Slutt på småbarn på 1st class hos Malaysia Airlines

Status
Not open for further replies.
Alle som har mer enn ett barn (eller lest litt faglitteratur om emnet) vet at hvert barn har sin egen unike personlighet og at de har en hjerne som fungerer annnerledes enn voksnes. De har en annen logikk og en annen måte å gi yttrykk for følelse og behov på. Voksne kan nok gjøre mye for å få barn til å samarbeide, men et barn kan slå seg vrangt uansett hva de voksne gjør.

Helt ny forskning viser forresten at barn blir slappe av sukker, ikke hypre. Innen legevitenskapen har man alltid antatt at barn blir slappe av sukker, men nå bekrefter altså studier at det er sånn. Så på det området er barns fysiologi helt lik som voksnes. Men barn er nok ofte oppspilte og glade i situasjoner hvor det serveres kaker og godteri og sånn, og barns måte å vise glede på kan ofte være litt utagerende. Særlig nå for tiden, når barn ikke lenger dresseres til å være lydige og undretrykke sine følelser (jeg, f.eks. fikk aldri lov gi uttrykk for annet enn positive følelser, og bare på en voksen måte. Behagelig for de voksne, men ikke nødvendigvis riktig). I dag oppfordres barn til å gi uttrykk for sine følelser. Man kan like det eller ikke, men sånn er det blitt. Og det fordrer at voksne til en viss grad gir avkall på trangen til makt.

Nok om det. Det jeg har merket, er at folk tolerere litt vanskelige barn når man opplever at foreldrene gjør en innsats for å ta hensyn til omverdenen, f.eks ved å irettesette barnet osv. Mens foreldre som lar barn ture fram er irriterende. Uansett om det hjelper eller ikke.

Re: Slutt på småbarn på 1st class hos Malaysia Airlines

Er vel typisk norsk a vaere arrogant ovenfor barn, men sa er jeg kanskje litt barnslig selv ogsa. Kan uten problemer leke med min 7 ar gamle kusine og for meg er det egentlig litt betryggende. Man ma ta vare pa barnet i seg sa lenge man har det!

Er vel typisk norsk a vaere arrogant ovenfor barn, men sa er jeg kanskje litt barnslig selv ogsa. Kan uten problemer leke med min 7 ar gamle kusine og for meg er det egentlig litt betryggende. Man ma ta vare pa barnet i seg sa lenge man har det!

Du jeg klatrer i trær, kaster meg utenfor snøskavler og liker lego jeg også, men det betyr ikke at jeg trenger å gjøre det overalt og i hvilketsomhelst selskap...

Du jeg klatrer i trær, kaster meg utenfor snøskavler og liker lego jeg også, men det betyr ikke at jeg trenger å gjøre det overalt og i hvilketsomhelst selskap...

Det er ikke det jeg sier heller. Poenget er at barn er barn og har ikke nodvendigvis den samme oppfatningen av hva som er greit og ikke greit som voksne. Barn under 2-3 ar kan man instruere heller lite.

Det er ikke det jeg sier heller. Poenget er at barn er barn og har ikke nodvendigvis den samme oppfatningen av hva som er greit og ikke greit som voksne. Barn under 2-3 ar kan man instruere heller lite.

Helt riktig, men foreldrene kan tilrettelegge og ha oppmerksomhet på barna.
Man ser altformange som ikke har dette focuset, og d... i om barna lager h.... for omgivelsene.

Helt riktig, men foreldrene kan tilrettelegge og ha oppmerksomhet på barna.
Man ser altformange som ikke har dette focuset, og d... i om barna lager h.... for omgivelsene.

Der er vi helt enige. Men som sagt sa tror jeg storre barn (7-8 ar gamle osv) vil trives i premiumkabinene pga den gode plassen. Okonomi kan vaere et helvete for barn det ogsa, men det er en annen diskusjon.

Men i himmelens navn å rike... Klarte ikke holde meg lenger, hvordan kan du, og et par andre her, vri det til at folk som vil ha mulighet til å kjøpe seg til en kabin fri for barn nærmesy er barnehatere. Eller at vi er raringer som ikke skjønner barns behov? Det synes jeg er sinnsykt korttenkt og arrogant.

Jeg elsker barn, og prinsipielt synes jeg det er unødvendig at man skal måtte utelukke en hel serviceklasse for barnefamilier. Jeg ser jo også masse fine trip reports fra f.eks sud-caravelle som har hatt knallturer i biz med barn.

Men jeg syntes det er helt håpløst at man skal bli stemplet som barnehater og egoist fordi man etterlyser muligheter for f.eks barnefri avdeling på fly. Da tenker jeg på Intercont.

For nok engang å sitere Staff, som jeg riktignok syns er ko-ko somregel... "når noen sier - vi må jo tenke på barna - så forsvinner alt grunnlag for logiske argumenter.

Argh...

Men jeg syntes det er helt håpløst at man skal bli stemplet som barnehater og egoist fordi man etterlyser muligheter for f.eks barnefri avdeling på fly. Da tenker jeg på Intercont.

Det er litt forskjell på å ha et tilbud til de som ønsker et barnefritt miljø i et fly og å nekte folk rettigheten til å benytte seg av en (rådyr) tjeneste bare fordi de *muligens* vil forstyrre andre. De fleste her synes enige om at det faktisk eksisterer foreldre og barn som ikke nødvendigvis må utvises fra biz. Hvis en sånn forelder var villig til å betale hva det nå koster for en First-billett og blir nekta fordi det også eksisterer de som ikke gidder ta vare på sine unger... da er man berettiget til å være fly forbanna. Altså det er snakk om at man ikke får kjøpe en billett man vil kjøpe ikke fordi det er utsolgt og ikke fordi man selv har gjort hoe galt, men fordi man *kan* være uønsket ombord. Dette er urettferdig.

Jeg tror ikke de fleste som liker ideen er barnehatere som sådant, og jeg forstår at iblant blir barn et forstyrrende element uansett hvor hardt foreldrene prøver (har vært der selv...), men jeg tror ikke det er en god ide å la folk stå til ansvar for andres synder. Skal man også nekte russere plass i First fordi erfaringen viser at de ofte blir litt for glade i gratis sprit (noe som den jo gjør...)?

Har selv reist med unga mine mange ganger uten noe problem , men gud vet hvor mange ganger jeg har sett andre foreldre gi blank f... i hva unga gjør.
Ansvaret her ligger jo helt klart på foreldrene, og hvis de lar unga få løpe/hoppe/hyle rundt på biz/first så skjønner jeg godt at folk blir forbanna.

Hva som er værst av drita fulle folk eller masete unger kan vel diskuteres , blir som å velge mellom pest og kolera.
Kanskje en ide at flyvertinner/verter kan mane seg opp å snakke til foreldra som lar unga få herje fritt. De er jo veldig flinke til å snakke til fulle folk.
Siden nå flere og flere reiser biz/first så burde kanskje løsningen være å dele den kabinen i 2, en uten og en med barn???

mod-melding: Då fleire brukarar -TRASS I ÅTVARINGAR - framleis ikkje greier å halde denne debatten på eit sakleg nivå, vel vi å stenge tråden.

Status
Not open for further replies.
Back