Små barn ikke ønsket i premium hos Norwegian?

Re: Små barn ikke ønsket i premium hos Norwegian?

He he. Slike diskusjoner minner om de som rutinerte ektepar har; man kjenner stort sett forløpet.. Men det er jo en fin balanse mot MR-tråder at man også har rom for å diskutere behovsprøving av flyreiser ;)

Det er bare å ta med au pair’en det, og sette henne bak med ungene. Problem solved. ;)

But seriously .. snakk om å skjære alle over en kam. Nettrollene har inntatt Flyprat. :(

But seriously .. snakk om å skjære alle over en kam. Nettrollene har inntatt Flyprat. :(

MAkan!!!??!?!? Snakker du nedsettende om generalisering nå? Det er jo en av grunnpilarene for moderne samfunn :)

Er forøvrig enig i at denne diskusjonen er nogenlunde forutsigbar. Det er ca de samme menneskene som kommer med de samme standpunktene med ca 2 års mellomrom. Noen endrer standpunkt når de blir foreldre. Andre blir ikke foreldre.

De som føler seg støtt av at Norwegian priser lap infant høyt mener jeg faktisk må "komme over seg selv". Norwegian priser det til det de tenker de kan få. Hverken mer eller mindre. Vi må slutte å gå rundt å føle oss støtt hele tiden.

Jeg selv har endret litt standpunkt på dette. Jeg har en ihuga motstander av barn i C/F. Men med enda mer erfaring (ca 30+ long haul i året i flere år) har jeg kommet til at dette er et svært lite problem. Kan faktisk ikke huske sist jeg ble holdt vedvarende våken av et barn i noen som helst klasse. Så jeg ser ikke helt det store problemet om det fortsetter som nå. Det kan komme et vræl og et sprell. Men det er ikke så mye noen kan noe for. Du kan jo også ende opp ved siden av en som snorker som et godstog. Det er kanskje enda værre.

OG... jeg er ikke Pappa enda. Ei heller bolle i ovnen eller noe på gang.

Jeg synes det er mye mer irriterende med folk som har blinds oppe på en lang dagflight eller som stiller seg rundt boardingen når de er boarding group 5 og det kun er pre-boarding. Jeg misliker sterkt når noen kommer luntende inn som siste pax og har masse bagasje. Alle disse topper småbarn i C. Eller F, for den sakens skyld.

Jeg kan synes det er litt annoying med en i setet foran som akkurat er høy nok til å stå i setet og titte bakover på meg. Uansett klasse. Men det slutter som regel om man bare aldri møter blikket. En gang måtte jeg flekke tenner og knurre svakt. Da ga det seg lynraskt. Men forsøker å unngå det i det lengste.

Jeg synes også det var litt annoying med et par som skiftet bleie i setet ved siden av meg på BA fra OSL-LHR for en uke siden. Men jeg innså at om jeg tok livet av foreldrene så ville barnet måtte vokse opp i fosterhjem, så jeg holdt meg i skinnet.

Generelt synes jeg jo folk, i det store og det hele, er nokså annoying. Jeg er ikke en utpreget people-person.

Men om vi alle bare gjør så godt vi kan så ordner dette seg. Lap Infant eller ikke.

Ha en fin en

Du har mange gode poeng Fnate og jeg er i bunn og grunn enig med deg. Inntil nylig har jeg ikke deltatt på noen side i disse debattene om små fedre med barn i C eller F Long Haul. Er også en relativt stille fyr fra Kolbotn som sitter stille på 31A og er stort sett fornøyd. Men i motsetning til deg har jeg dessverre opplevd hva som for meg ble et problem, hadde en sjelden gang investert i C med behov for å komme frem utvilt, ting hadde klønet seg til slik at det ble trangt om tid mens det var behov for et meget klart hode ved ankomst. I en liten kabin ble vi holdt våkne hele natten, det var nok ikke bedre for foreldrene som sikkert hadde det minst like vondt som oss medpassasjerer.
På et naboforum er det i dag en like lang debatt om hvor mye en kan kreve i kompensasjon for ar SAS har satt inn LN-RKP med LAN Chile nedover bakke Business Class seter fra ARN til LAX, jeg ba aldri om kompensasjon - jeg fikk ikke det produktet jeg hadde betalt for og er satt i bås som Nett Troll.

LAN-setene er da ikke nedoverbakke?

Nok til at SAS gir Kompensasjon (varierer mellom 30K poeng eller full refusjon for de som har oppgradert med poeng ned til aa gi beng) men naa er vi over paa det beste topic - OffTopic :p

MAkan!!!??!?!? Snakker du nedsettende om generalisering nå? Det er jo en av grunnpilarene for moderne samfunn :)

Hum hum ... ja, ihvertfall i følge ham ned luggen oppe i DC. Med generalisering og 'noe jeg har hørt andre si' har man stålkontroll.

Men nå er vi vel godt på viddene .... :72:

For å komme tilbake fra viddene da:
Om Norwegian skulle mene at "lap infants" og småbarn forøvrig er uønsket i premium-kabinen på LongHaul, så står de jo også fritt til å justere produktet sitt deretter. Dette inkluderer også hvordan prisene settes. Like fullt er det også opp til hvert enkelt av andre selskaper hvordan de legger opp sin prisstruktur i forhold til produktet de til enhver tid ønsker å levere.

At flyselskaper således forsøker å legge opp til "barnefrie soner" eller andre liknende tiltak har jeg dermed ikke de helt store problemene med. Og at enkelte passasjerer faktisk ønsker muligheten til å kunne betale for en slik "barnefri sone" trenger vi jo ikke gå lengere enn til denne tråden for å bekrefte.

Hva krenkelse anngår, så er jo det å "bli krenket" noe det har gått sport i i vårt "moderne" samfunn. Man blir jo krenket av alt mulig om dagen, og hver gang en politiker eller annen offentlig person sier noe som ikke var helt gjennomtenkt, så er det alltid noen som står villig frem som "krenket". Og om Norwegian sin prismodell for barn i premium-kabinen er nok til å få deg krenket kan det vel være greit med en påminnelse om at det tross alt finnes andre flyselskaper her i verden. Det er ingen som tvinger deg til å fly Norwegian...

Ja for Norwegians premium produkt er jo fullt på høyde med business hos BA, KLM osv.... :lol: Man er hos Norwegian henvist til økonomi om man har barn under 2 år, såfremt du ikke kjøper 2 ekstra seter, men hos mainline selskapene er det fullt mulig. Undres over hva forbrukerombudet mener om en slik praksis?

Barneombudet har nok også meninger om dette, men de vil du sikkert ikke høre...

:colgate::cool::drunk:

Sanne historier fra Barneombudet egner seg ikke for barn.

Back