jeg allerede var satt opp på kveldsvaktene. Skulle aldri fått de SMSene sa de da og beklaget seg. Det er nemlig et ønske om å ikke gå dobbelt. Og kveld natt tror jeg ingen har lyst å gå. Er bare leger som gjør det til vanlig, men så er legenes arbeidstidsordning noe helt for seg selv. Jaja jeg er nå bare assisterende vikarassistent så er nederst på rangstigen, men det er gøy da.

God morgen fra markagrensen. Akkurat ferdig med frokost h or planen er blant annet og spasere ned til gode gamle Steen & Strøm for litt shopping og så kanskje et glass i solveggen som belønning. Helg ass..

AACB3167-2480-40FD-8686-795C0D7C3056.jpeg

God lørdag fra Forus. Godt i gang med den første av helgens to tolvtimers-skift. Litt gråere farge på himmelen i dag og litt vind. Men fritt for nedbør her i sør-vest. Ha en fin en!

God formiddag fra Maple Leaf Lounge på LHR. Første etappe på årets hyttetur er unnagjort med en SAS A320neo på irsk reg. Nå blir det et par timer i loungen før man skal ut å fly Thai, noen år siden sist. Plassert på 11K i en av deres nye 777. Satser på at det blir en hyggelig tur[emoji846] God helg!

G’moorgen! Bikkjefaenskapet var tidlig på’n i dag. Sikkert best å adlyde, bedre enn å ha en ‘ulykke’. Men fint å sitte her med en kaffekopp nå.

Må en tur ned til svigerbeistet for å henge opp gardiner, men først skal jeg få med meg en fotballkamp eller to. Ser ut som det går seg til etter en ‘bumpy’ start, men godt å få tilbake huset etter 3 års okkupasjon ….

God dag fra Lillestrøm. Har fått fikset skikkelig hjemmefrokost og handlet mer boblende ting på boks.

Om et par timer begynner prosjekt biff. Limousin Entrecôte'n til Rosenberg er bare så sjukt god at tilbehør (utover vin) egentlig er meningsløst. :)

Ha en like fin lørdag!

Om et par timer begynner prosjekt biff. Limousin Entrecôte'n til Rosenberg er bare så sjukt god at tilbehør (utover vin) egentlig er meningsløst. :)

Dekk den med røkelaks og hiv den i ovnen i 20 minutter på 225 ... Et måltid du aldri glemmer.

Hm .. har gardiner ... kanskje ikke så dumt å plukke med med seg et par gardinstenger også?

Dekk den med røkelaks og hiv den i ovnen i 20 minutter på 225 ... Et måltid du aldri glemmer.

Ha ha ha. Det kan jeg gjøre... og så sende retten til Putin. PASHALLASTA!

På en seng av sylteagurk?

God lørdag. Både fått vasket litt klær, skiftet på straten og lekt litt i gjemmestudioet. Straks en tur på butikken. Tror jeg tar broddene i dag. Var litt for «spennende» uten i går.

Ha en god en :)

God ettermiddag - første av to dager i helgen er unnagjort i strålende solskinn på ski - kortreist kos. Antar det blir samme prosedyre i morgen. Nå blir det enda mer kortreist kos med afterski i heimen. Ha en strålende helg.

God morgen fra Orcas Island, nyter en stille morgen med utsikt over West Sound hvor det er ferger, Beaver’s og Otter’s. Dypt nede i andre kopp (French Press) fra et lokalt Mikro Kaffe Brenneri - reiser med liten Kaffekvern.
Orca’s Island er nok ikke for alle, parkerings plassen foran den lokale supern kan neppe forveksles med fortau i hverken Paris eller paa Manhatten.

God formiddag fra Maple Leaf Lounge på LHR. Første etappe på årets hyttetur er unnagjort med en SAS A320neo på irsk reg. Nå blir det et par timer i loungen før man skal ut å fly Thai, noen år siden sist. Plassert på 11K i en av deres nye 777. Satser på at det blir en hyggelig tur[emoji846] God helg!

Hvordan er Maple Lounge paa LHR (Terminal 3 ?) i forhold til den andre Star Allianse kantinene ? Ser ut som det blir via LHR hjem i April med nettopp Maple Leaf Airlines.

God morgen fra Orcas Island, nyter en stille morgen med utsikt over West Sound hvor det er ferger, Beaver’s og Otter’s. Dypt nede i andre kopp (French Press) fra et lokalt Mikro Kaffe Brenneri - reiser med liten Kaffekvern.
Orca’s Island er nok ikke for alle, parkerings plassen foran den lokale supern kan neppe forveksles med fortau i hverken Paris eller paa Manhatten.

Hvordan er Maple Lounge paa LHR (Terminal 3 ?) i forhold til den andre Star Allianse kantinene ? Ser ut som det blir via LHR hjem i April med nettopp Maple Leaf Airlines.

Maple Leaf loungen var helt OK, hverken mer eller mindre. Greit utvalg an mat og snacks. De skifter tydeligvis litt på menyen i løpet av dagen. Jeg kom midt mellom frokost og lunsj. Betjent bar med de vanligste drinkene. Øl på tap var begrenset til Coors, Cobra og Guinnes. Holder nok en knapp på Singapore-loungen. De er forøvrig begge på B-piren på T2.

Back