• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Smekkfulle langdistansefly hos Norwegian"

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Artikkel i DN nå:

http://www.dn.no/privat/investor/2016/11/04/0816/Bors/smekkfulle-langdistansefly-hos-norwegian

Tallene for langdistanseflyene er imponerende. Mens selskapet totalt sett klarer å fylle 88,4 prosent av setene, en økning på 0,6 prosent, sitter det folk i 95 prosent av setene på langdistanserutene, og passasjerveksten er på 56 prosent.

95% av setene fulle på longhaul må da være rimelig imponerende?

Ser inntekten per kilomter går ned fra 0,47 til 0,42, men det er da ikke så galt med tanke på hvor langt de flyr og med flere seter? (disclaimer - dette kommer jo fra en sofa-flyselskap-sjef, og er bare gjetting)

Gleder meg faktisk smått til å prøve dem på OSL-LAS i januar. Dog bare en vei.
 
En tragedie for oss som liker ledig midtsete. 95% på LH er imponerende. At de klarer fylle så bra på nyopprettede ruter lover godt.
 
95% av setene fulle på longhaul må da være rimelig imponerende?

Ja, og de har egentlig hatt så fulle fly lenge (nesten hele tiden), med enda litt høyere belegg i sommermånedene

Ellers er jo trafikktallene deres nærmest en kopi av tidligere måneder
 
Ser inntekten per kilomter går ned fra 0,47 til 0,42, men det er da ikke så galt med tanke på hvor langt de flyr og med flere seter? (disclaimer - dette kommer jo fra en sofa-flyselskap-sjef, og er bare gjetting)

Nå vet jeg ikke hvor mye av nedgangen som skyldes økt sektorlengde, men, ja, det er normalt sett slik at enhetsinntekten faller når lengden på flygningen økes. Samtidig så faller også enhetskostnadene på lengre flygninger. Om jeg husker rett så kan fort enhetskostnaden (per setekm) på en flygning fra OSL-KSU/MOL være nesten dobbelt så høy som på en flygning fra OSL-TOS.

Så, ja, i utgangspunktet ikke overraskende, og muligens heller ikke problematisk i forhold til lønnsomhet (har ikke lest saken, men sier de noe om enhetskostnadene...?).
 
En tragedie for oss som liker ledig midtsete. 95% på LH er imponerende. At de klarer fylle så bra på nyopprettede ruter lover godt.

Jamen så må du jo bare betale dig til et andet sæde..:D:D....eller bruge et selskab hvor selv et midtersæde kan være OK ....
Hilsen Ole
 
Jamen så må du jo bare betale dig til et andet sæde..:D:D....eller bruge et selskab hvor selv et midtersæde kan være OK ....
Hilsen Ole

Hvorfor dog det hvis man møder op i checkin i rimeligt god tid er der da mulighed for at vælge et vindue eller gangsæde gratis og tror man ska op og flyve bizz før et midtersæde er ok 😂 om dt er qr ek ey pk tk sk dy vy ezy så er et midtersæde lige nedern..
 
Jamen så må du jo bare betale dig til et andet sæde..:D:D....eller bruge et selskab hvor selv et midtersæde kan være OK ....
Hilsen Ole

Øh.. lidt OT, I know, men siden hvornår har et midtersæde været OK?
(Selvfølgelig bortset fra, når det er sidste fortvivlede mulighed eller
evt. når man rejser som familie ;)! )

Just wondering
viv

(som stadig har to rædderlige long haul flights på et midtersæde
ætset i sit sind! )
 
Øh.. lidt OT, I know, men siden hvornår har et midtersæde været OK?
(Selvfølgelig bortset fra, når det er sidste fortvivlede mulighed eller
evt. når man rejser som familie ;)! )

Just wondering
viv

(som stadig har to rædderlige long haul flights på et midtersæde
ætset i sit sind! )



Prøv en tur med Widerøe sine Dash 8-100. Midtsetet på bakerste rad har benplass helt til cockpit ;)
 
Back
Top