Søkes: "SAS-kaffekanne"

Falcon

ÜberScanFlyer
Søkes: "SAS-kaffekanne"

Er på jakt etter en Ergonomidesign/Dynoplast/Polimoon/Norplasta kaffekanne; helst svart (SAS-look), men andre farger er også interessante. Det finnes etterhvert en del av disse i omløp, man har foreløpig ikke fått lagt vantene på en.

Mvh Kristian

edg_kaffekanne.gif

(Ergonomidesign Gruppen)

Re: Søkes: SAS kaffekanne

Jeg sitter ikke inne med en slik kanne, Falcon. Men du kan jo spørre om å få kjøpe en i Stjørdal, hvor de lages.

Var på bedriftsbesøk der i mai, og var innom avdelingen som lager kaffe/te-kanner til bortimot "alle flyselskapene i hele verden". Det virket iallefall sånn.:)

Re: Søkes: SAS kaffekanne

Hmmm... La meg refrasere litt. Var ikke meningen å oppfordre til tyveri her.

SSL: Takk for tipset. Har snakket med dem om dette i forbindelse med et prosjekt je ggjorde med dem for lenge siden, men da hadde de ingen mulighet til å selge til private. Kan forsøke igjen.

Re: Søkes: "SAS-kaffekanne"

Tenkte også først på tyveri...;) Men det kan jo bli vanskelig i motsetning til glass, duker, pledd, safty on board og bestikk...

Originally posted by EB
Tenkte også først på tyveri...;) Men det kan jo bli vanskelig i motsetning til glass, duker, pledd, safty on board og bestikk...

Jeg får vel si takk for omtanken, antar jeg. :D

Nå har du satt meg på noe også... Jeg ønsker meg også en slik kanne - den er jo tøff! Noe for WEB shoppen?

Ja, det kunne det absolutt vært. Moderne designklassiker med meget god funksjon, og laget i Norge. Den burde være mulig å selge i SAS-butikken, på SAS-museet, på kunstindustrimuseene, etc. etc. Egner seg kanskje best for eksklusiv didtribusjon? Her er vi inne på noe.

Ble vel laget etter samarbeid med crew!!!

Originally posted by EB

Ja, produktet ble tatt frem etter analyser av brukere, brukssituasjon og bruksområde, slik alle gode designprodukter er. :)

Originally posted by Falcon
Originally posted by EB

Ja, produktet ble tatt frem etter analyser av brukere, brukssituasjon og bruksområde, slik alle gode designprodukter er. :)

Og stikkordet her er gode...:D

Hmm... Jeg synes så inderlig å huske at jeg så noe som lignet svært på et museum med tilhørende butikk... I hukommelsen min synes jeg det stod SAS på, og at jeg derfor selv hadde lyst på (selv om jeg var 17. og ikkekaffe-drikker)... Skal høre med min mor når hun kommer fra jobb ikveld, men det var i tilfelle på et sånn moderne kunst-museum, som var på en "øy" ved sentrum, måtte ihvertfall gå over ei bro...

Replying to Topic 'Søkes: "SAS-kaffekanne"'

Denne burde settes i produksjon - noe for Bodum?

Originally posted by EB

Denne burde settes i produksjon - noe for Bodum?

Den er jo i produksjon EB - det som mangler er at SAS setter i gang å selge den - noe for deres webshop?

SAS er sjelden villige til aa selge sine 'innovasjoner'. Husker ogsaa SAS patenterte en type stoevsugere til aa ha paa ryggen. Swissair proevde aa faa tak i dem, men SAS ville ikke selge .. Antagelig samme styret med kaffekannene.

Helt klart noe for web-shop`n som jo denne måneden selger noen kuule retro bagger...:up:

Aner ikke hva Savipix sa i PM'en, men hvordan er det; har du klart å skaffe deg denne kaffekannen?:)

Originally posted by LN-SSL

Aner ikke hva Savipix sa i PM'en, men hvordan er det; har du klart å skaffe deg denne kaffekannen?:)

Dette blir litt teit, men du har PM. :up:

Originally posted by Falcon

Originally posted by LN-SSL

Dette blir litt teit, men du har PM. :up:

Jaha, dette blir nesten litt morsomt..., og kryptisk, men hvis du ikke allerede har lest den, så kan jeg love deg at har du PM nå.....;)

Back