• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Slutt på gratis lunsj..selv om du tar med matpakke

Isbamse

ScanFlyer Gold
Slutt på gratis lunsj..selv om du tar med matpakke

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112012

Noen som vet - er det noe i argumentene om allergi, eller er det et sleipt triks for å selge mer mat ombord?

Hvis man mener at det virkelig er et problem med allergi i luften må fx alt som inneholder nøtter vekk fra fly, siden mange er allregiske mot det.

Replying to Topic 'Slutt på gratis lunsj..selv om du tar med matpakke'

Tåpelig unnskydning for å nekte folk å ta med egen mat. Det vil jo si at de selskapene som tillater medbrakt mat må ha store vansker med allergi hos sine passasjerer??
Eneste grunn til å nekte medbrakt er selvsagt å øke salget ombord! Kall en spade for en spade!

Men det må da finnes data på om allergianfall er et problem i luften?

Det forekommer uhyre sjelden. Noen flyselskaper laster annen snacks enn peanoetter ombord hvis noen melder fra i tide at dette kan vaere et problem. Imidlertid vil det fortsatt kunne henge peanoettstoev i luften fra tidligere flighter, saa dette er egentlig ingen loesning.

For vaar del har vi reservert oss retten til aa nekte passasjerer som potensielt kan faa anfall i luften transport ved ikke aa garantere preanoett-fri luft. Dette kan vi gjoere med myndighetenes godkjennelse.

Noen stedr må de jo ta igjen det tapte...

Ja og det er helt greit, men si det da! Ikke kom med teite unskyldninger.

HYSJ!!! Da er jo ikke billigselskapene så billige alikevel...

Vi er ikke 'billigselskaper' - vi er 'lavkostselskaper', takk ...... ;)

Och den sandwich som jag igår såg på (billigsällskapet ?) SAS till priset av 40 kronor var närmast att beteckna som en förolämpning mot passagerarna.

Originally posted by EB

HYSJ!!! Da er jo ikke billigselskapene så billige alikevel...

Eller såkalte fullserviceselskaper som hele tiden endrer sin service til nærmest lik null:spin:

Men de som gir deg service lik null... er tydligvis ikke så redd for om du tar med deg mat ombord. Bra service det...eller?

Originally posted by EB

Men de som gir deg service lik null... er tydligvis ikke så redd for om du tar med deg mat ombord. Bra service det...eller?

Bedre enn å nekte å ta med deg mat i alle fall.

Det er vel bare enkelte charter-selskap som nekter egen mat til/fra Norge

Jeg kan også forstå MyTravel, Sterling, Britannias og Novairs ståsted. Glem det rent salgsmessige argumentet, men tenk på følgende scenario: Enkelte mennesker er veldig glade i sterk mat (eksempelvis hvitløk) som lukter sterkt både under inntak og etterpå.
Hva med de stakkars andre 178 menneskene som sitter inni det samme metallrøret det påskriften A320 på? En tur OSL-LPA med hvitløsstank er en laaaaaang tur.

Originally posted by Trety

Jeg kan også forstå MyTravel, Sterling, Britannias og Novairs ståsted. Glem det rent salgsmessige argumentet, men tenk på følgende scenario: Enkelte mennesker er veldig glade i sterk mat (eksempelvis hvitløk) som lukter sterkt både under inntak og etterpå.
Hva med de stakkars andre 178 menneskene som sitter inni det samme metallrøret det påskriften A320 på? En tur OSL-LPA med hvitløsstank er en laaaaaang tur.

Joda kan skjønne det, men forbud pga allergi...hvorfor ikke si det som det er? Hva er det med folk? Hvorfor ikke si at man kan ta med egen mat men henstiller til passasjerene om å vurdere hvilken type mat en tar ombord.

Hvitløkslukt....forsøk fly med PIA!

Hilsen en som er glad i hvitløk - bare sånn at det er nevnt

Jeg hadde nå med meg en vannflaske ombord hos Sterling uten at noen sa noe (det skulle bare mangle). Hadde de derimot nektet meg det ville det garantert vært siste gang jeg satt mine ben ombord hos Sterling.
Det må være valgfrihet om du vil ta medbrakt mat eller drikke ombord eller om du ønsker å bruke en hundrelapp på en dårlig kopp kaffe og et tørt smørbrød.

Er det noen som forresten vet om man praktiserer disse reglene strengt?

Ingen av selskapene vi handler på OSL har pålagt oss å nekte medbrakt mat eller drikke, og så vidt jeg vet har de ikke blitt stoppet når de kommer ombord heller. Skulle de ønske det så får de enten legge det inn i kontrakten eller leie inn eksterne folk.

Originally posted by DY
Joda kan skjønne det, men forbud pga allergi...hvorfor ikke si det som det er? Hva er det med folk? Hvorfor ikke si at man kan ta med egen mat men henstiller til passasjerene om å vurdere hvilken type mat en tar ombord.

Hvitløkslukt....forsøk fly med PIA!

Hilsen en som er glad i hvitløk - bare sånn at det er nevnt

Jotakk, hvitløk er godt det, men ikke å sitte i lukten fra andre i mange timer... :spin:

Jeg kan også forstå at de kaller det allergi, fordi det er etpar praktiske problemer rundt å henstille mennesker å vurdere i slike tilfeller. Det er slett ikke sikkert at det den ene synes måtte være greit er noe som andre synes er like greit. Atter andre er så navlebeskuende at de mener at "såpass må andre tåle".

Dessuten kan folk føle det litt fornærmende, "stoler de ikke på min dømmekraft" - hvilket de da åpenbart ikke kan gjøre. :sarc

Bruker man fersk hvitløk...så lukter det bare godt!!!

Originally posted by EB

Bruker man fersk hvitløk...så lukter det bare godt!!!

jo men dagen etter at du har spist den er den ikke fersk lenger......og du skal jo ofte fly hjem:)

Ja...men fersk hvitløk lukter heller ikke ille dagen etter. Prøv!!!

Back