FlyHi
ScanFlyer Crusty
Re: Smørrebrød i København?
Treg service er efterhånden standarden i Nyhavn, men de fleste steder der er vel også mest at betegne som "tourist traps". Peter Oxe kan også være ok en gang i mellem, men er vel efterhånden også mest for turister
Sig til næste gang I er i byen, så vi kan få bestilt nogle af de rigtigt gode steder til jer. For der findes meget bedre steder til smørrebrød end disse.
Nogle af mine favoritter er nævnt ovenfor:
Slotskælderen v/Gitte Kik
Klubben (Enghavevej) (Meget relaxed og lokalt, men super godt og gode priser)
Told og Snaps
Huusmans Vinstue
Schønnemann (lidt mere fancy)
Da er man tilbake i godstolen. Det var jo ikke akkurat bare vi som ville sitte ute og spise og drikke i går... Men vi fikk spist på 3 plasser:
1. Peder Oxe - flott plass. Vi hadde ett med Sild og ett med reker. OK, men ikke fantastisk.
2. Skagen (Nyhavn) - litt mindre flott plass. Spiste Fiskekaker og is. Begge var gode.
3. Kompasset (Nyhavn) - veldig flott plass. Spiste blåskjell og fish & chips. Knallbra
Ellers må jeg si at på samtlige 3 steder var servicen helt ufattelig treg. Treg og glemsk. Ikke bare sånn at "dette gikk jo sent", men helt i en klasse for seg.
Det jeg aldri fikk var rødkål og lune frikadeller, så det må bli en tur til senere
Takk for alle tips, selv om vi faktisk ikke fikk brukt så mange av dem. Men vi skal komme sterkere tilbake. Vi hadde jo bare ca 5 timer i selve byen, så det måtte prioriteres hardt
Treg service er efterhånden standarden i Nyhavn, men de fleste steder der er vel også mest at betegne som "tourist traps". Peter Oxe kan også være ok en gang i mellem, men er vel efterhånden også mest for turister

Sig til næste gang I er i byen, så vi kan få bestilt nogle af de rigtigt gode steder til jer. For der findes meget bedre steder til smørrebrød end disse.
Nogle af mine favoritter er nævnt ovenfor:
Slotskælderen v/Gitte Kik
Klubben (Enghavevej) (Meget relaxed og lokalt, men super godt og gode priser)
Told og Snaps
Huusmans Vinstue
Schønnemann (lidt mere fancy)