Små barn ikke ønsket i premium hos Norwegian?

LN-DYA

A Flying Paramedic
Små barn ikke ønsket i premium hos Norwegian?

Sitter her og leker litt med en booking til Orlando for en familie på 4, to voksne og to spedbarn. Finner gode priser med Norwegian i økonomi, men straks man ønsker premium, ja da vil ikke Norwegian ha lap infants så fremt du ikke betaler nesten full voksenpris per barn. Må si jeg finner dette diskriminerende ovenfor småbarnsforeldre. Hva synes folket?

Fløy selv Norwegian til Orlando t/r i økonomi, og var ikke veldig imponert. Kommer tilbake med en trip report på den turen så fort den er ferdig.

39657426412_f0e390ed2a_z_d.jpg

25816298938_092863c651_z_d.jpg

LN-DYA

Last edited:
Re: Små barn ikke ønsket i premium hos Norwegian?

Tja, jeg syntes det var mer enn langt nok å ha infant uttn sete mellom bgo-osl. Bukket alltid eget sete til jenttne så jeg gorstår egentlig DY om det du skriver stemmer. Mulig de fikser det billigere om du ringer dem?

Er nok en del folk der fremme som betaler ekstra for å slippe småbarn i nærheten...

Lap infants har ikke eget sete, derav ordet lap infants. Hovedsaken her er at Norwegian tydeligvis vil ha betalt for to seter som ikke brukes, og egentlig heller ikke vil ha barn i premium. Har forsøkt det samme hos BA, KLM osv, der er prisen slik den bør være, du betaler bare en liten sum i skatter og avgifter for lap infants i business....

LN-DYA

Er nok en del folk der fremme som betaler ekstra for å slippe småbarn i nærheten...

Ja for Norwegians premium produkt er jo fullt på høyde med business hos BA, KLM osv.... :lol: Man er hos Norwegian henvist til økonomi om man har barn under 2 år, såfremt du ikke kjøper 2 ekstra seter, men hos mainline selskapene er det fullt mulig. Undres over hva forbrukerombudet mener om en slik praksis?

Det er vel neppe forbudt å diskriminere ifht. barnerabatter på fly. Prising av flybilletter er fritt frem. Blir litt det samme som ungdomsbilletter som finnes hos noen, men ikke andre.

Dette er liten myte som diskuteres her fra tid til annen. Ressurssterke foreldre har stort sett veloppdragne barn ;)

Jeg har temmelig mange premium-flighter bak meg og har til dags dato aldri opplevd barn som plager meg foran i kabinen.

Dette er liten myte som diskuteres her fra tid til annen. Ressurssterke foreldre har stort sett veloppdragne barn ;)

Jeg har temmelig mange premium-flighter bak meg og har til dags dato aldri opplevd barn som plager meg foran i kabinen.

Så må man skille ut de ressurssterke fra de ressurssvake da...penger kan begge ha.

Dette er langt fra myte, det er en pest og plage på flere og flere turer. Og jeg er veldig uenig i at barnas oppdragelse øker i takt med foreldrenes inntekt, jeg er tilbøyelig til å si snarere tvert imot.

Det har vel vært snakk om stillesoner og barnefrie soner på langturer?

På samme måte som jeg ikke hører like mye bjeffing fra hunder er det kanskje mulig at små fedre med barn ikke hører like mye unge gråt ?

Selv tror jeg selve reiseopplevelsen i premium er langt mindre stressende for foreldrene enn bak i bussen og at det har langt mer med barnas oppførsel enn om de kommer fra Ris eller ressurssvake Kolbotn

Jeg prøvde et lite smilefjes etter kommentaren min og den delen kan vel fort bli litt «VG debatt».

Poenget mitt er at jeg tviler på at bråk fra barn er noen stor utfordring foran i flyene, der opplever jeg ofte mer bråk fra de voksne. Jeg har opplevd noen tilfeller bak og det har sjeldent irritert meg (selv før jeg fikk en skokk med unger selv)

Jeg prøvde et lite smilefjes etter kommentaren min og den delen kan vel fort bli litt «VG debatt».

