Snøen stopper fly på Rygge.

Re: Snøen stopper fly på Rygge.

Lenge siden det har lavet ned like mye som i ettermiddag/kveld på disse kanter...

Nettopp ankommet Gardermoen etter en kjøretur på 2,5 timer (som vanligvis tar 2 timer) på ubrøytede veier i indre Østfold og Akershus. Mye snø på veien fra Momarken og vest/nordover. Aldri vært så glad i Volvo XC90 som i dag.

Skal fly fra OSL i morgen tidlig.

Kom akkurat hjem fra Gøteborg. Det var et komplett kaos fra Sarpsborg til Mortensrud.

Det slo meg at det samme måtte gjelde på Rygge også. Var nesten ikke mulig å se terminalen fra veien.

Lettere kaos i Holmenkollen også - og der er de vel strengt tatt vant med sne.

Kom nettopp til TOS fra OSL. Det er en del forsinkelser på rundt halvtimen, ikke minst pga brøyting, men alt i alt er jeg imponert over hvor godt de klarte å opprettholde driften på Galemoen i dag.

Lettere kaos i Holmenkollen også - og der er de vel strengt tatt vant med sne.
Det var jo grusomt og kjøre oppover Holmenkollen i eftemiddag. Det var skummelt i alle svingene oppover, og jeg var redd jeg skulle bli påkjørt eller havne i grøften.

Var mye småforsinkelser på GM idag ja, Vanskelig når det kommer såppas mye snø på kort tid.. blir glatt også etter brøytingen (og ja jeg vet, i vest og i nord kan det komme mye mer, for de som syns synd på seg) Men All honør til brøytemannskapene idag...

Desse søringan! Tòle fan ikkje en normal vinter. ;)

Var mye småforsinkelser på GM idag ja, Vanskelig når det kommer såppas mye snø på kort tid.. blir glatt også etter brøytingen (og ja jeg vet, i vest og i nord kan det komme mye mer, for de som syns synd på seg) Men All honør til brøytemannskapene idag...

"litt" dagens understatement ?

osl-sk-dy-day.png

From http://home.online.no/~sail4fun/osl/mrtg/index.htm

Her i Bodø klipper vi gresset i dag. Skiene er fortsatt trygt plassert i kjelleren :-)

Espen

SAS har nå 72% av flyene sine i rute på OSL og Norwegian 31% - m.a.o det er ikke bare Rygge som sliter.

Hvorfor er alltid DY så MYE dårligere enn SK når det er væruregelmessigheter på OSL? Takler ikke Rfly uregelmessigheter? Eller er det andre ting som er problemet for DY?

Hvorfor er alltid DY så MYE dårligere enn SK når det er væruregelmessigheter på OSL?

Nå er det ikke bare når det er væruregmessigheter DY sliter med å holde tidene på OSL:rolleyes:

Hvorfor er alltid DY så MYE dårligere enn SK når det er væruregelmessigheter på OSL? Takler ikke Rfly uregelmessigheter? Eller er det andre ting som er problemet for DY?

Hvis delaykodene er tilgjengelig finner vi fort ut hvorfor.

Husker jeg riktig hvis jeg har hørt at DY ikke er sertifisert til like lave minima som SAS? Kanskje på grunn av DYs mange 737CL?

BTW, RYG-SVG ble forsinket i går, fra 2015 til 0118... :)

Husker jeg riktig hvis jeg har hørt at DY ikke er sertifisert til like lave minima som SAS? Kanskje på grunn av DYs mange 737CL?

BTW, RYG-SVG ble forsinket i går, fra 2015 til 0118... :)

Jeg kjenner ikke i detalj til SAS sine minima, men jeg tror ikke det er noen forskjell. Ei heller er det forskjell i minima på CL og NG (hvorfor skulle det igrunn være det ?).

Vi er godkjent for CAT IIIa autoland, og det samme er SAS såvidt jeg vet.

Okei, da er det bare jeg som har hørt noe feil :)

Last edited:
Back