Slutt for Atlantic på OSL?

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Slutt for Atlantic på OSL?

Jeg ble litt nysgjerrig på Atlantic Airways etter å ha fløyet dem fra London City til København sist søndag. De flyr for tiden for SAS p.g.a. problemene med Dash-8-400Q-flyene. Jeg vet de har fløyet til Oslo fra Færøyene før, men etter å ha sjekket på deres nettside står det kun Stavanger på rutekartet. Noen som vet noe. Atlantic var et ganske så bra selskap. En liten bonus er at man får mat og drikke på økonomi selv om de flyr for SAS.

Re: Slutt for Atlantic på OSL?

Færøyene til Oslo v.v. er vanligvis sommerrute.

Jeg ble litt nysgjerrig på Atlantic Airways etter å ha fløyet dem fra London City til København sist søndag. De flyr for tiden for SAS p.g.a. problemene med Dash-8-400Q-flyene. Jeg vet de har fløyet til Oslo fra Færøyene før, men etter å ha sjekket på deres nettside står det kun Stavanger på rutekartet. Noen som vet noe. Atlantic var et ganske så bra selskap. En liten bonus er at man får mat og drikke på økonomi selv om de flyr for SAS.

Det med at du får mad er ikke noget som Atlantic giver dig. SAS har bestemt at alle pax på de flyvninger som iøjeblikket pga Dash8-Q400 udføres af andet selskab skal have gratis mad og drikke svarende til economy extra. Derimod er der ingen rigtig business calls service på disse flyvninger!

Altså one class service svarende til economy extra på alle de flyvninger hvor et andet selskab flyver for SAS pga Dash8-Q400 problemerne (undtaget dog der hvor Spanair er ekstraordinært indsat, her er det business as normal).

Det med at du får mad er ikke noget som Atlantic giver dig. SAS har bestemt at alle pax på de flyvninger som iøjeblikket pga Dash8-Q400 udføres af andet selskab skal have gratis mad og drikke svarende til economy extra. Derimod er der ingen rigtig business calls service på disse flyvninger!

Da kommer et viktig spørsmål. Vil det si at Champagne er gartis på disse flygninger? Man får jo det til vanlig på economy extra

Da kommer et viktig spørsmål. Vil det si at Champagne er gartis på disse flygninger? Man får jo det til vanlig på economy extra

Nu er champagne vel ikke gratis på Europa flyvninger på economy extra?!?! Men fløj selv SAS til Rom kort efter de 2 første ulykker hvor Sterling fløj. Var booket på alm. economy. Herfik vi god mad samt gratis øl, vin og spiritus....

Finnes det folk som blir smålei om det ikke er gratis champiss?

Finnes det folk som blir smålei om det ikke er gratis champiss?

Dem blir nok dypt fornærma og vil ikke fly SAS mere :) Selv så har jeg aldri helt skjønt hva det "store" med Champis på flyet er da :)

Ja, det stemmer, Atlantic flyr til Oslo kun i perioden juni-august. I tillegg setter de opp juleflyvninger:
21.12.2007 FAE-OSL RC 580 06:00-08:45
4.01.2008 FAE-OSL RC 580 16:00-18:30
med retur
21.12.2007 OSL-FAE RC 585 09:30-10:15
4.01.08 OSL-FAE RC 585 19:15-20:00

Priser i dag ligger på litt over DKK 1500,- t/r med det er tilbudsbilletter (XMAS).

Tidstabellen for sommer 2008 er ikke klar ennå men kommer sikkert snart. Foreløpig er det ingen info om det blir FAE-OSL-FAE eller ikke, passasjergrunnlaget eksisterer vel nesten ikke. Husker godt når jeg tok SVG-FAE-SVG så var vi 5 stk ombord på vei til Færøyene og 7 stk på vei tilbake.

I tillegg skal de fly til ARN i 2008, via SVG, torsdager og søndager i perioden 19.06 - 24.08

Back