Snøstorm på TOS 19/04

Polaris

Free Luigi
Snøstorm på TOS 19/04

Til tross for et uhyre dårlig vær på TOS, og mange forsinkelser, fikk jeg i ett av solgløttene knipset dette bildet av RusJet'n Yakovlev Yak-42D (iflg. reg-nret jeg googlet). Aldri sett en sånn før :D I bakgrunnen står også en maskin jeg heller ikke har sett før (kun Bombardier'ene til west air) - ATP med vinduer? :D

7287117_8166931e39_b.jpg

Last edited:
Re: Snøstorm på TOS 19/04

West Air-maskinen i bakgrunnen er en British Aerospace ATP (Advanced Turboprop).

Forskjellen er veldig grei: Om du ser her, så ser du ATP'en er lavvinget, mens ATR'en er såkalt høyvinget (vingene sitter "oppå" flykroppen).

Så den når jeg kom inn fra oslo med DY248 med LN-KKM. Måtte ta en go around noe som jeg ikke har opplevd før :D! Men fin maskin den yak-42en

Så den når jeg kom inn fra oslo med DY248 med LN-KKM. Måtte ta en go around noe som jeg ikke har opplevd før :D! Men fin maskin den yak-42en

Da så jeg dere! Var i øverste etasje for å se om Yak'en var på tur til å takse ut, da jeg ser et Norwegianfly plutselig flyr fryktelig lavt over flyplassen... Var bra lav hastighet dere hadde i svingen før neste innflygning! :p

Jeg så dere også. Har utsikt til innflyvningen fra sør og hørte og så et DY-fly avbryte landingen ikke langt over bakken. Så fikk dere litt ekstra flyvning for pengene :)

Jepp var ombord :D! Vi fløy en bra bratt sving ja :P Vi så nesten ikke noe utenfor flyet før vi hørte motorene gikk på full guffe og vi så flyplassen under oss :D! Vi fikk beskjed på OSL av kapteinen at det var dårlig vær i TOS og at vi kanskje måtte diverte til kiruna hvis vi måtte ta og avbryte landingen flere ganger, men det gikk nå bra da! :)

Back