Slut med gratis bagasje for statusmedlemmer på Go Light billetter

Re: Slut med gratis bagage for statusmedlemmer på Go Light billetter

Norwegian sin "gratis bagasje" reward er, til sammenligning, gyldig uavhengig av billettpris.

Dere må ha det tøft. Stakars folk som ikke kan få både billige billetter OG gratis bagasje/sete. Lurer på hvordan samfunnet bærer hen om det er sånn det skal bli? Erna må gå.

Dere må ha det tøft. Stakars folk som ikke kan få både billige billetter OG gratis bagasje/sete. Lurer på hvordan samfunnet bærer hen om det er sånn det skal bli? Erna må gå.

Ingen ba om medynk.

Det er ikke en stor deal, men jeg påpekte at SAS har fjernet den kanskje mest synlige fordelen med å opparbeide seg laveste EB-status. Så er spørsmålet om SAS tjener mer på at status-kunder betaler for bagasje, sett i forhold til at kunder kanskje velger bort SAS på neste reise. Forhåpentligvis har revenue funnet ut at svaret er "ja".

Ellers tenker jeg at ironisering overfor sin egen kundegruppe, ref. innlegget ditt, sjelden er en smart strategi. Hverken for firmaet eller den enkelte ansatte. Men det er muligens meg som sitter på en halvhøy hest.

SAS sine aksjonærer har har 70 år med stort sett elendighet, så snart på tide noen tenker på dem også [emoji13][emoji6]

Haha, så sant så sant. Kanskje er det på tide at samfunnet tar litt ansvar slik at de med på SAS på VPS-konto endelig får litt utbytte :colgate:

Er tilsvare ditt en smart strategi tenker du? Det er flere her inne som skriver at det er forståelig, og noen som syns det er synd at reisende med 100+ flights ikke får noe så enkelt som bagasje inkludert.

Kundene overlever nok og ingen stakkars der.. Det som dog er litt stakkarslig er jo at taktikken de bruker fungerer jo litt dårlig da slike ting ofte er en motiverende faktor for å reise med SAS og da ofte (kanskje dessverre) fordi det gagner den ansatte på fritidsreiser.

De fleste jeg kjenner og meg selv flyr jo alltid Star Alliance selv om det noen ganger er dyrere og tar lengre tid KUN fordi det gir disse gode fordelene.

Hadde jo vært lurere om de heller økte fordelene for EBG/EBD kunder, for de legger jo tross alt igjen en del penger i kassen (og jeg tror mange av de gjør det av egoistiske incentiver)

Unnskyld, men her drukner hele poenget ditt i sutring og bitterhet.

Nuvel, nå forsvinner den eneste fordelen jeg med sølvstatus hadde nytte av. Så da kan det godt hende at det blir færre reiser med SAS fremover, da valg av selskap for å opprettholde status ikke lenger er med i regnestykket når jeg skal booke billetter.

Hvordan funker dette med soelvstatus fra andre bonusprogrammer? Jeg har soelv hos Aegean og LOT gav meg plutselig ekstra bagasje for billetter som ikke ville hatt det inkludert. Dette funket fra Warszawa, men plutselig ikke paa retur fra VIE. Til Stockholm hadde jeg betalt for bagasje, men fikk en ekstra koffert i tillegg. Det kan vaere noe bug i systemet.

Vel. SAS har foreslått at jeg skal ned 10.000kr i måneden eller inn i et bemanningsbyrå. Dette for at dere skal få enda billigere billetter. Utrolig at mange fortsatt ikke forstår at dette kostnadsjaget ikke går lenger. Det blir en hard vår for SAS.

Vel. SAS har foreslått at jeg skal ned 10.000kr i måneden eller inn i et bemanningsbyrå. Dette for at dere skal få enda billigere billetter. Utrolig at mange fortsatt ikke forstår at dette kostnadsjaget ikke går lenger. Det blir en hard vår for SAS.