Poenget mitt er at jeg tviler på at bråk fra barn er noen stor utfordring foran i flyene, der opplever jeg ofte mer bråk fra de voksne. Jeg har opplevd noen tilfeller bak og det har sjeldent irritert meg (selv før jeg fikk en skokk med unger selv)

Problemet med svaret ditt er at du unnlater å svare på spørsmålet «Skal jeg kunne kjøpe meg en rolig nattflight» eller ikke. Vi spør ikke om barn med små fedre gråter hele natten eller ikke, vi spør ikke om designer granola til 750.00 kroner kiloen gir stille barn med Burberry Pampers som lukter Molton Brown gir stille barn. Men skal en som har betalt USD 7000.00 for å kunne ankomme i stand til å gjøre en jobb, eller skal en som har kjøpt nok Pampers til Trumfe til seg Business til en slikk og ingenting sette betalende kundersbehov komplett tilside

Problemet med svaret ditt er at du unnlater å svare på spørsmålet «Skal jeg kunne kjøpe meg en rolig nattflight» eller ikke. Vi spør ikke om barn med små fedre gråter hele natten eller ikke, vi spør ikke om designer granola til 750.00 kroner kiloen gir stille barn med Burberry Pampers som lukter Molton Brown gir stille barn. Men skal en som har betalt USD 7000.00 for å kunne ankomme i stand til å gjøre en jobb, eller skal en som har kjøpt nok Pampers til Trumfe til seg Business til en slikk og ingenting sette betalende kundersbehov komplett tilside

Det var da veldig for et svart hvitt eksempel. Prøv igjen.

Ps: Han burde kanskje reist en dag tidligere denne arbeidskaren? (La meg på ditt nivå)

Det var da veldig for et svart hvitt eksempel. Prøv igjen.

Ps: Han burde kanskje reist en dag tidligere denne arbeidskaren? (La meg på ditt nivå)

Jeg er den arbeidskaren, og 19 ganger ut av 20 kan jeg reise et par dager tidligere og sitter trofast på sete 31A på Lufthansas 747-400 til eller fra Seattle (har passert 250 timer i sete 31A) men den 20 gangen kløner ting seg til og jeg må ut med 10 ganger så mye for billetten og da har jeg andre behov som jeg ønsker å betale for - skal jeg kunne gjøre det eller ikke ?

Vi har hatt denne diskusjonen mange ganger her inne om små barn både fremme, bak, midten osv. Og vi blir aldri enig. Mitt synspunkt er at det er de med små barn mot de uten små barn :)

Men tilbake til topic så synes jeg at Norwegian har rett til å prise som de vil, og hvis de ser det som profittmaksimerende å ta fullt betalt for små barn, kanskje frodi de da tjener mer på de som vil kjøpe dette, eller at de da hindrer mange å kjøpe dette og dermed tilbyr et bedre produkt til de resterende passasjerende. Uansett så står de fritt til å gjøre som de vil.

Må si jeg finner dette diskriminerende ovenfor småbarnsforeldre.

Diskriminerende faktisk.....

Folk må seriøst ta seg en bolle å slutte å føle seg diskriminert og krenket.

PS:
Finner premium eco til ca 30K med BA tur retur på samme datoer. (selvfølgelig ikke direkte da)

PPS:
Finner faktisk flere under 20K når jeg la inn spedbarn. Helt ned i 16K

Last edited:

Trenger små barn å reise så langt, da? Kan ikke de små barna bli litt større først, slik at denne diskusjonen blir helt unødvendig?

Trenger små barn å reise så langt, da? Kan ikke de små barna bli litt større først, slik at denne diskusjonen blir helt unødvendig?

Vi kan da ikke ha noe av at barna forkludrer foreldrenes behov til å reise?! Alle andre må tilpasse seg MINE ønsker og krav, også mine barn. Sånn er det moderne mennesket. Er en menneskerett å dra til andre siden av verden med barna på slep. Er du negativ mot det er du ei burugle som ikke forstår fri oppdragelse, au pairs/penger, eller "wanderlust" (velg 1 av 3, de henger ikke nødvendigvis sammen).

Back