FR og Liedl? Tja, ikke direkte sammenlignbart. En tur til Liedl var kun det, en handlerunde med en rekke ukjente produktmerker. En runde med FR ga iallefall en form for underholdning i form av storbyweekend eller ferie.
Eivind Hellstrøm traff spikeren på hodet da han sa at Ola Nordmann har en genfeil: De dropper kvalitet fremfor pris. Hvis det ikke er "brød og sirkus" involvert, så er det kun pris som teller. De går mer enn gjerne på en fotballkamp, betaler 300-400 kr. for å se guttonger i puberteten løpe etter en lærkule i kortbukse og knottsko, og synes det var verdt pengene. Guttongen i knottsko tjener svært ofte mer enn en flykaptein, som ikke "underholder", i løpet av et år. Noen knottskofantomer tjener like mye på ett år som en flykaptein gjør i hele sin karriære, like forbannet er en flybillett til 500 kr. "dritdyrt"! Forstå det den som kan!
J
Men så ser vi også i Randi Flesland-tråden at det er en del, også her på forumet, som ser det som bortkastet å samarbeide med fagforeninger.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10034310- Frykter Ryanair legger ned basen på Rygge.
Fagforening lover mer bråk om arbeidsavtalene
[...] Men Foreningen for Luftfart og Reiseliv gir seg ikke, og lover mer støy rundt Ryanair [...]
I Danmark har de jo meldt tydeligt ud (lige bortset fra at de burde lave aktioner i BLL og AAR også) men det bliver ikke let for FR at komme ind i CPH uden en masse aktioner og problemer. .
Kunne jo være noget om, men det kommer uden tvivl ikke til at ske....Det skulle da lige være hvis 3F kommer i omdrejninger og via LO nægter deres folk at handle FR, elelr sker der ikke noget
Hilsen
Ole
Hvor ser du det?
Jeg kan ikke se at noen mener dette.
Det finnes nok av andre selskaper som tar vare på sine ansatte som kan ta over etter Ryanair. Ingen trenger Ryanair.
Fint. Da kan de jo imøtegå påstandene som kommer i denne tråden hvis de føler for det.Nå vil jeg for ordens skyld minne om at det finnes ansatte i Ryanair, (også her på forumet), som ikke helt kjenner seg igjen i den elendighetsbeskrivelsen som fremkommer her.
Jeg kjenner personlig noen av dem.
Fint. Da kan de jo imøtegå påstandene som kommer i denne tråden hvis de føler for det.
Eivind Hellstrøm traff spikeren på hodet da han sa at Ola Nordmann har en genfeil: De dropper kvalitet fremfor pris. Hvis det ikke er "brød og sirkus" involvert, så er det kun pris som teller.
Vet ikke om de er så interessert i å gi seg til kjenne. Stemningen i denne tråden fremstiller jo enhver Ryanair-ansatt som en idiot som ikke vet sitt eget beste og som egentlig ikke fortjener noen jobb.
(Jeg jobber ikke i Ryanair, ikke i RSL heller)
Vet ikke om de er så interessert i å gi seg til kjenne. Stemningen i denne tråden fremstiller jo enhver Ryanair-ansatt som en idiot som ikke vet sitt eget beste og som egentlig ikke fortjener noen jobb.
(Jeg jobber ikke i Ryanair, ikke i RSL heller)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.