Jeg antar at du er i gang med å søke andre jobber? Alt for mange som går rundt og er misfornøyd der de er.....har selv mange kolleger som noen bør gi den beskjeden :rolleyes:

Og hva mener du med det? Så om man ikke godtar en lønnsnedgang på 120.000 i året så kan man bare finne seg en ny jobb? Du må jo være helt tett i hodet (eller jobbe i admin i et firma) som tørr påstå noe sånt.

Personlig klarer jeg fint betale 100kr de par gangene jeg flyr, og selvfølgelig velger billigste billett gitt at eneste forskjellen er ja eller nei til innsjekk bag og totalsummen blir mindre med SAS Go Light. Det er ikke the end of the world, da er det verre om SAS begynner med SAS Irland og/eller Airbus på OSL-TOS-OSL. Da blir det et hlvettes liv med å sjekke om hvem av SAS eller Norwegian opererer de og de rutene med norske ansatte og B737 hver gang man flyr.

Uansett, det eneste jeg spør meg om nå er hva slags motivasjon jeg skal ha for å fly inn sølvmedlemskap.

Robert!
Slutt å gi dem gode ideer! :drunk::headbang
De er nok veldig klar over alt de kan kutte.

Det er imidlertid noe de ikke ser villige ut til å kutte. En flytende drikk som:
-serveres varm slik at man kan brenne seg om det søles for eksempel under turbulens
-gir flekker på klær ved søling
-er vanndrivende og et mildt avføringsmiddel slik at folk springer mere på do ombord
-gjør folk mere oppspilte og våkne, noe man ikke ønsker for passasjerer på fly
-begrenser opptak av jern fra maten slik at i alle fall kvinner bør unngå drikken
-kan begrense utvikling av foster så det bør helt unngås av gravide
-kan aldri bli kortreist eller miljøvennlig

Utrolig nok er det dette SAS har bestemt seg for å markedsføre som noe de alltid vil tilby mens andre og mer relle fordeler forsvinner.

Uansett, det eneste jeg spør meg om nå er hva slags motivasjon jeg skal ha for å fly inn sølvmedlemskap.
Det eneste jeg klarte få ut av sølvstatus dengang jeg hadde det var innsjekking i Biz-skranken mens det var ingen innsjekkingautomater og "uendelig" kø for Økonomi i St Petersburg.

De er nok veldig klar over alt de kan kutte.

Det er imidlertid noe de ikke ser villige ut til å kutte. En flytende drikk som:

-er vanndrivende og et mildt avføringsmiddel slik at folk springer mere på do ombord

.... For deretter å sette et skyhøyt toalett-gebyr ved bruk? Literspris/kilopris kanskje? :rolleyes:

Og hva mener du med det? Så om man ikke godtar en lønnsnedgang på 120.000 i året så kan man bare finne seg en ny jobb? Du må jo være helt tett i hodet (eller jobbe i admin i et firma) som tørr påstå noe sånt.
Høres absolutt ikke ut som en behagelig situasjon, men de som jobber i servicebransjen må være forberedt på en usikker fremtid hvor etter noen forsøk på outsourcing/offshoring, og forsøk med å konkurrere med dette, at de fleste av dagens stillinger er automatisert helt bort om noen tiår. Jobbmobilitet er noe flere må venne seg til.

Når noen foreslår lønnskutt så tar jeg det som en selvfølge at ledelsen har gått forran med et godt eksempel og selv allerede har tatt et kutt i all belønning som prosentvis er enda større.

.... For deretter å sette et skyhøyt toalett-gebyr ved bruk? Literspris/kilopris kanskje? :rolleyes:
Det spørs om de strengt tatt har lov til å innføre et slikt gebyr. Det skal jo være mulig å gjennomføre en reise til annnonsert pris. Å gjennomføre er reise uten innsjekket bagasje eller setereservasjon er jo teknisk mulig, men det spørs om man regner det som mulig for flere hundre å være innsperret i flere timer uten å få behov for toalett.

Og man risikerer at flere "tar en Gerard Depardieu".

Var vel ingen som forventet noe annet? Det blir uansett dyrere fordi Go Light koster omtrent det samme Go koster før.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Back