Slik blir Norwegian nye fly (benplass, nye stoler m.m.)

SAS har 176 seter i sine 800, mens DY skal ha 186 seter i sine 800. Hvordan kan da DY få langt bedre pitch? Uten å være tallknuser eller ingeniør er dette vanskelig logikk...

En måte å få det til på, er å ha ulik pitch gjennom kabinen. Dersom DY har f.eks. 31 tommer gjennom hele kabinen, mens SAS f.eks. har 33 fremst og 30 bakerst, så kan begge påstå at de har best benplass.

It's not lying, it's marketing.
 
Min erfaring er at seteutformingen har vel så mye å si. Merket det veldig godt når jeg hadde 3 leg's med KLM's F70'er for noen år siden, det ene var så trangt at jeg visste knapt om jeg ville greie å komme meg ut igjen (er 1,87) mens de to andre hadde en annen utforming på setene som gjorde at plassen var helt ok.
Noen som har noen idé om hvordan Norwegian's nye seter er i denne sammenhengen?
 
Samtlige 737-600 i Norge har nå 120 seter, og dette er hele 17 seter mer enn når de ble introdusert på det norske markedet. Det er helt klart disse 103-seterne E24 har fått målene sine fra. Bare som en liten digresjon, samtlige av SAS' websider greier ikke å oppgi det antallet det er av seter i 737-600en:
www.SAS.no: 112-116
www.SASgroup.net: 123
www.SASflightops.com: EURO 91-103 DOM. 116-134
www.SAS.se: ingen infomasjon om flåten (det jeg fant da)
www.SAS.dk: bare egne (dk), IC og Cimber blir oppgitt
www.flysas._____: her vises bare IC-flåten, og det er direkte merkelig å vise bare disse store under f.eks. www.flysas.be - ikke en eneste av slike kommer innom BRU, men derimot det meste annet av metall med SAS på.

Skal sitte på 12A i en -600 i morgen, så får vi se om knytteneven får plass ;)
 
Lykke til! Med "Alle Boeing 737-600 har en seteavstand som går fra 32 tommer bakerst og opp til 35 tommer i fremre del." så burde du svømme i plass....
 
Back
Top