• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Snøstorm på TOS 19/04

Polaris

Free Luigi
Snøstorm på TOS 19/04

Til tross for et uhyre dårlig vær på TOS, og mange forsinkelser, fikk jeg i ett av solgløttene knipset dette bildet av RusJet'n Yakovlev Yak-42D (iflg. reg-nret jeg googlet). Aldri sett en sånn før :D I bakgrunnen står også en maskin jeg heller ikke har sett før (kun Bombardier'ene til west air) - ATP med vinduer? :D

7287117_8166931e39_b.jpg

Last edited:
Re: Snøstorm på TOS 19/04

West Air-maskinen i bakgrunnen er en British Aerospace ATP (Advanced Turboprop).

Forskjellen er veldig grei: Om du ser her, så ser du ATP'en er lavvinget, mens ATR'en er såkalt høyvinget (vingene sitter "oppå" flykroppen).

Så den når jeg kom inn fra oslo med DY248 med LN-KKM. Måtte ta en go around noe som jeg ikke har opplevd før :D! Men fin maskin den yak-42en

Så den når jeg kom inn fra oslo med DY248 med LN-KKM. Måtte ta en go around noe som jeg ikke har opplevd før :D! Men fin maskin den yak-42en

Da så jeg dere! Var i øverste etasje for å se om Yak'en var på tur til å takse ut, da jeg ser et Norwegianfly plutselig flyr fryktelig lavt over flyplassen... Var bra lav hastighet dere hadde i svingen før neste innflygning! :p

Jeg så dere også. Har utsikt til innflyvningen fra sør og hørte og så et DY-fly avbryte landingen ikke langt over bakken. Så fikk dere litt ekstra flyvning for pengene :)

Jepp var ombord :D! Vi fløy en bra bratt sving ja :P Vi så nesten ikke noe utenfor flyet før vi hørte motorene gikk på full guffe og vi så flyplassen under oss :D! Vi fikk beskjed på OSL av kapteinen at det var dårlig vær i TOS og at vi kanskje måtte diverte til kiruna hvis vi måtte ta og avbryte landingen flere ganger, men det gikk nå bra da! :)

Back