Har ikke sett noen tråd om dette ennå, noe som nesten er litt rart, så jeg starter en selv.
Mandag 6 Sept fløy Delta sine siste offisielle DC9-30 flyvninger, og markerer med dette desverre starten på slutten for den stolte Northwest Dc9 eraen. -41 serien har noen måneder igjen, mens -51 som har fått Delta farger tydligvis skal fly videre i enda noen år.
En -31 maskin N8926E holdes igjen som reservemaskin i Detroit for hovedsakelig -41 søstrene.
.
Dette blir grundig diskutert her http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4920282 (håper det ble en link)
Selv ble jeg nesten litt trist med tanke på hvilken fantastisk flott maskin det er snakk om.
Har heldigvis vært så heldig at jeg har fått prøvd meg noen ganger selv.
Når -41 fases ut om noen måneder vil så vidt jeg vet alle red tails være ute av DL flåten og NWA's farger borte for alltid.
Mandag 6 Sept fløy Delta sine siste offisielle DC9-30 flyvninger, og markerer med dette desverre starten på slutten for den stolte Northwest Dc9 eraen. -41 serien har noen måneder igjen, mens -51 som har fått Delta farger tydligvis skal fly videre i enda noen år.
En -31 maskin N8926E holdes igjen som reservemaskin i Detroit for hovedsakelig -41 søstrene.
.
Dette blir grundig diskutert her http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4920282 (håper det ble en link)
Selv ble jeg nesten litt trist med tanke på hvilken fantastisk flott maskin det er snakk om.
Har heldigvis vært så heldig at jeg har fått prøvd meg noen ganger selv.
Når -41 fases ut om noen måneder vil så vidt jeg vet alle red tails være ute av DL flåten og NWA's farger borte for alltid.