Slut med gratis bagasje for statusmedlemmer på Go Light billetter

Re: Slut med gratis bagasje for statusmedlemmer på Go Light billetter

Bare jeg som aldri har kjøpt go light og ikke bryr meg om denne endringen?

Bare jeg som aldri har kjøpt go light og ikke bryr meg om denne endringen?

Som sagt: nja. Jeg kjøper alltid PLUS-billetter hjem til jul og sommerferie pga fleksibiliteten, skjønner derfor godt hva du mener. Men de småreisene innimellom var det greit å kjøpe GO LIGHT og spare 200-400kr på at jeg hadde sølvkort. Men som nevnt: jeg har råd til å betale de 200-400kr så jeg ser ikke noe poeng i å sutre over det, utover det prinsippielle.... Hva slags motivasjon har jeg, som stort sett reiser europa-norge-europa 2-3 gang i året for å fly inn det sølvkortet hos SAS nå? Businessinnsjekk er stort sett et ikke-behov fordi innsjekk på tyske flyplasser åpner 2 timer før avgang og da har jeg allerede vært på flyplass i 1 time så jeg er først i køa... Loungene har jeg uansett i sommermnd og julemnd pga PLUS-billett... Det var egentlig bare den gratisbaggen som var hendig å ha, og nå har jeg absolutt 0,0% motivasjon til å fly inn det sølvkortet.

Men SAS gjør jo business-messig noe riktig, jeg har enda større incentiv til å kjøpe en PLUS-billett nå så jeg faktisk får de fordelene jeg ønsker meg på tur. I stedet for å få de gratis igjennom medlemskap. På den andre siden blir jeg kanskje ikke en like tro kunde siden jeg ikke har noen merfordel om et annet selskap tilbyr tilsvarende tjeneste. På den tredje siden er jeg et vanedyr så jeg er vel ganske tro til SAS fram til prisforskjellen er mer enn 500kr.

Men SAS gjør jo business-messig noe riktig, jeg har enda større incentiv til å kjøpe en PLUS-billett nå så jeg faktisk får de fordelene jeg ønsker meg på tur.

Du mener at differensiering mellom Go og Go Light for statusmedlemmer gjennom kutt av fordeler i Go Light gir incentiv til å kjøpe Plus? Det er jo fremdeles ingenting endret i Go? :spin

Jeg syntes Plus fortsatt er helt bak mål, og i flere tilfeller dårligere enn Go. Sjeldnere ledig midtsete, og ikke får jeg sitte på 17A. Plus legger i all hovedsak opp til mest "nye" fordeler for de som reiser lite, noe som gir lite mening om man ønsker at flest mulig reisende skal betale mer.

Du mener at differensiering mellom Go og Go Light for statusmedlemmer gjennom kutt av fordeler i Go Light gir incentiv til å kjøpe Plus? Det er jo fremdeles ingenting endret i Go? :spin

Jeg syntes Plus fortsatt er helt bak mål, og i flere tilfeller dårligere enn Go. Sjeldnere ledig midtsete, og ikke får jeg sitte på 17A. Plus legger i all hovedsak opp til mest "nye" fordeler for de som reiser lite, noe som gir lite mening om man ønsker at flest mulig reisende skal betale mer.

Merk deg at jeg skrev: "jeg har enda større incentiv". Ikke du, ikke andre, men for meg selv.

Når jeg skal reise hjem er dette det jeg gjerne ønsker meg:
1) Fleksibilitet hvis noe skulle skje, eller reisen må forskyves.
2) Ekstra baggasje så jeg kan ta med meg 20kg norsk mat hjem igjen.
3) Fast track og lounge er gode bonuser når man reiser via Lufthansa-flyplass til Norge og vice versa på tur hjem med SAS-hub lounges. Lounge er fint i tilfelle det blir store forsinkelser.

Bryr meg ikke om ledig midtsete eller 17A - bryr meg om å komme meg hjem uten stress og uten for mye flyplasstid. Ja, jeg reiser svært sjeldent, men legger til gjengjeld mer penger igjen når jeg kjøper billetten enn om man fikk alt gratis og bare booket en SAS Go Light.

Kunne ikke la denne stå. Min erfaring siste året basert både på reiser på i typisk forretningsreisende tider og ellers, til BGO, CPH, TRD,, ARN, BRU, LHR med flere er at SAS er blitt betydelig flinkere til å overdimensjonere Plus slik at de fleste ledige midtsetene havner der. Andre kan selvsagt ha opplevd annet, men det er i hvert fall min tydelige erfaringer de siste to årene.

Jeg syntes Plus fortsatt er helt bak mål, og i flere tilfeller dårligere enn Go. Sjeldnere ledig midtsete, og ikke får jeg sitte på 17A.

Er det noe som sier at midtsete skal være ledig på Plus? Vet at det som regel fungerer for meg som EBD, men det er vel ikke noe som sier at alle i Plus skal ha ledig midtsete?

Merk deg at jeg skrev: "jeg har enda større incentiv". Ikke du, ikke andre, men for meg selv.

Når jeg skal reise hjem er dette det jeg gjerne ønsker meg:
1) Fleksibilitet hvis noe skulle skje, eller reisen må forskyves.
2) Ekstra baggasje så jeg kan ta med meg 20kg norsk mat hjem igjen.
3) Fast track og lounge er gode bonuser når man reiser via Lufthansa-flyplass til Norge og vice versa på tur hjem med SAS-hub lounges. Lounge er fint i tilfelle det blir store forsinkelser.

Bryr meg ikke om ledig midtsete eller 17A - bryr meg om å komme meg hjem uten stress og uten for mye flyplasstid. Ja, jeg reiser svært sjeldent, men legger til gjengjeld mer penger igjen når jeg kjøper billetten enn om man fikk alt gratis og bare booket en SAS Go Light.
Skjønner ikke helt hvorfor du siterer mitt svar, når du tydeligvis ikke leste det.

Jeg reagerte på at du skrev at du på grunn av endringen fikk større incentiv for å kjøpe SAS Plus. Dette gir ikke mening, da SAS Go fortsatt tilbyr det samme. Om du har andre grunner for å betale for SAS Plus så greit nok, men å «ut av intet» kommentere at du reiser sjeldent og liker SAS Plus har jo ingen relevans for tråden.

Er det noe som sier at midtsete skal være ledig på Plus? Vet at det som regel fungerer for meg som EBD, men det er vel ikke noe som sier at alle i Plus skal ha ledig midtsete?
Nei, verken i Go eller Plus får man noe ledig midtsete. Seatblock/ledig midtsete gir SAS kun som en skjult perk til statusmedlemmer. Har vært EBD siden det kom, og jeg opplever større grad av ledig midtsete i Go enn i Plus. Men om det er en endring slik som chrisljo kommenterer, så høres jo det bra ut - selv om jeg ikke har lagt merke til noe slik enda.

Back