Smørrebrød i København?

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Smørrebrød i København?

Fant ikke noen generell tråd som omhandlet Køben. Det finner sikkert noen andre fra samlingsnemda.

Uansett... jeg, pellefanten og den usedvanlig vakre kakaduen har booket oss dagstur til Køben til hælja for å spise smørrebrød og drikke øl. Bare formiddagstur.

Er det noen spesielt gode smørrebrød rundt Nyhavn?

Vet om Schønemann men der er fullt, og vi har mer lyst på god mat en å jåle til ting. Alle tips velkomne.

Re: Smørrebrød i Køben?

Vårt «stamsted» er Slotskælderen hos Gitte Kik

Ligger i Fortunstræde like før Højbros plass, så er jo 5 minutters gange fa Nyhavn

Skal du ha smørrebrød i København, går du ganske enkelt til Kanalcafeen i Frederiksholms Kanal. Indiskutabelt den beste.

Ligger dessuten bare 10-15 minutter fra Kongens Nytorv/Nyhavn.

Hilsen ex-københavnbosatt.

Skal du ha smørrebrød i København, går du ganske enkelt til Kanalcafeen i Frederiksholms Kanal. Indiskutabelt den beste.

Ligger dessuten bare 10-15 minutter fra Kongens Nytorv/Nyhavn.

Hilsen ex-københavnbosatt.
Ja, enig. Kanalcafeen er også absolutt bænkers.

Told og Snaps har bra smørbrød. Men ikke billig.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Såvidt jeg husker er Told og Snaps bare inne. Ingen uteservering.

Her er en uddybende liste; nogle er allerede nævnt!

https://urbanguide.dk/top-10-smoerrebroed/

Der er flere gode forslag, men lige som Someone,
ville jeg nok foretrække Slotskælderen hos Gitte Kik!

P.S. I Nyhavn kan man hænge ud med en øl, en kop kaffe eller en is;
madmæssigt er det en turistfælde og for dyrt i forhold til kvaliteten!

Last edited:

Mener det var restaurant 108 hvor jeg engang tok et helt greit smørbrød. De har visst fjonget seg til litt siden dengang.

Ikke for langt unna er vor frelsers Kirke med utvnedig klatring opp i tårnet. Bra for apetitten, men ikke noe særlig etter et saftig rekesmørbrød.
Von_Frelsers_Kirke_-_soure.jpg

Last edited:

Såvidt jeg husker er Told og Snaps bare inne. Ingen uteservering.
Det stemmer. Ingen utepils der men den beste utepils i Køben er å kjøpe i butikk og vandre rundt. Lovlig er det også i Danmark i motsetning til her på berget.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Re: Smørrebrød i København?

Allerede nevnt mine to favoritter (når man glemmer budsjett), Palægade og Kofoed.
Det ligger også en i 3 minutter gangavstand fra Kofoed, som heter M, som heller ikke er helt tåpelig.

Som noen nevnte, hvis solen skinner så kan man kjøpe med seg to kalde og gå ut og sette seg og dingle med benene utover bryggekanten - det er bare så mye mer tilfredsstillende enn å betale turistpriser for øl i Nyhavn.

Et ellers hyggelig sted på ettermiddagen, kan være Toldboden.
Er man på utkikk etter god, lokal øl, går man eksempelvis på Mikeller (er vel neppe en hemmelighet for alle oss som flyr mye SAS?)
De holder jo etterhvert til noen forskjellige steder.

Trenger du andre tips, så plinger du bare på igjen.
Hilsen en som har bodd 9 av de siste 10 årene i danmark

Jeg bare elsker Cafe Sorgenfri!
Ellers får du også noen kjempesmørbrød på Cafe Klubben ute på Vesterbro.

Mine favoritter i området rundt Nyhavn:
Told & Snaps
St. Annæ (litt snobbete)
Skinnbuksen (veldig uformell)
Nyhavns Færgekro (for utepils og Ok smørrebrød. Har også sildebord om man liker den slags)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da er man tilbake i godstolen. Det var jo ikke akkurat bare vi som ville sitte ute og spise og drikke i går... Men vi fikk spist på 3 plasser:

1. Peder Oxe - flott plass. Vi hadde ett med Sild og ett med reker. OK, men ikke fantastisk.

2. Skagen (Nyhavn) - litt mindre flott plass. Spiste Fiskekaker og is. Begge var gode.

3. Kompasset (Nyhavn) - veldig flott plass. Spiste blåskjell og fish & chips. Knallbra

Ellers må jeg si at på samtlige 3 steder var servicen helt ufattelig treg. Treg og glemsk. Ikke bare sånn at "dette gikk jo sent", men helt i en klasse for seg.

Det jeg aldri fikk var rødkål og lune frikadeller, så det må bli en tur til senere

Takk for alle tips, selv om vi faktisk ikke fikk brukt så mange av dem. Men vi skal komme sterkere tilbake. Vi hadde jo bare ca 5 timer i selve byen, så det måtte prioriteres hardt

Da er man tilbake i godstolen. Det var jo ikke akkurat bare vi som ville sitte ute og spise og drikke i går... Men vi fikk spist på 3 plasser:

1. Peder Oxe - flott plass. Vi hadde ett med Sild og ett med reker. OK, men ikke fantastisk.

2. Skagen (Nyhavn) - litt mindre flott plass. Spiste Fiskekaker og is. Begge var gode.

3. Kompasset (Nyhavn) - veldig flott plass. Spiste blåskjell og fish & chips. Knallbra

Ellers må jeg si at på samtlige 3 steder var servicen helt ufattelig treg. Treg og glemsk. Ikke bare sånn at "dette gikk jo sent", men helt i en klasse for seg.

Det jeg aldri fikk var rødkål og lune frikadeller, så det må bli en tur til senere

Takk for alle tips, selv om vi faktisk ikke fikk brukt så mange av dem. Men vi skal komme sterkere tilbake. Vi hadde jo bare ca 5 timer i selve byen, så det måtte prioriteres hardt

Å rekke tre måltider på tre ulike plasser i løpet av under fem timer er intet mindre enn imponerende. :up:

Back