Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

kekker

Onkel reisende kekker
Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

Jaja, så sitter vi her på SVG og blomstrer, SK4038 til OSL er kansellert og da er det bare å ta tiden og godt humør til hjelp... Vi som bare skal til OSL og ikke har noen bråhast, blir vel prioritert til slutt.. Samme kan det være, her er trådløst nett og mat å få.

Men altså, vi satt på flyet og vi var nettopp passert avgangstid, da kapteinen kommer på anlegget og forteller at et av to navigasjonssystem hadde influensa.. SÅ teknikerne var igang med å prøve å fikse det.. Etter litt om og men kom tross alt høydepunktet, da kapteinen kunne fortelle at nå hadde de kommet til det punktet i sjekklista, der de skulle ta "hovedstrømsbryteren" for å resette flyet.. Vi to nerdene som satt på bakerste rad koste oss fælt med at dette trikset også tydeligvis gjelder for flymaskiner.. (Det er jo som kjent et universalt triks for teknisk utstyr som svikter..)
Vi tilbød oss også å låne bort en HTC med GPS, slik at de hadde et par systemer å gå på, men det var overraskende nok ikke bra nok..

Menmen, moralen er å ta slikt med godt humør og se på de relativt små gledene i livet.. B-)
 
Re: Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

Betryggende å vite at også teknikere må ty til svenskeknappen en gang i blant ;P

God venting!
 
Re: Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

Tror at teknikere tyr til svenskeknappen oftere enn vi kan tenke oss ;-)
 
Re: Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

Svenskeknappen blir brukt titt og ofte i alle sammenhenger, men det var kult at kapteinen tok seg tid til å forklare hva som foregikk.

Vi kom oss alle med SK4042 til OSL, som var satt opp med 737-800 i går kveld, om det var gjort for å få med alle passasjerene eller om det er vanlig vites ikke. Uansett ble det ikke alt for sent på kvelden før vi var hjemme og alle var ved godt mot!
 
Re: Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

Betryggende å vite at også teknikere må ty til svenskeknappen en gang i blant ;P

Mener å huske at det tok ca. 30 minutter å reboote en SK A330 på EWR en gang, men da funket det meste etterpå.
 
Re: Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

Var ute for en rebooting på en 753 også .. hadde en charter på en eller annen gudsforlatt militærbase, og maskinen kom inn med fullt følge av redningsbiler langs banen. Da den parkerte fikk vi ikke engang opp dørene, for maskinen 'trodde' den fortsatt var airborne. Så alt måtte shuttes ned og resettes før vi fikk åpnet kjerra ... Moro uten mekaniker ...
 
Re: Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum.

Denne er kanskje en smule OT, men tar den med allikevel.

Det er ikke bare flyene som må ty til svenskeknappen. Heller ikke alt fungerer bestandig i en buss (kanskje oftere enn i et fly). Dette skjedde med SilverXpressen på tur opp mot Graddis en gang. Motoren døde plutselig, og ikke var det mulig å få start på den. Dette hadde skjedd før, og de visste at det var bare å skru hovedstrømsbryteren av og på igjen, så ville alt være i orden. Denne satt på utsiden av bussen, i en egen luke. Akkurat i det sjåføren reiser seg, sier han til passasjerene at han må ut og gjøre det man av og til må gjøre med datamaskinene; nemlig å dra ut kontakten og sette den på plass igjen. Da han kom inn igjen, og bussen starta opp, kom det fra en passasjer: "det var bra du hadde såpass lang ledning da!" :D Om denne kommentaren skyldtes uvitenhet eller ikke er det ingen som vet, men sjåføren måtte i alle fall anstrenge seg ganske kraftig for å bevare maska! :D
 
Back
Top